تکنولوژی

ایستگاه کاری چیست و چه تفاوتی با کامپیوتر و لپتاپ دارد؟

چه زمانی باید یک ایستگاه کاری برای کسب و کار خود بخرید و چه زمانی یک لپ تاپ رومیزی یا استاندارد عملکرد مورد نیاز را برای شما ارائه می دهد؟ یک ایستگاه کاری می تواند سود قابل توجهی در بهره وری به گردش کار شما اضافه کند.

تعیین اینکه آیا به قدرت محاسباتی اضافه نیاز دارید یا خیر، به کسب و کار شما و نقش‌های موجود در آن تجارت بستگی دارد. ممکن است متوجه شوید که برخی از کارمندان، مانند مهندسان و تولیدکنندگان محتوا، به دلیل شدت و پیچیدگی کاری که انجام می دهند، به یک ایستگاه کاری نیاز دارند. دیگران، حتی در همان شرکت، می توانند هر کاری را که نیاز دارند با یک کامپیوتر رومیزی سطح پایه یا حتی یک لپ تاپ انجام دهند.

هیچ پاسخی جهانی برای سوال ایستگاه کاری در مقابل دسکتاپ (در مقابل لپ‌تاپ) وجود ندارد، بنابراین می‌توانید با بررسی تفاوت‌های بین ایستگاه‌های کاری و رایانه‌های شخصی، نیازهای شرکت خود را در نظر بگیرید. ما همچنین انواع کارمندان و جریان‌های کاری را که نیاز به ایستگاه کاری دارند و مزایایی که این رایانه‌های تقویت‌شده برای گردش کار شما به ارمغان می‌آورند، پوشش خواهیم داد.

ایستگاه کاری چیست؟

ایستگاه های کاری رایانه های شخصی رومیزی هستند که برای رسیدگی به جریان های کاری سخت مانند علم داده، طراحی سه بعدی، ویرایش ویدئو و مهندسی طراحی شده اند. یک ایستگاه کاری قوی‌تر از رایانه‌های شخصی معمولی است، با مشخصات پیشرفته‌تری مانند CPU و GPU سریع‌تر، حافظه بیشتر، افزایش فضای ذخیره‌سازی، گواهینامه نرم‌افزار، و توانایی مقاومت در برابر استفاده مداوم.

اغلب آنها یک GPU مجزا دارند بنابراین CPU مجبور نیست کارهای بصری را دو برابر کند. از آنجایی که گزینه های بیشتری برای پیکربندی موجود است، می توانید سیستمی بسازید که دقیقاً مطابق با نیازها و بودجه شما باشد.

به طور سنتی، ایستگاه های کاری در یک شاسی برجی در دسترس بودند. امروزه، ایستگاه های کاری در انواع مختلفی از فرم فاکتورها مانند Tower، Small Form Factor Desktop و Mini و همچنین ایستگاه های کاری سیار در دسترس هستند.

ایستگاه کاری در مقابل دسکتاپ در مقابل لپ تاپ

تفاوت اصلی بین ایستگاه کاری، لپ تاپ و دسکتاپ در عملکرد است. برای اینکه یک رایانه به عنوان یک ایستگاه کاری در نظر گرفته شود، به مشخصات پایه خاصی نیاز دارد. همیشه می توانید از آنجا بالا بروید.

CPU: Intel® i7 یا i9، Xeon، AMD Ryzen یا Threadripper

سی پی یو تک یا دوتایی

حداکثر 128 گیگابایت حافظه nECC یا ECC

8 هسته برای یک ایستگاه کاری سطح پایه، 16 هسته برای یک ایستگاه کاری میان رده، 28 تا 64 هسته برای یک ایستگاه کاری سطح بالا.

GPU گسسته، NVIDIA® یا AMD® با 4 تا 16 گیگابایت VRAM

پردازنده گرافیکی تک یا چندگانه

1 ترابایت یا بیشتر فضای ذخیره سازی

گواهینامه های ISV

ایستگاه‌های کاری به لطف قطعات با کیفیت صنعتی، بزرگ‌تر، سنگین‌تر و گران‌تر از رایانه‌های شخصی استاندارد بودند. ایستگاه‌های کاری امروزی از نوآوری‌هایی در قطعات استفاده می‌کنند تا وزن و هزینه بسیاری از گزینه‌های پرقدرت را کاهش دهند، در حالی که همچنان استفاده مداوم و شدید را حفظ می‌کنند.

بسیاری از ایستگاه‌های کاری به دلیل قدرتی که در اختیار دارند، صدای فن‌های بلندتری تولید می‌کنند، اگرچه پیشرفت‌هایی مانند حرارتی‌های HP VaporForce با محفظه بخار، تهویه سه‌طرفه و فن‌های پلیمری کریستال مایع نازک‌تر، همه چیز را خنک‌تر و ساکت‌تر نگه می‌دارند.

سرمایه گذاری در یک ایستگاه کاری برای انواع حرفه ای مناسب ارزش آن را دارد. ما نگاهی دقیق‌تر به موارد زیر خواهیم داشت، اما ابتدا ویژگی‌های یک ایستگاه کاری را مرور می‌کنیم.

کارمندانی که به ایستگاه کاری نیاز ندارند

برخی از برنامه‌ها نسبت به برنامه‌هایی که به‌طور منظم توسط کارمندانی که در فهرست بالا نام برده‌ایم، از آن‌ها استفاده می‌کنند، پردازشگر و حافظه کمتری دارند. هر کارمندی که عمدتاً با برنامه های کاربردی استاندارد مانند موارد زیر کار می کند، با یک کامپیوتر استاندارد کارآمد خواهد بود.

MS Office (Word، تیم ها، پاورپوینت)

Google Drive (سندنگار، کاربرگ‌نگار)

بزرگنمایی

QuickBooks

وردپرس

مرورگرهای وب

سایر ابزارهای روزانه

ایستگاه های کاری HP را در نظر بگیرید

اگر شما یا کارمندانتان در دسته «قطعاً به ایستگاه کاری نیاز دارد» قرار می‌گیرید و می‌خواهید از مزایای امروزی مانند CPU و GPUهای بهتر با حافظه ECC ایمن استفاده کنید، ما فهرستی از ایستگاه‌های کاری HP مورد علاقه طرفداران را تهیه کرده‌ایم.

ایستگاه های کاری رومیزی

ایستگاه کاری HP Z2 mini: قدرتمندترین مینی ورک استیشن جهان، با عملکرد بالا در یک بسته کوچک.

ایستگاه کاری HP Z2: قدرت درجه سرور در دسکتاپ. پروژه های رندر و تجسم پیچیده را با قیمتی شگفت آور مقرون به صرفه به اندازه کوچک کنید.

ایستگاه کاری HP Z4: پرفروش‌ترین اسب کار HP به طیف گسترده‌ای از برنامه‌های حرفه‌ای سرعت می‌بخشد. این همه چیزی است که طراحان و مهندسان به آن نیاز دارند.

ایستگاه کاری اچ‌پی Z6: نیروگاهی با قابلیت توسعه بزرگ و مقاوم در آینده برای علم داده، تجسم و صنایعی که به سرعت در حال تغییر هستند.

ایستگاه کاری HP Z8: ایستگاه کاری با قابلیت تنظیم بی پایان برای یادگیری ماشینی و مهندسی پیشرفته، با حداکثر 3 ترابایت حافظه پرسرعت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا