سفر و گردشگری

7مکان دیدنی ایتالیا

  • ساحل آمالفی

ساحل افسانه ای آمالفی از زمان های قدیم با مناظر باشکوه و سبک زندگی پیچیده و در عین حال آرام خود که توسط جت ست در دهه 1960 “کشف شد” بازدیدکنندگان را فریب می داد. تا زمانی که Strada Statale 163 در سال 1852 از پایه کوه های لاتاری منفجر شد، هیچ جاده ای وجود نداشت که جوامع کوچک را در امتداد ساحل به هم وصل کند. شاید به همین دلیل است که فراتر از هتل‌های پنج ستاره و قایق‌های تفریحی، سبک زندگی روستایی بسیار ساده‌تر دیگری هنوز وجود دارد. در بالای تپه‌ها، کشاورزان زمین‌هایی با تراس‌های شیب‌دار کشت می‌کنند، در حالی که در پایین ساحل، ماهی‌گیران زندگی متوسطی از دریا دارند.

با شهرها و روستاهای زیبا و مناظر باشکوه بی‌پایانش، بازدید از کوستیرا باید به آرامی انجام شود، حتی اگر می‌خواهید در فرهنگ خاصی جا بیفتید، برنامه‌ریزی کنید که از کلیساها، موزه‌ها و باغ‌ها در اطراف ناهارهای تنبل، غوطه‌ور شدن در دریای درخشان، بازدید کنید. غروب غروب آفتاب یا صرف وقت گذراندن و لذت بردن از آن مناظر خارق العاده. رانندگی از پوزیتانو به ویتری سول ماره را از دست ندهید: در طول باریک و پرپیچ و خم خود، «جاده 1000 خم» از برخی از زیباترین مکان‌های ایتالیا می‌گذرد تا مناظر چشم‌گیر ساحلی را در خود جای دهد.

  • دریاچه های ایتالیا

رومی ها اولین بار بودند که پتانسیل دریاچه ها را به عنوان برخی از بهترین مقاصد تعطیلات در ایتالیا مشاهده کردند. آنها ویلاهای مجلل خود را در برخی از موقعیت های برتر در اطراف کومو و گاردا، جایی که دامنه های جنوبی کوه های آلپ به سمت دریای مدیترانه و دشت های حاصلخیز شمال ایتالیا سرازیر می شوند، ساختند و برخی از زیباترین مناظر اروپا را تشکیل می دهند. گردشگری مدرن شهرها را متحول کرده است، اما دریاچه‌ها، کوه‌ها و مناظر به زیبایی 2000 سال پیش هستند و روستاها، باغ‌های باروک و هتل‌های کنار دریاچه هنوز مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای لذت بردن از تعطیلات هستند، به خصوص در طول پاییز طولانی و گرم.

غربی ترین دریاچه، دریاچه اورتا، یک تکه کوچک زیبا از آب آبی عمیق است که یکی از زیباترین روستاهای قرون وسطایی کشور، اورتا سان جولیو را در خود جای داده است. در فاصله کوتاهی طولانی‌ترین دریاچه ماگیوره قرار دارد که از شمال در سراسر مرز سوئیس امتداد دارد. در شرق دریاچه شیک کومو قرار دارد که ردیفی از ویلاهای مجلل و هتل‌های پر زرق و برق دارد. در شرق دورتر، دریاچه Iseo، کمتر شناخته شده در بین این پنج دریاچه قرار دارد، در حالی که بزرگترین دریاچه، دریاچه گاردا، یکی از محبوب ترین و مسلما بهترین مکان های کشور در ایتالیا برای استراحت در دریاچه است.

  • سیسیلی

سیسیل از دیرباز محل تقاطع و بوته فرهنگ مدیترانه بوده است، و این جزیره امروزه یک پالمپسست جذاب است که در آن معابد یونانی، کلیساهای نورمن و کاخ های باروک از بافت غنی بیرون می آیند. اما شگفتی‌های طبیعی فراوانی نیز دارد، از دهانه‌های دودزای کوه اتنا گرفته تا سواحل نسبتاً ناشناخته سواحل جنوبی. و با بخش‌هایی از جزیره در عرض جغرافیایی مشابه با سواحل شمال آفریقا، سیسیل دارای آب و هوای معتدلی است که آن را به مقصدی جذاب برای بیشتر سال تبدیل می‌کند. بهار و پاییز بسیار لذت بخش هستند و در اثر دمای بالای تابستان واقعاً اوج می گیرند.

وقتی نوبت به چیزهایی برای دیدن و انجام دادن می‌رسد، انتخابتان را به خطر می‌اندازد: شهرهای تاریخی پالرمو، کاتانیا و سیراکوزا، منطقه اتنا با مناظر آتشفشانی، کشور شراب‌بار حاصلخیز و تائورمینا بی‌نقص. راگوسا، مودیکا و دیگر شهرهای باروک با رنگ عسلی در جنوب؛ معابد یونانی Agrigento، Selinunte و Segesta. مکان‌های رومی مانند Piazza Armerina، مایل‌ها سواحل شنی و خلیج‌های صخره‌ای مخفی. و سپس غذا وجود دارد – از کوسکوس Trapani گرفته تا شیرینی‌های Noto، مقصدی برای لذت بردن از خوراک‌شناسان است.

  • پوگلیا

با مکان‌های باستانی و جذابیت‌های بی‌نظیر Puglia، اینجا جایی است که می‌توانید در ایتالیا برای جایگزینی ساحلی منزوی برای شمال پر گردشگر بروید. با نگاهی به درختان زیتون، شهرهای سفیدپوش شده، بر فراز تپه‌ها، زمین سوخته و گرمای بی‌بخشش، می‌توان تصور کرد که منطقه از نظر ظاهر و احساس به دیگ ذوب یونان نزدیک‌تر از عظمت رم است، اگرچه با دقت نگاه کنید متوجه خواهید شد که این منظره با ردپاهای بسیاری – از جمله بیزانس، عربی، بالکان و رومی، مهر شده است. به این معنا نیست که رنسانس جنوب ایتالیا را دور زد، اما مطمئناً کارت های تماس کمتری از خود به جای گذاشت.

به دنبال شهرهای هنری بی‌نقص، باغ‌های رسمی یا ویلاهای غنیمتی نگردید: قرعه‌کشی آپولیا، همانطور که در انگلیسی شناخته می‌شود، غیرمنتظره است. کشور ترولی شبیه هیچ جای دیگری در ایتالیا نیست – مجموعه‌ای از خانه‌های هابیت‌مانند، سفیدکاری‌شده با سقف‌های گنبدی، که منشأ آنها را هر کسی حدس می‌زند. یک نسخه معتقد است که آنها ابزاری برای اجتناب از شکل بدوی مالیات مسکن بودند. سپس غارهای زیادی وجود دارند که گرما را تسکین می دهند. غار Castellana، که با سایبان های وسیعی از استالاکتیت ها می درخشد، منظره ای فوق العاده دیدنی است.

  • آمبریا

چند سال پیش، آمبریا به عنوان خواهر کمتر جذاب توسکانی شناخته می شد. دیگر نه: ​​این روزها «قلب سبز» ایتالیا به اندازه همسایه معروف‌ترش مشهور است. دلایل ساده است: این منطقه دارای تمام ویژگی های توسکانی – و چند ویژگی دیگر است. درست است که مجموعه‌های بزرگ فلورانس و سیه‌نا را ندارد، اما دارای تاجی از شهرهای تپه‌ای بسیار صمیمی‌تر و به‌راحتی قابل بازدید است – پروجا، آسیسی، اورویتو، گوبیو، تودی، اسپولتو و نورچیا. هرکدام به اندازه کافی شما را برای یک روز یا بیشتر مشغول نگه دارند، و هیچکدام بیش از چند مایل از روز بعدی فاصله ندارند، که Umbria را قابل مدیریت و کاوش ساده می کند.

همچنین همان مناظر شبانی باشکوه توسکانی وجود دارد – باغ‌های زیتون، باغ‌های انگور و تپه‌های بالای سرو، مناظر کوهستانی مرتفع – و غذا، شراب، هنر، فرهنگ و معماری با تمام ایتالیایی‌ها برابری می‌کند. برای مثال، نورچیا، با ترافل، ژامبون و پنیرهایش، یک مرکز عالی غذا است. دووموی Orvieto یکی از بهترین کلیساهای این کشور است. جشنواره تابستانی Spoleto یکی از رویدادهای فرهنگی مهم اروپا است. و کلیسای باشکوه Assisi’s Basilica di San Francesco حاوی نقاشی های دیواری از Giotto است.

  • لیگوریا

لیگوریای دریایی خوش آب و هوا، عموماً بیشتر به‌خاطر سینکو تره، رشته‌ای از پنج روستای تاریخی و رنگارنگ که در امتداد ساحل تماشایی لبه‌های صخره‌ای منطقه قرار گرفته‌اند، می‌شناسند. شهرهای ساحلی کمتر شناخته شده‌ای مانند پورتوونره و سستری لوانته نیز وجود دارد، و البته پورتوفینو نیز وجود دارد، که مانند جعبه رنگی زیبا با خانه‌های پاستیلی بلندش که در بندری با ردیفی از بارها و رستوران‌ها قرار گرفته‌اند، و قلعه‌ای پوشیده از کاج بر آن اداره می‌شود. هنوز حال و هوای دهکده ماهیگیری سابق را حفظ کرده است و می توانید برای یک بعدازظهر با قیمت بلیط اتوبوس و یک لیوان شراب، جذابیت شیک آن را خریداری کنید.

سانتا مارگریتا لیگور (Santa Margherita Ligure) که در میان علاقه مندان به سادگی به عنوان “سانتا” شناخته می شود، در خلیجی که در آن تبلیغ پورتوفینو به ساحل اصلی می پیوندد، یکی از جذاب ترین شهرهای تفریحی لیگوریا است، همه هتل های بزرگ Belle Epoque و مراکز حمام مجلل – اما با ظاهری زیبا. شهر قدیمی که مملو از مغازه‌های کوچک عجیب و غریب و بارها و رستوران‌های وسوسه‌انگیز است. جنوا نیز وجود دارد: این یک شهر بندری فعال است، اما فراتر از بدحجابی مرتبط، با دیگر کشورهای بزرگ ایتالیا در آنجا قرار دارد. گفته می‌شود که این مرکز عمدتاً عابر پیاده، با پیچ و خم کوچه‌هایش که در پشت بندر گسترده است، بزرگترین مرکز در اروپا است.

  • ساردینیا

ساردینیا دارای برخی از فریبنده‌ترین سواحل مدیترانه است، اما در فاصله بسیار کمی از رستوران‌های عالی، بارهای دلپذیر و مراسم آرامش‌بخش شبانه پاساژیاتا است. وقتی از سواحل پر می شوید، چیزهای زیادی وجود دارد که شما را منحرف می کند: چشم انداز ناهموار و باشکوه فضای داخلی گرانیتی، غذاهای دریایی افسانه ای و برای علاقه مندان به تاریخ، بقایای عجیب و تداعی کننده فرهنگ نوراگی باستانی ساردینیا. پراکندگی ویرانه های کارتاژنی و رومی، کلیساهای پیسان و باروک اسپانیایی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا