سفر و گردشگری

زیباترین شهرهای آفریقا

کیپ تاون، آفریقای جنوبی

اگر یک شهر در دنیا وجود داشته باشد که می خواهم به آن بازگردم، آن شهر کیپ تاون است. این شهری است که به نفع خودش خیلی زیباست. می توان به راحتی در اعماق طبیعت گم شد و همچنان در هر سوشی، تاپاس، یا رستورانی که می خواهد شام می خورد.

کارهای زیادی برای انجام در کیپ تاون وجود دارد. بهینه سازی زمان در آنجا سخت است مگر اینکه یک سال کامل داشته باشید. ما دو ماه را در آنجا گذراندیم و احساس کردیم که به سختی سطح چیزی را که شهر برای ارائه دارد خراشیده ایم.

نوشته های مشابه

ما دوست داریم فکر کنیم که به بسیاری از نقاط داغ توریستی برخورد کرده ایم و هنوز هم می توانیم کمی عمیق تر در شهر کاوش کنیم. کیپ تاون با فعالیت‌هایی مانند بالا رفتن از کوه نمادین رومیزی تا نوشیدن یک پینوتاژ خوشمزه در حالی که مشرف به نوک آفریقا است، شما را مسحور خواهد کرد. اگر خود را در یکی از شهرهای آفریقای جنوبی یافتید، به من نگویید زیرا حسادت می کنم، لذت ببرید!

شفشاون، مراکش

در شمال غربی مراکش، واقع در کوه های زیبای ریف، شفشاون قرار دارد. آن‌طور که مردم محلی آن را شائون می‌نامند، شهر کوچکی است که به دلیل خیابان‌های آبی جذابش مشهور است. علاوه بر خیابان‌های آبی، Chefchauoen یک مقصد توریستی محبوب برای حشیش است که به طور فراوان در سراسر منطقه رشد می‌کند.

ما به شهر آبی مراکش رفتیم تا از شلوغی و شلوغی شهرهای بزرگتر مراکش دور شویم. وقتی در مراکش کوله‌پشتی می‌کردیم، عکس‌هایی را که تمام سایه‌های آبی را به‌طور آنلاین نشان می‌داد، دیده بودیم و فقط می‌دانستیم که باید به این شهر مراکشی برسیم.

Chefchaouen به همان اندازه که در اینترنت به نظر می رسد چشمگیر است! بیشتر مردم در شهر پرسه می زنند و عکس می گیرند، اما پیاده روی خوبی نیز در میان کوه های ریف وجود دارد. ما با برنامه دو روزه رسیدیم و یک هفته را به پرسه زدن، پیاده روی در کوه و خوردن غذاهای خوشمزه مراکشی گذراندیم. در آخرین شب زندگیمان، ما یک قارچ وحشی از حومه اطراف پیدا کردیم که بسیار عالی بود.

سواکوپموند، نامیبیا

در سفر در جنوب آفریقا، چندین توقف در برنامه هر اپراتور تور وجود دارد. مکان هایی مانند سواکوپموند، آبشار ویک و کیپ تاون. Swakopmund شهری در نامیبیا است که در یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در نامیبیا دیده می‌شود. این یک شهر شیک آلمانی درست در امتداد ساحل اسکلت است. به نظر می رسد این شهر با نامیبیاها و گردشگران به طور یکسان سروصدا می کند، اما همچنان جذابیت ساحلی خواب آلود خود را حفظ کرده است.

“Swakop” یک پایگاه عالی برای توقف و ذخیره کردن منابع، گرفتن یک کاپوچینو و جمع آوری یاتاقان های خود را قبل از اینکه آفریقا “راحت” را ترک کنید، ایجاد می کند. می‌توانید معماری استعماری آلمانی مدرسه قدیمی را بیابید که ظاهری نامتناسب دارد، و به همان اندازه نامیبیا، مملو از گردشگران آلمانی است. به نظر می رسد که یک قرعه کشی جدی برای آلمانی ها وجود دارد که برای زندگی در گذشته استعماری سابق خود به نامیبیا بروند، و من می توانم جذابیت بزرگی را ببینم، به خصوص برای سواکوپموند.

این شهر دارای بسیاری از خانه های آلمانی به سبک قدیمی، اسکله، اسکله، کافی شاپ های امروزی، آبجوسازی صنایع دستی و چندین هتل است و ارزش این را دارد که چند روز را برای لذت بردن از جاذبه های Swakopmunds صرف کنید. جاذبه های اصلی برای گردشگران به شهر، فعالیت های مختلف ارائه شده است. همه چیز از چتربازی گرفته تا ساندبرد و دوچرخه سواری با چهارچرخ با قیمت بسیار مناسب در دسترس است.

شهر سنگی، زنگبار

شهر زنگبار پایتخت زنگبار است و شهر سنگی قلب تپنده آن است. چه در حال پرواز و چه با کشتی، تقریباً همه بازدیدکنندگان هنگام بازدید از زنگبار آفریقا از شهر سنگی عبور می کنند.

اولین واکنش شما ممکن است بیرون رفتن از شهر و نزدیکترین استراحتگاه ساحلی باشد، اما من شما را تشویق می‌کنم که حداقل برای چند روز کاوش کنید. ما وارد Kasbah شدیم که انتظار داشتیم Stone Town ما را به یاد مدینه های مراکش بیاندازد، اما خوشبختانه اینطور نبود. در عوض، ما در تاریخ شرق آفریقا با لمس فرهنگ های اروپایی، عربی، ایرانی و هندی غوطه ور بودیم.

در اینجا ادویه ها و فرهنگ و تاریخ بسیار زیادی وجود دارد که باید جذب شود. یکی از روزهای مورد علاقه ما در شهر سنگی باید روزی باشد که مردم در یک کافه زنگبار تماشا می کردند.

اساویرا، مراکش

اساویرا بر روی صخره‌ای با مدینه قرار دارد که هر لحظه به نظر می‌رسد توسط دریا شکسته می‌شود. با این حال، پس از قرن ها موج، سرکش ایستاده است. شهر قرار بود وجود داشته باشد و شبکه ای از خیابان های پر پیچ و خم و باریک سفید و آبی همیشه وجود داشته است.

هیچ چیز برای انجام در Essaouira کم نیست. این به طور مشخص متعلق به خود با سابقه تأثیرات متضاد آفریقایی، عرب، اسپانیایی، فرانسوی، رومی و بربر است. حال و هوای آرام هیپی در آن نفوذ می کند، مدینه ای پرهیاهو همچنان برای مردم محلی و گردشگران مرتبط است، در حالی که دسترسی به امکانات رفاهی مدرن به راحتی در دسترس است.

این باد یک ویژگی متمایز اساویرا است و تقریباً ثابت است. این شهر به عنوان “شهر بادی آفریقا” شناخته می شود و به خاطر بادبادک بازان متعددی که در ساحل دیده می شوند مشهور است. در دماهای سردتر می‌وزد و گرمای مراکش و شن و ماسه را از بین می‌برد و از تعقیب‌کنندگان خورشیدی که در عوض به سمت استراحتگاه‌های آگادیر می‌روند، دور نگه می‌دارد و تنها فضای بیشتری به اسائویرا می‌دهد.

به نظر می رسد افزودن اساویرا به هر برنامه سفر مراکشی یک ضرورت است. در سفر، هم مراکشی‌ها و هم مسافرانی را دیدیم که به جذابیت‌های شهر بادگیر اشاره می‌کردند.