متفرقه

کارهایی که می توانید برای حفظ سلامت خود انجام دهید

عوامل زیادی در حفظ سلامتی نقش دارند. به نوبه خود، سلامت خوب می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهد. این ها عبارتند از بیماری قلبی، سکته مغزی، برخی سرطان ها و جراحات. در اینجا یاد می گیرید که برای حفظ سلامت خود و خانواده خود چه کاری می توانید انجام دهید. استفاده از روغن کنجد برای تقویت مو

غذای سالم بخورید

آنچه می خورید ارتباط تنگاتنگی با سلامتی شما دارد. تغذیه متعادل فواید زیادی دارد. با انتخاب غذاهای سالم‌تر، می‌توانید از برخی بیماری‌ها پیشگیری یا درمان کنید. اینها عبارتند از بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت. یک رژیم غذایی سالم می تواند به کاهش وزن و کاهش کلسترول کمک کند. بهترین روانپزشک در تهران

ورزش منظم داشته باشید

ورزش می تواند به پیشگیری از بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و سرطان روده بزرگ کمک کند. می تواند به درمان افسردگی، پوکی استخوان و فشار خون بالا کمک کند. افرادی که ورزش می کنند نیز کمتر آسیب می بینند. ورزش معمولی می تواند باعث شود احساس بهتری داشته باشید و وزن خود را تحت کنترل نگه دارید. سعی کنید حدود 5 بار در هفته 30 تا 60 دقیقه فعال باشید. به یاد داشته باشید، هر مقدار ورزش بهتر از هیچ است.

اگر اضافه وزن دارید وزن کم کنید

بسیاری از آمریکایی ها اضافه وزن دارند. حمل وزن بیش از حد خطر ابتلا به چندین بیماری را افزایش می دهد. این شامل:

  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • دیابت نوع 2
  • بیماری قلبی
  • سکته
  • برخی از سرطان ها
  • بیماری کیسه صفرا

اضافه وزن نیز می تواند منجر به آسیب های مرتبط با وزن شود. یک مشکل رایج، آرتروز در مفاصل تحمل کننده وزن، مانند ستون فقرات، لگن یا زانو است. چندین چیز وجود دارد که می توانید برای کمک به کاهش وزن و حفظ آن تلاش کنید.

از پوست محافظت کنید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید با سرطان پوست مرتبط است. این شایع ترین نوع سرطان در ایالات متحده است. بهتر است زمان سپری شده در آفتاب را محدود کنید. وقتی بیرون هستید حتما از لباس و کلاه محافظ استفاده کنید. از کرم ضد آفتاب در تمام طول سال روی پوست های در معرض نور مانند صورت و دست ها استفاده کنید. از پوست شما محافظت می کند و به پیشگیری از سرطان پوست کمک می کند. یک ضد آفتاب با طیف وسیع انتخاب کنید که هم اشعه UVA و هم UVB را مسدود کند. حداقل باید دارای SPF 15 باشد. از آفتاب گرفتن و استفاده از اتاق های برنزه خودداری کنید.

رابطه جنسی ایمن را تمرین کنید

رابطه جنسی ایمن برای سلامت عاطفی و جسمی شما مفید است. امن ترین شکل رابطه جنسی بین 2 نفر است که فقط با یکدیگر رابطه جنسی دارند. برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی (STD) از محافظ استفاده کنید. کاندوم موثرترین روش پیشگیری است. اگر نیاز به آزمایش برای STD دارید با پزشک خود صحبت کنید.

سیگار نکشید و از تنباکو استفاده نکنید

سیگار کشیدن و استعمال دخانیات از عادات مضر هستند. آنها می توانند باعث بیماری قلبی و سرطان دهان، گلو یا ریه شوند. آنها همچنین از عوامل اصلی آمفیزم و بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) هستند. هر چه زودتر ترک کنید، بهتر است.

میزان مصرف الکل را محدود کنید

مردان نباید بیش از 2 نوشیدنی در روز مصرف کنند. زنان نباید بیش از 1 نوشیدنی در روز مصرف کنند. یک نوشیدنی برابر است با 12 اونس آبجو، 5 اونس شراب، یا 1.5 اونس مشروب. الکل بیش از حد می تواند به کبد شما آسیب برساند. می تواند باعث برخی سرطان ها مانند سرطان گلو، کبد یا پانکراس شود. سوء مصرف الکل همچنین منجر به مرگ و میر ناشی از خرابی اتومبیل، قتل، و خودکشی می شود.

مواردی که باید در نظر گرفته شود

علاوه بر عوامل ذکر شده در بالا، باید برای سلامت کل بدن وقت بگذارید. برای معاینات منظم به پزشکان خود مراجعه کنید. این شامل پزشک اصلی شما و همچنین دندانپزشک و چشم پزشک شما می شود. اجازه دهید مزایای سلامتی و خدمات مراقبت پیشگیرانه برای شما مفید باشد. مطمئن شوید که می دانید برنامه بیمه درمانی شما شامل چه مواردی می شود. مراقبت های پیشگیرانه می تواند بیماری را قبل از شروع تشخیص دهد یا از آن جلوگیری کند. این شامل ویزیت ها و غربالگری های خاص پزشک می شود.

باید برای سلامت سینه وقت بگذارید. سرطان سینه عامل اصلی مرگ و میر زنان است. مردان نیز ممکن است به سرطان سینه مبتلا شوند. در مورد زمان شروع ماموگرافی با پزشک خود صحبت کنید. در صورت داشتن عوامل خطر، مانند سابقه خانوادگی، ممکن است لازم باشد غربالگری را زودتر شروع کنید. یکی از راه های تشخیص سرطان سینه، انجام یک معاینه ماهانه از خود است.

زنان نیز باید پاپ اسمیر روتین انجام دهند. زنان 21 تا 65 ساله باید هر 3 سال یک بار آزمایش شوند. اگر شرایط خاصی داشته باشید یا دهانه رحم خود را برداشته باشید، ممکن است متفاوت باشد.

از پزشک خود در مورد سایر غربالگری های سرطان سوال کنید. بزرگسالان باید از سن 50 سالگی برای سرطان کولورکتال غربالگری شوند. ممکن است پزشک شما بخواهد انواع دیگر سرطان را بررسی کند. این به عوامل خطر و سابقه خانوادگی شما بستگی دارد.

فهرستی از داروهای فعلی که مصرف می کنید نگه دارید. همچنین باید در مورد واکسن ها، از جمله دریافت واکسن آنفولانزای سالانه، به روز باشید. بزرگسالان هر 10 سال یک بار نیاز به تقویت کننده Td دارند. پزشک شما ممکن است آن را با Tdap جایگزین کند. این همچنین از سیاه سرفه (سیاه سرفه) محافظت می کند. زنان باردار به واکسن Tdap نیاز دارند. افرادی که در تماس نزدیک با نوزادان هستند نیز باید به آن مبتلا شوند.

سوالاتی که باید از پزشک خود بپرسید

  • چقدر کالری باید بخورم و هر چند وقت یکبار باید ورزش کنم تا وزن فعلی خود را حفظ کنم؟
  • آیا باید یک معاینه فیزیکی سالانه داشته باشم؟
  • بیمه من چه نوع مراقبت های پیشگیرانه ای را پوشش می دهد؟
  • از چه زمانی باید غربالگری را برای سرطان ها و شرایط خاص شروع کنم؟
  • کدام انتخاب سالم برای من مهمتر است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا