سفر و گردشگری

سفر در هنگام بیماری همه گیر: نکات مهم سفر ایمن

محدودیت‌های مداوم قرنطینه باعث می‌شود بیشتر مسافران مشتاق برای ماجراجویی بعدی خود که با هوس سرگردانی همراه است، احساس خارش کنند. با این حال، همانطور که همه ما متوجه شده‌ایم، همه‌گیری جهانی ما را مجبور می‌کند تا نحوه نگاه خود به «سفر ایمن» را دوباره تعریف کنیم.

در حالی که در حال حاضر سفرهای گسترده جهانی توصیه نمی شود، سفر در شرایط همه گیر به معنای تطبیق با یک هنجار سفر جدید است: پروتکل های ایمنی سختگیرانه COVID-19!

سفر در یک بیماری همه گیر

واقعیت این است که سفر در بحبوحه یک بیماری همه گیر خطرات زیادی دارد. قدم گذاشتن در این “سفر عادی جدید” به این معنی است که همیشه خود را با دستورالعمل های بهداشتی و ایمنی مختلف مجهز کنید.

در حالی که ممکن است سفرهای بین المللی انبوه هنوز مدتی باقی مانده باشد، اما می دانیم که برخی از مسافران ممکن است نیاز داشته باشند که سفرهای کاری بین المللی یا بازدیدهای خانوادگی مهم را آغاز کنند.

فرقی نمی‌کند سفری بین‌المللی داشته باشید یا سفرهای خود را محلی نگه دارید، در اینجا چند نکته مهم سفر ایمن برای سفر در شرایط همه‌گیری وجود دارد.

1. محدودیت ها و الزامات ورود را بررسی کنید

سفر در طول یک بیماری همه گیر به این معنی است که شما باید به انجام تحقیقات خود عادت کنید. و منظور ما صرفاً جستجوی نادیده گرفته‌شده‌ترین سواحل یا مکان‌های محلی برای کاوش نیست و آن را یک روز بنامیم. قبل از اینکه بتوانید برنامه‌ریزی سفر خود را شروع کنید، مطمئن شوید که محدودیت‌های سفر COVID-19 و الزامات ورود کشوری که در حال بازدید هستید را کاملاً درک کرده‌اید.

توجه به این نکته مهم است که هر کشور شرایط ورودی متفاوتی دارد. بازدید منظم از وب سایت رسمی دولتی آنها به این معنی است که می توانید تمام محدودیت های خاص آنها را به طور کامل دریافت کنید.

اکثر کشورها همچنین نیاز دارند که نتیجه آزمایش PCR منفی 48 تا 72 ساعت قبل از سفر شما گرفته شود. به یاد داشته باشید که قبل از رفتن به فرودگاه زمان کافی برای آزمایش و دریافت نتایج را بگذارید تا مطمئن شوید که آزمایش شما معتبر است.

2. بیمه مسافرتی بگیرید

صرف نظر از اینکه به کجا می‌روید، سفر در زمان همه‌گیری به معنای اضافه کردن بیمه مسافرتی به لیست موارد ضروری است. برای کسانی از شما که در نظر دارید از هزینه های اضافی صرف نظر کنید، شایان ذکر است که این سطح از بیمه بسیار مهم است.

با این حال، مهم است که پوشش COVID-19 را که ارائه دهنده بیمه ارائه می دهد مطالعه کنید. برای مثال، World Nomads، سفر به کشورهای دارای ممنوعیت سفر COVID را پوشش نمی‌دهد، بنابراین خود را با استثناها آشنا کنید.

بیمه مسافرتی کووید-19 بیش از آنکه یک نکته سفر ایمن باشد، یک سفر ایمن ضروری است. به صراحت بگویم: شما کاملاً به آن نیاز دارید، و این یک هزینه اضافی است که پشیمان نخواهید شد!

3. زودتر به فرودگاه بروید

روزهایی که با عجله از درهای فرودگاه عبور می کنید و پرواز خود را به موقع می گیرید، به پایان رسیده است.

با اجرای مقررات جدید بیماری همه گیر، فرودگاه ها اکنون متفاوت عمل می کنند. اگر برای رفتن به مقصد به شما چراغ سبز نشان داده شده است، پس از رسیدن به فرودگاه باید برای پرش از چند حلقه دیگر آماده شوید.

کارکنان در حال انجام اقداماتی هستند تا اطمینان حاصل کنند که تمام اظهارات سلامتی شما را هنگام ورود جمع آوری می کنند. ممکن است از شما خواسته شود که ارزیابی ریسک سفر را تکمیل کنید، آزمایش سریع کووید-19 دیگری انجام دهید و اطلاعات دقیقی در مورد جایی که می‌روید ارائه دهید.

همانطور که می‌توانید تصور کنید، این کار می‌تواند تا حدودی زمان‌بر باشد، بنابراین برای انجام تمام این بررسی‌های بهداشتی ضروری زودتر برسید.

4. مجوزها و ویزاها لوازم جدید شما هستند

کاغذبازی بخش بزرگی از سفر در یک بیماری همه گیر است. با توجه به اینکه صنعت گردشگری به دنبال بازگشت قابل توجهی است، به نظر می رسد تنها راه دسترسی به مقاصد خاص، کمک گرفتن از مجوز اقامت و ویزاهای ویژه است.

بدون این مدارک ممکن است از ورود به مرز یا فرودگاه خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که همه ملزومات، از جمله اوراق و فرم های خود را از قبل آماده کرده اید! تمام وسایل مورد نیاز اعم از لباس، کوله پشتی، عینک آفتابی و .. را بردارید. (بهترین سایت خرید عینک آفتابی) ما همچنین پیشنهاد می کنیم چند کپی تایید شده از ویزا و مجوز خود را چاپ کنید – این یک نجات کامل خواهد بود!

5. برای قرنطینه آماده شوید

باز هم، هر کشوری اقدامات قرنطینه متفاوتی دارد، بنابراین شما باید با تعریف خاص خود آشنا شوید. در حالی که پروتکل‌های ایمنی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، به نظر می‌رسد که بسیاری از مقاصد از شما می‌خواهند پس از ورود به مقصد تعطیلات خود و قبل از کاوش در کشور به مدت 5 تا 14 روز قرنطینه شوید. برخی از مقاصد امکان استفاده از امکانات هتل را در این مدت فراهم می کنند. پس هتل خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

اگر علیه کووید-19 واکسینه شده باشید، ممکن است دوباره متفاوت به نظر برسد.

هنگامی که قصد دارید به کشور خود سفر کنید، به احتمال زیاد از شما خواسته می شود که قرنطینه دیگری را انجام دهید. بسیاری از کشورها می خواهند پس از بازگشت به خانه، قبل از اینکه به شما اجازه داده شود به زندگی عادی خود بازگردید، آزمایش PCR منفی ببینند.

همچنین شایان ذکر است که اکثر بیمه نامه های مسافرتی این اقامت اجباری در قرنطینه را پوشش نمی دهند. این بدان معنی است که شما باید این هزینه را از جیب خود بپردازید، بنابراین ممکن است بخواهید این هزینه را از قبل به برنامه ریزی بودجه خود اضافه کنید.

6. برنامه های منعطف داشته باشید

برنامه ریزی دقیق ممکن است نقطه قوت همه نباشد، اما این بیماری همه گیر نشان می دهد که شما همیشه باید برای موارد غیرمنتظره آماده شوید – به خصوص وقتی صحبت از سفر در یک بیماری همه گیر باشد. هنگامی که در مقصد خود فرود آمدید، باید بدانید که بسیاری از مقامات دولتی در حال قرار دادن راهروها و طبقات مختلف سفر هستند.

این راهروها و ردیف‌های مسافرتی به این معنی است که در صورت مشاهده افزایش موارد COVID-19، ممکن است مرزها و مناطق خاصی در یک لحظه بسته شوند. همراهی با این حباب‌ها و ردیف‌های مسافرتی می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد، بنابراین بهترین گزینه این است که مراقب وب‌سایت‌های مسافرتی و سایت‌های دولتی باشید تا در مورد حرکات سفر به‌روز باشید.

به نفع شماست که در مورد اقامت، پروازها و هر تور رزرو شده، کمی بیشتر برای انعطاف پذیری رزرو بپردازید. به این ترتیب، اگر مرزها بسته است، می توانید تاریخ را تغییر دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا