سبک زندگی

چگونه زندگی خود را سازماندهی کنیم؟

شاید در ابتدا در نظر شما سازماندهی خانه آن هم با وجود بچه ها کار بسیار دلهره‌آوری به نظر برسد، اما ما اینجا هستیم تا تشویق‌کننده شما باشیم و به شما بگوییم : “این کار میتونه انجام بشه، این شدنیه، این امکان پذیره!”.

1. آن را کنار بگذارید. بلافاصله.

حالا شما خیلی سخت کار کرده اید تا به همه چیز خانه بدهید، فقط باید آن را همینطور نگه دارید. ممکن است به نظر عقل سلیم باشد، اما یک راه بسیار ساده برای سازماندهی چیزها این است که اقلام را بلافاصله پس از استفاده در محل تعیین شده خود قرار دهید. این می تواند به سادگی برس زدن موهای خود و سپس قرار دادن برس مو با سایر لوازم جانبی مو، یا قرار دادن کلاه و دستکش در سطل “آب و هوای سرد” در اتاق خواب شما باشد. هرچه کارهای کوچک بیشتری در طول روز انجام دهید، در وهله اول احتمال ایجاد درهم و برهمی کمتر است.

به فرزندان خود بیاموزید که همین کار را انجام دهند و واقعاً در وضعیت خوبی خواهید بود! چند کار که می توانند برای کمک انجام دهند:

کتشان را آویزان کن

کفش ها را مرتب کنار بگذارید

لباس‌های کثیف را در مانع قرار دهید (اگر می‌توانید به آنها بیاموزید که لباس‌هایشان را بچرخانند تا از داخل بیرون نیایند… صرفه‌جویی زیادی در زمان برای تا کردن لباس‌ها!)

جعبه های ناهار را از کوله پشتی بیرون بیاورید و کنار بگذارید

مسواک/خمیردندان را در قسمت مشخص شده در حمام قرار دهید

حوله/روپوش را آویزان کنید

پس از اتمام بازی، اسباب‌بازی‌ها را برگردانید

تمام قطعات بازی تخته یا پازل را جمع کنید و دوباره در قفسه قرار دهید

بشقاب را صاف کرده و در ماشین ظرفشویی قرار دهید

2. زمان برای سازماندهی مجدد برنامه ریزی کنید

اما نگران نباشید، متوجه شدیم، شما یک مادر مشغول هستید که به صد جهت مختلف کشیده می‌شوید، و گاهی اوقات انجام شماره 1 ممکن نیست. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم زمانی را برای سازماندهی مجدد و درج کردن مجدد در تقویم خود برنامه‌ریزی کنید.

هر هفته (یا هر دو هفته، ماهانه، هر چیزی که برای شما مناسب است) زمانی را برای قرار دادن چیزهایی که در جای خود نیستند، در جای مناسب قرار دهید – یا چیزهایی را که ممکن است فرصت کنار گذاشتن آنها را نداشته باشید، مرتب کنید. به درستی اولین بار آن را به یک امر خانوادگی تبدیل کنید که همه برای انجام کار وارد میدان شوند.

3. تمیز کردن/سازماندهی وظایف

همه تخم‌مرغ‌های سازمان‌دهی خود را در سبد خود قرار ندهید… همه چیز با یک تیم آسان‌تر است، بنابراین بچه‌ها و سایر افراد مهم را همراهی کنید تا خانه‌تان را شاداب نگه دارند.

چند روش مختلف برای انجام این کار:

برای هر یک از اعضای خانواده یک منطقه خاص از خانه اختصاص دهید تا تمیز و مرتب باشد (برای بچه ها، این می تواند اتاق خواب، اتاق بازی و غیره باشد).

وظایف خاصی را به صورت هفتگی محول کنید – یک نمودار “کار سخت” ایجاد کنید که به عنوان یک یادآوری بصری عمل می کند. می توانید هر هفته کارهای آنها را یکسان نگه دارید یا آنها را بچرخانید تا تازه بمانند

به هر کودک یک کار کمکی ویژه برای مدت زمان مشخصی بدهید (این کار فقط می تواند برای یک آخر هفته یا برای یک ماه کامل باشد) – به عنوان مثال، یک دستیار لباسشویی می تواند به جمع کردن لباس های کثیف و قرار دادن آنها در ماشین لباسشویی کمک کند. جوراب‌ها را بچینید، لباس‌ها را کنار بگذارید، و غیره. یک دستیار آشپزخانه می‌تواند به شستن ظروف، تخلیه ماشین ظرف‌شویی، ایجاد کیسه‌های میان وعده برای ناهار خوردن، خرد کردن سبزیجات، چیدن میز، پاک کردن میز و جارو کردن بعد از شام و غیره کمک کند.

امیدواریم خانواده شما به زودی متوجه شوند که هرچه بیشتر به تمیز نگه داشتن خانه کمک کنند، در نهایت باید زمان بیشتری را با آنها برای انجام کارهایی که بسیار سرگرم کننده تر است بگذرانید!

4. یک مرکز فرماندهی خانواده ایجاد کنید

ایجاد یک تقویم خانوادگی در یک مکان مرکزی در خانه شما یک تغییر بازی برای منظم ماندن و نگه داشتن همه در یک صفحه است. همه فعالیت‌های آتی خانواده‌تان را اضافه کنید – از رویدادهای مدرسه و فعالیت‌های فوق برنامه، تا قرار ملاقات با پزشک، قرارهای بازی، جلسات مهم و مناسبت‌های خاص مانند سالگردها و تولدها.

ما یک تخته سفید ساده را دوست داریم که با تغییر برنامه ها تنظیم آن آسان است. به هر یک از اعضای خانواده یک رنگ متفاوت اختصاص دهید تا تشخیص اینکه چه کسی هر روز چه کاری انجام می دهد بسیار ساده باشد. سپس با یک نگاه گذرا می توانید دقیقاً آنچه در آن روز برگزار می شود را ببینید. برای آویزان کردن اسنادی که باید تکمیل شوند و یادآورهای مهمی هستند، یک تخته سنجاق اضافه کنید.

همچنین می‌توانید از یک برنامه تقویم همگام‌سازی شده استفاده کنید، که می‌تواند توسط همه اعضای خانواده به‌روزرسانی شود، و برای جلوگیری از تضادهای زمان‌بندی و برای نگاه کردن در حین بیرون و اطراف عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا