آموزشی

ترفند های مفید اندروید که احتمالاً نمی دانید

اندروید دارای انواع مختلفی از ساخت‌ ها، مدل ‌ها و نسخه ‌ها است، که یافتن ویژگی ‌هایی که در همه دستگاه‌ها سازگار باشد را دشوار می‌کند. ما فقط نکات زیر را در اندروید 12 تأیید می کنیم. این نکات باید روی سیستم ‌های مرتبط نیز کار کنند، اما برخی از منو ها و رویه ‌ها ممکن است کمی متفاوت باشند. بهترین اپلیکیشن های گوشی اندروید.

صفحه قفل را در home غیرفعال کنید

برای ایمن نگه داشتن دستگاه خود، باید یک کد پین یا اسکن بیومتریک برای باز کردن قفل گوشی خود تنظیم کنید. اما این باعث می شود دسترسی به برنامه های شما ناخوشایندتر باشد. ویژگی قفل هوشمند گوگل به شما امکان می دهد این مانع را بردارید و به شما امکان دسترسی فوری به تلفن خود را می دهد – اما فقط زمانی که ایمن در خانه هستید.

از تنظیمات، روی امنیت ضربه بزنید، به تنظیمات پیشرفته بروید و Smart Lock را انتخاب کنید. علاوه بر غیرفعال کردن صفحه قفل زمانی که در خانه هستید (این گزینه Trusted Places است)، همچنین می توانید هنگامی که بلوتوث تلفن شما به یک دستگاه قابل اعتماد وصل است، مانند دستگاه استریو خودرو یا زمانی که شما را شناسایی می کند، صفحه نمایش را غیرفعال کنید. آن را بر روی خود داشته باشید. بهترین بازیهای فکری گوشی های اندرویدی را دانلود نمایید.

برنامه های پیش فرض جدید را انتخاب کنید

یکی از تفاوت‌های اندروید و iOS این است که سیستم عامل موبایل گوگل به شما امکان می‌دهد برنامه‌های پیش‌فرض مختلفی را برای مرور وب، پیامک، مشاهده عکس‌ها و غیره انتخاب کنید. بنابراین وقتی برای مثال روی یک لینک کلیک می کنید، برنامه مرورگر وب پیش فرض شما آن پیوند را باز می کند.

با تنظیم پیش‌فرض‌ها همانطور که می‌خواهید از این انعطاف‌پذیری بهره ببرید. به تنظیمات بروید، به برنامه ها بروید و برنامه های پیش فرض را انتخاب کنید. برای مشاهده لیستی از برنامه های نصب شده که می توانند وظایف پیش فرض را بر عهده بگیرند، هر یک از دسته های روی صفحه را انتخاب کنید. برای مثال، اگر ترجیح می‌دهید با دوستانتان از طریق فیس‌بوک مسنجر چت کنید، به جای برنامه پیامک داخلی تلفنتان، می‌توانید محصول فیس‌بوک را برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض خود قرار دهید.

اعلان های از دست رفته را برگردانید

این اتفاق می‌افتد—شما به‌طور تصادفی یکی از اعلان‌هایی را که می‌خواستید به‌طور کامل بخوانید، کنار زدید و اکنون احساس آزاردهنده‌ای دارید که شخصی برایتان ایمیل ارسال کرده است، اما مطمئن نیستید. اگر می خواهید تمام اعلان های اخیر خود را در اندروید مرور کنید، خوش شانس هستید. این توانایی ممکن است – اگرچه یافتن گزینه آسان نیست.

روی قسمت خالی صفحه اصلی ضربه بزنید و نگه دارید تا حالت تنظیم صفحه ظاهر شود. ابزارک ها را انتخاب کنید و میانبر تنظیمات را پیدا کنید. این نماد را به یک فضای خالی در یکی از صفحه های اصلی خود بکشید و آن را در جای خود رها کنید تا لیستی به طور خودکار ظاهر شود. گزارش Notification log را از لیست انتخاب کنید و روی نماد ضربه بزنید تا تاریخچه اعلان اندروید باز شود.

حالت کار کردن با یک دست را فعال کنید

همانطور که اندازه تلفن های امروزی همچنان در حال افزایش است، کار با یک دست سخت تر و سخت تر می شود. بنابراین صفحه‌کلید سفارشی گوگل، که گزینه پیش‌فرض در برخی از گوشی‌های اندرویدی است، راه‌حلی دارد: یک حالت ویژه با یک دست که می‌توانید با یک میانبر ساده به آن بروید. اگر تلفن Pixel دارید، این صفحه کلید گزینه پیش‌فرض تایپ شما خواهد بود. اگر از گوشی سامسونگ یا ال‌جی استفاده می‌کنید، ابتدا باید نسخه Google را دانلود کرده و آن را به‌عنوان صفحه‌کلید پیش‌فرض خود تنظیم کنید (همانطور که در نکته 7 نشان داده شد).

صفحه کلید را به طور معمول باز کنید و روی کلید کاما ضربه بزنید و نگه دارید. برای فعال کردن حالت یک دستی، نماد سمت راست را به سمت بالا بکشید. فلش به شما امکان می دهد این صفحه کلید کوچکتر را از یک طرف به طرف دیگر تغییر دهید، نماد پایین به شما امکان می دهد مکان آن را تغییر دهید، و نماد بالا صفحه کلید در اندازه کامل را بازیابی می کند. سایر صفحه کلیدهای تلفن نیز ممکن است حالت های یک دستی داشته باشند، اما دسترسی به آنها نسبت به صفحه کلیدهای گوگل سخت تر است. سعی کنید مدل تلفن خود را جستجو کنید و “صفحه کلید یک دست” را جستجو کنید تا بیشتر بدانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا