اخبار

2 خبر بزرگ سال 2021 (تا کنون)

در حالی که همه‌گیری کووید-19 و پیامدهای آن تا سال 2021 ادامه داشته است، بزرگترین خبرهای خبری امسال شامل حملات امنیت سایبری بزرگ، تغییرات رهبری در فروشندگان بزرگ فناوری اطلاعات، و روندهای شتاب‌دهنده صنعت مانند به‌عنوان سرویس و پذیرش بازار ابری است.

2021 آشفته :

سال گذشته همه‌گیری COVID-19 و اختلالات اقتصادی آن  از جمله تأثیر آن بر صنعت فناوری اطلاعات و کانال فناوری اطلاعات  داستان بزرگ سال بود.

امسال، در حالی که پیامدهای این بیماری همه گیر هنوز احساس می شود  ادامه کمبود تراشه یک نمونه بارز است  بسیاری از بزرگترین اخبار صنعت فناوری اطلاعات در سال 2021 (تا کنون) بیشتر شبیه به آنچه در سال های گذشته دیده شده است، زیرا صنعت به سرعت در حال توسعه است. و بازیگران صنعت برای حفظ سرعت رقابت می کنند.

روندهای اصلی بازسازی صنعت فناوری اطلاعات و کانال شامل تغییر مصرف فناوری اطلاعات به عنوان یک سرویس و افزایش سریع بازارهای ابری به عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی استراتژی‌های عرضه‌کننده فناوری اطلاعات و ارائه‌دهندگان راه‌حل است. و ادغام صنعت همیشه در کار است – امسال چشم‌انداز توزیع فناوری اطلاعات به‌ویژه با ادغام و ادغام تغییر می‌کند.

بسیاری از بزرگترین اخبار در نیمه اول سال 2021 شامل تغییرات رهبری در برخی از بزرگترین شرکت های صنعت، تلاش برای تغییر جهت (و ثروت) شرکت های پیشرو فناوری اطلاعات و در برخی موارد، ترکیبی از این دو بود.

اما تهدید فزاینده حملات سایبری علیه مشاغل، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های فناوری اطلاعات، همانطور که به وضوح در دو مورد از بزرگ‌ترین حملات سایبری تاکنون دیده می‌شود، به وضوح بزرگترین  و هنوز در حال توسعه  اخبار امسال است.

در اینجا نگاه ما به 10 خبر برتر سال 2021 (تا کنون) است. نگاهی بیندازید و ببینید آیا با انتخاب های ما موافق هستید یا خیر.

1. Dell در Q4 VMware را خاموش می کند

کمی بیش از یک سال از زمانی که Dell Technologies تایید کرده است که در مراحل اولیه کاوش در یک spin-off بالقوه VMware پیشرو در فناوری مجازی سازی است می گذرد که در آن Dell مالکیت اکثریت سهام را در اختیار دارد.

این سالی است که واقعاً اتفاق می افتد. در آوریل سال جاری، Dell از طرحی برای جدا کردن 81 درصد از سهام خود در VMware در سه ماهه چهارم سال جاری رونمایی کرد.

این حرکت دو شرکت مستقل ایجاد می کند و در عین حال تلاش می کند تا مشارکت نزدیک بین این دو را حفظ کند. مدیرعامل مایکل دل در بیانیه ای گفت که این اسپین آف “فرصت های رشد بیشتری را برای این دو شرکت ایجاد می کند و ارزش قابل توجهی را برای سهامداران باز می کند.”

برای دل، اسپین آف ساختار سرمایه آن را ساده و تقویت می کند، به شرکت کمک می کند تا به رتبه اعتباری درجه سرمایه گذاری دست یابد و برای کاهش بدهی اصلی خود که ناشی از خرید 67 میلیارد دلاری EMC در سال 2016 است، به شرکت کمک می کند. سود نقدی ویژه بین 11.5 تا 12.0 میلیارد دلار به سهامداران – از جمله حدود 9.5 میلیارد دلار برای Dell Technologies. خود مایکل دل مالک 41 درصد VMware خواهد بود.

Dell و VMware یک قرارداد تجاری پنج ساله امضا کرده اند تا نوآوری های فناوری و هم افزایی فروش خود را دست نخورده نگه دارند.

2. Jassy مسئولیت آمازون را بر عهده می گیرد، Selipsky مسئولیت AWS را بر عهده می گیرد

خدمات وب آمازون به یکی از قدرتمندترین شرکت های صنعت فناوری اطلاعات تبدیل شده است که به عنوان پلت فرم عملیاتی برای تعداد زیادی از فروشندگان در فضای محاسبات ابری عمل می کند و همچنین خدمات ذخیره سازی ابری، تجزیه و تحلیل، پایگاه داده و خدمات کاربردی تجاری خود را ارائه می دهد.

بنابراین صنعت در فوریه زمانی که آمازون اعلام کرد که جف بزوس موسس و مدیر عامل شرکت از فعالیت روزانه شرکت کناره‌گیری می‌کند و اندی جاسی (تصویر) که از زمان آغاز به کار AWS در سال 2003 رهبری آن را بر عهده داشته است، آمازون اعلام کرد که موسس و مدیر عامل شرکت آمازون را کنار می‌گذارد، مورد توجه قرار گرفت. به عنوان رئیس و مدیر عامل آمازون.

آمازون در ماه مارس اعلام کرد که آدام سلیپسکی، مدیر عامل نرم افزار Tableau را به عنوان مدیر عامل AWS استخدام کرده است. Selipsky، مدیر عامل Tableau برای حدود پنج سال، قبلا در AWS به عنوان معاون بازاریابی، فروش و پشتیبانی کار می کرد. Selipsky به طور رسمی در AWS در 17 می شروع به کار کرد و تا زمانی که جاسی به پست جدید خود نقل مکان کرد با او کار کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا