سبک زندگی

راه حل های سازماندهی زندگی با حضور بچه ها

1. صبح‌های خود را سازماندهی و استرس‌زدایی کنید

برای اکثر خانواده ها، صبح ها آشفته ترین زمان روز است. آماده کردن خود و بیرون رفتن از در همراه با فرزندانتان کار کوچکی نیست و اغلب شامل عجله های زیاد، آزاردهنده، مکالمه استرس زا و همه احساس گیجی می شود.

اما با کمی سازماندهی و کمی تفکر رو به جلو، می توانید از وضعیت صبحگاهی خود خارج شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد یک روال صبحگاهی برنده، آماده کردن ناهار و میان وعده های مدرسه، سازماندهی انتخاب لباس و موارد دیگر، به پست ما 67 نکته و راهکارهای سازمانی تغییر دهنده زندگی برای صبح های بدون استرس مراجعه کنید.

2. فهرستی از کارها/امروز داشته باشید

آیا روزی وجود دارد که واقعاً احساس کنید همه چیز را در لیست “کارها” خود انجام داده اید؟ اگر شما هم شبیه ما هستید، پاسخ احتمالاً یک «نه» بزرگ است. با فهرست‌های بی‌پایان To Do، اغلب احساس می‌کنید که هیچ پیشرفتی ندارید، و این اغلب با احساس غرق شدن و سازمان‌دهی نشدن همراه است.

اما یک تغییر ساده در لیست “کارها” شما می تواند همه چیز را تغییر دهد.

لیست کامل «To Do» خود را نگه دارید، که شامل تمام کارهایی است که باید انجام دهید، اما یک ستون اضافی با علامت «امروز» اضافه کنید. سپس موارد خاصی را که می توانید/نیاز دارید امروز انجام دهید به ستون «امروز» منتقل کنید. این اساساً به تقسیم لیست شما به بخش‌های قابل مدیریت‌تر کمک می‌کند، بنابراین در پایان روز می‌توانید احساس کنید که وظایف خود را با موفقیت انجام داده‌اید، به جای اینکه از یک لیست بی‌پایان کار کنید.

3. برنامه غذایی

تهیه یک غذای خانگی روی میز برای خانواده شما کار زیادی را می طلبد. بین جستجو برای دستور العمل ها (که همه دوست دارند!)، خرید مواد غذایی، زمان آماده سازی و آشپزی – که هر روز تکرار می شود، می تواند به یک “کار سخت” استرس زا و ناخواسته تبدیل شود.

راه حل: برنامه ریزی وعده های غذایی.

برنامه ریزی وعده غذایی چیزی است که زمانی فکر می کردیم بسیار ترسناک است، اما در واقع یک چیز بسیار ساده برای عملی کردن است. با صرف زمان کمی از قبل، به شما این امکان را می‌دهد که برای وعده‌های غذایی هفته خود برنامه‌ریزی کنید، به طوری که فقط باید ۱ سفر به فروشگاه مواد غذایی داشته باشید – و زمانی که بدانید “شام چیست؟” هر روز احساس می کنید کنترل بیشتری دارید و به طور قابل توجهی کمتر استرس دارید

آن را به عنوان 4 مرحله جداگانه در نظر بگیرید:

وعده های غذایی/دستور پخت خود را برای هفته انتخاب کنید

تهیه لیست خرید + خرید

آماده سازی

پختن!

چند نکته مفید:

به تقویم خود نگاه کنید (سلام شماره 7 بالا!) و ببینید چند شب در خانه شام ​​درست می کنید. برای شب هایی که در حال آشپزی هستید، برنامه خود را در نظر بگیرید و آن را در برنامه خود قرار دهید. به عنوان مثال، آیا پسر شما دیر بازی فوتبال دارد؟ سپس یک دستور پخت آرام پز که می تواند به محض رسیدن به خانه آماده شود، ممکن است بهترین باشد. شاید مجبور باشید بین رقص و شنا در یک شام سریع جا بیفتید، بنابراین گرم کردن یک کاسه ظرف آسان است. برنامه بعدازظهر ندارید؟ شاید زمان آن رسیده است که یک دستور العمل جدید را امتحان کنید. با کار بر روی برنامه های خود، در نهایت استرس کمتر، آماده تر و با وعده های غذایی سالم تری خواهید داشت.

برای شب های موضوعی برنامه ریزی کنید – برای هر روز هفته یک موضوع اختصاص دهید و پیرامون آن برنامه ریزی کنید. چیزهایی مانند Taco Tuesday، Casserole Wednesday یا غذاهای دریایی جمعه نه تنها کار شما را در انتخاب دستور پخت متمرکزتر می کند، بلکه آن را برای بچه ها نیز سرگرم کننده می کند.

بسیاری از مردم فکر می کنند برنامه ریزی غذایی شامل یافتن و پختن دستور العمل های جدید است. نیازی نیست! مطمئناً می توانید هر هفته یا دو هفته یک چیز جدید را امتحان کنید، اما هیچ اشکالی ندارد که به موارد مورد علاقه خانواده خود بچسبید (آنها به دلایلی مورد علاقه هستند، درست است؟).

بعد از خرید مواد غذایی، غذا را آماده کنید – انجام چند آماده سازی ساده در حین کنار گذاشتن مواد غذایی هفتگی می تواند در طول هفته باعث صرفه جویی در وقت شما شود. میوه و سبزیجات خود را بشویید؛ سبزیجات را به قطعات کوچکتر خرد کنید و آماده طبخ کنید. هر گونه ماریناد / سس و غیره را آماده کنید.

برای غذاهای باقیمانده اضافه کنید – دستور العمل های خود را دوبرابر کنید تا برای ناهار باقیمانده غذا داشته باشید، یا آن را برای یک شب استراحت در آینده منجمد کنید!

انباری مناسب داشته باشید (نگاه کنید به شماره 2) – اگر تمام مواد ضروری مانند روغن زیتون و ادویه جات را در دسترس داشته باشید، تهیه غذا بسیار آسان تر است.

4. نه فقط خانه شما

سازماندهی زندگی فقط به این معنا نیست که خانه خود را به شکلی عالی درآورید. مراحل نظم‌دهی و سازمان‌دهی بالا را در مکان‌هایی که وقت خود را سپری می‌کنید، مانند فضای اداری یا ماشینتان، و مواردی مانند کیف پولتان را اعمال کنید.

برنامه ای برای گذراندن این مناطق/موارد به صورت منظم هفتگی یا ماهانه ایجاد کنید.

5. کمی خود را سست کنید

به یاد داشته باشید، هیچ راهی برای سازماندهی خانه شما در 24 ساعت هفته وجود ندارد. سرت شلوغه. زندگی شلوغ است. چیزهایی پیش می آید. اگر چیزها همیشه در جای خود بی نقص به نظر نمی رسند، خودتان را مورد ضرب و شتم قرار ندهید… زیرا اینطور نیست!

در مورد آنچه ممکن است انتظارات واقع بینانه داشته باشید. هنوز از وسایل خود استفاده کنید اجازه دهید بچه هایتان خرابکاری کنند.

اگر از نکات و سیستم هایی که در بالا توضیح دادیم استفاده کنید، احساس خواهید کرد که وزنه بزرگی از روی شانه هایتان برداشته می شود. زمان کمتری برای تمیز کردن خانه از شما خواهد گرفت. شما یک برنامه روزانه برای دنبال کردن خواهید داشت و هرگز از وسایل ضروری مورد علاقه خود بی بهره نخواهید شد. و مهمتر از همه، شما در نهایت زمان بیشتری برای گذراندن با کسانی خواهید داشت که بیشترین اهمیت را دارند: خانواده خود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا