آموزشی

4نکته ای که باید قبل از خرید لپ تاپ در نظر بگیرید

نکاتی که قبل از خرید لپ تاپ باید در نظر بگیرید: خرید لپ تاپ فرآیندی زمان بر است. ما باید پولی را که به سختی به دست آورده ایم خرج لپ تاپی کنیم که رضایت ما را به همراه دارد. اکثر مردم هنگام خرید یک لپ‌تاپ جدید گیج شدند زیرا تولیدکنندگان زیادی با همان نوع پیکربندی سخت‌افزار و نرم‌افزار برای لپ‌تاپ در محدوده قیمتی خاص وجود دارند.

قبل از خرید یک لپ تاپ، بسیاری از افراد در وب در مورد یک لپ تاپ خاص تحقیق می کنند. اما با این حال، آنها گیج می شوند زیرا مملو از اطلاعات هستند. چیزی که آنها واقعاً نیاز دارند راهنمای خرید لپ تاپ است. راهنمای خرید لپ تاپ به شما کمک می کند تا تصمیم خود را در مورد خرید لپ تاپ بگیرید. به شما می گوید قبل از خرید لپ تاپ چه مواردی را باید در نظر بگیرید. از آنجایی که در یک لپ‌تاپ قطعات (سخت‌افزار و نرم‌افزار) زیادی وجود دارد، پیش از تصمیم‌گیری، تمامی ویژگی‌های آن را به دقت بررسی کرده‌ایم.

همانطور که تکنولوژی در حال رشد است، ویژگی ها و طراحی لپ تاپ نیز در حال پیشرفت است. به همین دلیل است که ما باید تغییرات تکنولوژی روزافزون را بدانیم. سازنده در حال توسعه CPU، RAM، طراحی و سایر ویژگی های بهتر در لپ تاپ است. شرکت‌های بین‌المللی مانند اینتل همیشه تلاش می‌کنند تا پردازنده‌های خود را تا حد امکان سریع بسازند تا نیازهای کاربران و آخرین روندها را برآورده کنند.

نکاتی که قبل از خرید لپ تاپ باید در نظر بگیرید (راهنمای خرید لپ تاپ)

در زیر نکاتی را که باید قبل از خرید لپ تاپ در نظر بگیرید آورده شده است. همچنین می توانید آن را به عنوان راهنمای خرید لپ تاپ در نظر بگیرید.

.1بودجه: قبل از خرید لپ تاپ باید در نظر بگیرید

بودجه مهم ترین عاملی است که در نهایت خرید لپ تاپ را تعیین می کند. همه افراد قدرت خرید دارند بنابراین قبل از خرید لپ تاپ باید بودجه ای برای خرید لپ تاپ در نظر بگیریم. به عنوان مثال، فرض کنید تیم یک دانشجوی کالج با یک شغل نیمه وقت است و ریک کارمند یک شرکت معتبر است و درآمد ماهانه او کاملاً مناسب است. هر دو می خواهند لپ تاپ بخرند، چه خواهند کرد؟ ابتدا بودجه ای برای آن در نظر می گیرند. از آنجایی که تیم درآمد پایینی دارد، بنابراین او بودجه کم برای لپ‌تاپ خود، مثلاً حداکثر 400 دلار، در نظر می‌گیرد. اما از طرف دیگر، ریک که از شغل خود درآمد خوبی دارد، می تواند بودجه مناسبی برای خرید لپ تاپ خود، مثلاً 1000 دلار، اختصاص دهد.

در هر دو مورد، بودجه خرید لپ تاپ به دلیل قدرت خرید متفاوت است. بنابراین شما باید بودجه خود را تعیین کنید، پس از آن می توانید لپ تاپ هایی را در آن محدوده بودجه خاص جستجو کنید. اگر پول بیشتری خرج کنید، می توانید یک لپ تاپ مناسب بخرید.

2 . پردازنده (CPU)

پردازنده (CPU) بخش اصلی یک لپ‌تاپ یا سیستم کامپیوتری است که سرعت پردازش هر کار را در یک سیستم خاص مشخص می‌کند. اگر می‌خواهید وبگردی کنید، آخرین بازی‌ها را انجام دهید، ویرایش ویدیو یا هر کار فشرده‌ای با پردازنده انجام دهید، تنها چیزی که نیاز دارید یک پردازنده قدرتمند است. یک پردازنده سریع به شما این امکان را می دهد که همه کارها را بدون مشکل سیستم انجام دهید. اکثر لپ‌تاپ‌های جدید با پردازنده‌های دو برند اینتل و AMD عرضه می‌شوند. هر دو عملکرد مناسبی دارند، اما اینتل پیشرفته‌تر از AMD در نظر گرفته می‌شود. لپ تاپ های دارای پردازنده اینتل نیز نسبت به لپ تاپ های مبتنی بر AMD گران هستند.

اگر سرعت پردازش فوق‌العاده سریع می‌خواهید، به سراغ لپ‌تاپ‌های سری Core i7 اینتل بروید.

لپ‌تاپ‌های توصیه‌شده بیشتری را برای ویرایش عکس با بودجه مناسب برای خرید در سال 2020 ببینید.

.3رم (حافظه دسترسی تصادفی): مواردی که قبل از خرید لپ تاپ باید در نظر بگیرید

RAM یا حافظه دسترسی تصادفی، حافظه فیزیکی هر سیستم کامپیوتری است که به سرعت بخشیدن به پردازش برنامه کمک می کند. برای عملکرد روان همه کارها، داشتن یک لپ تاپ با حداقل 4 گیگابایت رم توصیه می شود. اگر می خواهید کارهای پردازشی سنگینی مانند ویرایش ویدئو و طراحی گرافیکی انجام دهید، لپ تاپ شما واقعا به بیش از 4 گیگابایت رم نیاز دارد.

همچنین، نه تنها مقدار حافظه ای که در لپ تاپ خود نصب کرده اید، بلکه نوع رم نیز نقش مهمی در تعیین سرعت دارد. شما همیشه باید به دنبال لپ‌تاپ‌هایی باشید که آخرین آن رم DDR3 باشد. DDR3 تمایل دارد با فرکانس سریعتری نسبت به DDR2 قدیمی اجرا شود.

4. هارد دیسک: نکاتی که باید قبل از خرید لپ تاپ در نظر بگیرید

هارد دیسک تمام داده های شما از جمله اسناد، نرم افزارها، فیلم ها، تصاویر و سایر فایل های سیستم را حفظ می کند. اینکه چقدر فضای هارد دیسک نیاز دارید سوال بزرگ دیگری است. اکثر لپ تاپ های ارزان قیمت دارای هارد دیسک 320 گیگابایتی هستند. می توانید ظرفیت آن را با جایگزینی آن با هارد دیسک دیگری با فضای ذخیره سازی بالاتر افزایش دهید. بسته به بودجه و قیمت خود می توانید از 500 گیگابایت تا 1 ترابایت استفاده کنید.

اگر می خواهید سیستم شما کار را در کسری از ثانیه انجام دهد، SSD (درایو حالت جامد) باید ترجیح داده شود. اما این SSD ها نسبت به هارد معمولی بسیار گران هستند و بسیار سریعتر از HDD هستند. اکثر لپ‌تاپ‌های رده بالا با Solid-State Drive عرضه می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا