متفرقه

19 نکته و ترفند گوشی های هوشمند امروزی

در گوشی هوشمند چیزهای بیشتری از آنچه فکر می کنید وجود دارد: در زیر سطح کاربرپسند و ساده آن انواع ویژگی ها و میانبرهای مخفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده بیشتری کنید. مشکل کار نکردن هندزفری گوشی

اما همه اینها نکات کوچک مفیدی هستند که می توانید از آنها برای استفاده بیشتر از تلفن همراه خود استفاده کنید و شاید در طول مسیر یکی دو ابرو را بالا ببرید.

1. اسناد خود را دیجیتالی کنید

به لطف کیفیت فزاینده دوربین های گوشی های هوشمند، دیگر نیازی به اسکنر ندارید تا تمام فایل های کاغذی خود را در فضای ابری قرار دهید. Evernote (در تب جدید باز می شود)، Google Drive و CamScanner سه برنامه از چندین برنامه هستند که می توانند این کار را انجام دهند. لپ تاپ به وای فای وصل نمیشود

2. آهنگ ها را در یک لحظه شناسایی کنید

می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Shazam یا SoundHound استفاده کنید تا بفهمید به چه چیزی گوش می‌دهید، اما مجبور نیستید: Google Now، Siri و Cortana همگی می‌توانند به فرمان صوتی «این چه آهنگ است؟» پاسخ دهند.

3. جزئیات تماس خود را روی صفحه قفل خود قرار دهید

اگر شخص دیگری گوشی شما را پیدا کند، می تواند آن را به شما پس دهد؟ جزئیات خود را روی صفحه قفل قرار دهید تا مطمئن شوید: این گزینه در تنظیمات در Android، Health در iOS و در Windows Phone است که باید تصویر زمینه را ویرایش کنید.

4. دریافت هشدارهای آب و هوای خودکار با IFTTT (اندروید و IOS)

یک دستور غذا را در IFTTT (یا برنامه های همراه همراه (در برگه جدید باز می شود) تنظیم کنید و اگر هوا بد به نظر می رسد می توانید هشدارهایی را مستقیماً به تلفن خود ارسال کنید – اگر باران یا برف به این معنی است که باید زودتر به محل کار بروید مفید است. .

5. منطقه زمانی تقویم GOOGLE (اندروید و IOS) را اصلاح کنید

تنظیمات برنامه Google Calendar را بررسی کنید و این امکان وجود دارد که منطقه زمانی را اصلاح کنید (به جای اینکه هر بار که به جایی سفر می کنید به روز شود). به این ترتیب، شما همیشه متوجه خواهید شد که چه زمانی در خانه اتفاقی می افتد.

6. WI-FI را با صدای خود خاموش کنید

آینده اینجاست: سیری، گوگل ناو و کورتانا به شما اجازه می دهند Wi-Fi را با صدای خود خاموش کنید. کافی است برنامه مورد نظر خود را راه اندازی کنید و بگویید «وای فای را خاموش کن» تا به نتیجه دلخواه برسید. با بلوتوث هم کار میکنه).

7. فایل های عظیم را از آیفون (IOS) خود ایمیل کنید

iOS 9.2 Mail Drop را به آیفون‌ها اضافه کرد، بنابراین وقتی یک فایل بزرگ را از تلفن خود ایمیل می‌کنید، درخواست استفاده از آن را دریافت خواهید کرد. Mail به جای پیوست کردن فایل، آن را در iCloud آپلود می کند و لینک دانلود آن 30 روز اعتبار دارد.

8. کامپیوتر خود را با تلفن خود کنترل کنید

بسیاری از برنامه‌ها، از Spotify گرفته تا YouTube، دارای نوعی عملکرد کنترل از راه دور هستند. اگر می‌خواهید کنترل کلی لپ‌تاپ یا دسکتاپ خود را داشته باشید، به برنامه‌هایی مانند Unified Remote و Alfred نگاهی بیندازید.

9. تغییر صفحه کلید (اندروید و IOS)

هم اندروید و هم iOS اکنون از استفاده از صفحه‌کلیدهای شخص ثالث پشتیبانی می‌کنند، که می‌توانند همه چیز را از اضافه کردن ایموجی‌های اضافی تا اعمال قدرت پردازش شبکه عصبی به ویژگی تصحیح خودکار گوشی شما انجام دهند.

10. بفهمید انرژی باتری کجا می رود

همه سیستم‌عامل‌های اصلی گوشی‌های هوشمند اکنون دارای بازخوانی دقیقی هستند که نشان می‌دهد کدام برنامه‌ها بیشتر باتری شما را مصرف می‌کنند، بنابراین از طریق برنامه تنظیمات یک روت کنید تا بدترین متخلفان را پیدا کنید و در صورت لزوم آنها را حذف کنید.

11. از حالت هواپیما برای افزایش سرعت شارژ استفاده کنید

دقیقاً مانند سایرین، احتمالاً می‌خواهید تلفنتان در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ شود (حتی اگر عجله دارید، حتی بیشتر از آن). آن را در حالت هواپیما قرار دهید تا باتری بسیار کمتری مصرف کند و در نتیجه سریعتر شارژ شود.

12. بچه ها یا دوستان خود را در یک برنامه (اندروید) نگه دارید

در Android Marshmallow، به تنظیمات، امنیت و پین کردن صفحه بروید – وقتی فعال شد، می‌توانید برنامه‌ها را از صفحه چندوظیفه‌ای «پین» کنید، بنابراین برنامه نمی‌تواند بدون پین باقی بماند. برای قرض دادن گوشی خود به دیگران مفید است.

13. از فلاش LED آیفون برای اعلان ها استفاده کنید

هر زمان که یک اعلان به شما می‌رسد، می‌توانید چراغ LED آیفون خود را فلاش کنید: از تنظیمات، گزینه General سپس Accessibility را انتخاب کنید و سپس فلاش LED را برای هشدارها در موقعیت روشن قرار دهید.

14. دسترسی به حالت ایمن پنهان اندروید

اندروید یک حالت امن مخفی دارد (مانند ویندوز) که در آن برنامه های شخص ثالث غیرفعال هستند که برای عیب یابی مفید است. در اندروید استوک، منوی خاموش کردن را با دکمه روشن/خاموش بالا بیاورید، سپس آن را به مدت طولانی فشار دهید.

15. جستجوی تنظیمات (اندروید و IOS)

اگر می‌خواهید به تنظیمات گوشی بروید، اما نمی‌دانید کجاست، فقط آن را جستجو کنید – برنامه‌های تنظیمات در اندروید و iOS دارای گزینه‌های جستجو در بالای صفحه هستند که می‌توانید از آنها برای جستجوی گزینه‌های مبهم استفاده کنید.

16. باز کردن قفل تنظیم کننده رابط کاربری سیستم (اندروید)

Android Marshmallow شامل یک تیونر UI مخفی سیستم برای بازی با صفحه تنظیمات سریع (Wi-Fi، بلوتوث و غیره) است. برای فعال کردن آن، نماد چرخ دنده را در بالای تنظیمات سریع فشار دهید و نگه دارید، سپس آن را در برنامه تنظیمات پیدا کنید.

17. صفحه کلید را به TRACKPAD (IOS) تبدیل کنید

اگر از iOS 9 یا بالاتر روی iPad، iPhone 6S یا iPhone 6S استفاده می‌کنید، دو انگشت صفحه‌کلید را فشار داده و نگه دارید تا آن را به یک پد لمسی موقت تبدیل کنید. متأسفانه این ویژگی در آیفون های قدیمی کار نمی کند.

18. با ضربه زدن یک دکمه به خانه بروید (اندروید)

Google Maps برای اندروید یک ویجت تک نمادی را ارائه می دهد که فوراً شما را به آدرسی که انتخاب می کنید هدایت می کند – به این معنی که می توانید یک میانبر صفحه اصلی ایجاد کنید که با یک ضربه انگشت شما را از هر جایی به خانه می برد.

19. با موسیقی به خواب بروید (IOS)

اگر وارد برنامه ساعت در آیفون خود شوید، می توانید یک تایمر شمارش معکوس را تنظیم کنید – به اندازه کافی آسان – اما سپس می توانید Stop Playing را به عنوان گزینه ای از منوی When Timer Ends انتخاب کنید تا تمام موسیقی های خود را بعد از مدت زمان تعیین شده خاموش کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا