سفر و گردشگری

مکانهای جذاب و دیدنی هند

1. تاوانگ، آروناچال پرادش – مرکز باشکوه و فرهنگی آروناچال پرادش

تاوانگ شهری در آروناچال پرادش است که درست در گوشه شمال شرقی کشور و نزدیک به مرز بوتان قرار دارد. در حالی که بازدید از بوتان بسیار گران است، در اینجا می توانید با قیمت بسیار ارزان تری طعم همان مناظر باورنکردنی را بچشید.

این مکان برای بوداییان مهم است زیرا زادگاه ششمین دالایی لاما، Tsangyang Gyatso بوده است. بسیاری از زائران برای ادای احترام به صومعه تاوانگ، بزرگترین صومعه هند می آیند. دوستداران طبیعت می توانند از کوه های Gudpi، دره Tawang و دریاچه Maduri لذت ببرند، همه مناطق معروف زیبایی که در این چشم انداز باورنکردنی تعبیه شده اند.

نوشته های مشابه

2. معبد طلایی در امریتسار، پنجاب – مکانی زیبا و معنوی و جاذبه اصلی در شهر امریتسار.

امریتسار شهری نزدیک به مرز هند با پاکستان است که قلب تپنده پنجاب و همچنین محل اصلی عبادت سیک ها است. معبد طلایی (Harmandir Sahib) مقدس ترین زیارتگاه در آیین سیک محسوب می شود و مردم را از سراسر جهان به تعجب و عبادت در آن می کشاند. بسیاری از گردشگران پس از تاریکی به معبد باز می گردند تا به صداهای دعایی که از آن سرچشمه می گیرد گوش دهند.

هر کسی که از معبد بازدید می کند می تواند برای یک وعده غذایی رایگان بنشیند که به نام لنگر شناخته می شود و صدها داوطلب هر روز به 50000 نفر سرو می کنند. غذا را به دلیل جرم گیری در دیگ درست می کنند و بعد از آن هر بشقاب 5 بار شسته می شود. در اوایل شب، مراسم مرزی واگاه عطاری را از دست ندهید.

این مراسم مفصلی است که توسط ارتش هند و پاکستان برای نشان دادن رفاقت بین ملت ها انجام می شود.

3. Leh, Ladakh – شهری زیبا که در تقاطع مسیر تاریخی ابریشم واقع شده است.

برای اینکه شانس دیدن پلنگ های برفی هند را داشته باشید، باید به Leh، در گوشه شمال غربی کشور سفر کنید. چه به دنبال پلنگ گریزان باشید چه نه، لاداخ مکانی شگفت انگیز برای پیاده روی در میان کوه ها و دره های آن است.

شهر له دارای کاخ مخصوص به خود و همچنین چندین استوپا و صومعه بودایی است که آن را به مکانی آرام برای گذراندن وقت در ارتفاعات تبدیل کرده است.

4. ریشیکش – یک شهر معنوی یوگا که توسط بیتلز معروف شد

بیتلز زمانی که در Chaurasi Kutia Ashram اقامت داشتند، ریشیکش را روی نقشه قرار دادند، جایی که مراقبه متعالی را با ماهاریشی ماهش یوگی مطالعه کردند. امروزه آشرام متروکه با گرافیتی های باورنکردنی پوشیده شده است که آن را به مکانی زیبا برای عکس گرفتن تبدیل کرده است.

از زمان بازدید آنها، ریشیکش به مرکزی برای گردشگرانی تبدیل شده است که به دنبال روشنگری معنوی و شرکت در استراحتگاه های یوگا هستند. «پایین گنگ» هر روز عصر در Parmarth Niketan Ashram مراسمی برای زائران و گردشگران برگزار می‌شود.

5. معبد آکشاردهام در شب، دهلی – یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی هند

دهلی ممکن است یکی از آشفته ترین شهرهای جهان باشد، اما برخی از باورنکردنی ترین معماری های جهان را نیز در محدوده خود دارد. یکی از این بناهای فراموش نشدنی معبد خیره کننده آکشاردهام است و بر خلاف بقیه آنها، زمانی که تاریکی فرو می آید بهتر دیده می شود.

نام آن به معنای “محل الهی” است و نه تنها حوض اطراف آن غروب خورشید را منعکس می کند، بلکه سنگ تراشیده شده برای نشان دادن عظمت خود روشن می شود. این مکان درست در پایین رودخانه از قلعه سرخ و روی پل مقبره همایون قرار دارد، که هر دو مکان‌های میراث یونسکو هستند که می‌توانید در سفر خود ترکیب کنید.

6. ساحل کونکان، ماهاراشترا – خط ساحلی کمی توسعه یافته که از جنوب بمبئی تا گوا امتداد دارد.

ساحل Konkan از شهر بمبئی تا گوا ادامه دارد و سواحل آرام و جاذبه های جالب زیادی در طول مسیر دارد. برخی از زیباترین سواحل برای بازدید عبارتند از: Alibaug، Kashid، Diveagar، Murud، Karde و Ganpatipule.

Ganpatipule حتی یک معبد گانش دارد که درست در ساحل واقع شده است. زمستان زمان بسیار خوبی برای بازدید است زیرا هر روز دلفین ها را مشاهده می کنید.

7. آبشار نوکالیکای – بلندترین و زیباترین آبشار در هند

آبشار Nohkalikai با ارتفاع 335 متر، مرتفع‌ترین آبشار هند است که شاید تعجب‌آور نباشد زیرا در نزدیکی Cherrapunji، یکی از مرطوب‌ترین مکان‌های جهان قرار دارد. در پایین آبشار چشمگیر یک استخر فیروزه‌ای زیبا قرار دارد و اطراف آن را صخره‌ها و جنگل‌هایی که نمونه‌ای از ایالت مگالایا هستند، احاطه کرده است.

مراحلی وجود دارد که به موازات آن انجام می شود تا از زوایای مختلف آن را مشاهده کنید. این منطقه بهشتی برای دوستداران آبشار است زیرا آنها در جاده های اطراف بزرگراه Route 5 قرار دارند.

8. هاوا محل، کاخ بادها – متمایزترین و خیره کننده ترین نقطه دیدنی جیپور برای بازدید

در حالی که بسیاری از شهرها به دلایل مبهم مختلفی نامگذاری شده اند، جیپور کاملاً به عنوان “شهر صورتی” عمل می کند.

در حالی که شهر صورتی دارای ساختمان های زیبای بسیاری است، مانند کاخ شهر و جانتار مانتار، هاوا محل ستاره نمایش است. این نمای باشکوه پنج طبقه توسط مهاراجا ساوای پراتاپ سینگ ساخته شده است تا بانوان سلطنتی بتوانند رفت و آمدهای خیابان های شهر را تماشا کنند.

برای دیدن نمای دیگری از کاخ بادها، در یکی از کافه‌های پشت بام که روبروی آن هستند، قهوه بنوشید تا جزئیات پنجره‌ها را کاملاً درک کنید. درست خارج از شهر، قلعه زرد رنگ معروف کهربا و همچنین جال محل در دریاچه من ساگار واقع شده است.

9. Auroville – یک شهرک تجربی و مکانی منحصر به فرد برای بازدید در هند

Auroville یک مکان شگفت انگیز است. این یک شهرک آزمایشی از یک جامعه بین المللی است. اینجا مردم از سراسر جهان می آیند تا در صلح و «هماهنگی مترقی، بالاتر از همه عقاید، همه سیاست ها و همه ملیت ها» زندگی کنند. تنها هدف Auroville تحقق وحدت انسانی است. در مرکز این شهر «ماتریماندیر» یک کره طلایی عظیم به همراه رمپ ها قرار دارد.

توسط بنیانگذار شهر به عنوان “نمادی از پاسخ الهی به الهام انسان برای کمال” در آنجا قرار گرفت. حتی نیروگاه خورشیدی خود را دارد و داخل آن یک رمپ مارپیچی قرار دارد که به اتاقی مرمرین منتهی می‌شود که در آن می‌توانید «آگاهی پیدا کنید». احاطه شده توسط باغ های زیبای بکر و آرامشی که در بسیاری از مکان های دیگر نخواهید یافت، به نظر من، این یکی از جالب ترین و زیباترین مکان های دیدنی در هند است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا