سفر و گردشگری

مکانهای دیدنی کلمبیا

1. RAQUIRA، پایتخت سفال کلمبیا

رنگ راکیرا همانقدر رنگارنگ است که ویلا د لیوا در نزدیکی آن سفید است. نماهای با رنگ‌آمیزی روشن در این شهر لبخند را بر لبان شما می‌آورد و می‌توانید به‌عنوان بخشی از یک سفر یک روزه یا توقف چند ساعتی را به سرگردانی در اطراف بگذرانید.

این دهکده کوچک جذاب به طور گسترده به عنوان پایتخت سفال کلمبیا شناخته می شود. تقریباً هر قطعه سرامیک کلمبیایی که می توانید بخرید در این شهر کوچک ساخته شده است. بنابراین می‌دانید که اگر در کوله‌پشتی خود فضای خالی دارید، چه کاری انجام دهید. کاملا بسته بندی شده؟ به کارگاه سفالگری بپردازید و در عوض با خاطرات به خانه برگردید.

اگرچه سفالگری غالب است، اما این تنها نوع سوغاتی نیست که می توانید در Raquira بخرید. انواع صنایع دستی – از بانوج گرفته تا موچیلاس (کیف های دستباف زیبای کلمبیای شمالی) و لباس – را می توان با کسری از قیمتی که در بوگوتا می پردازید در اینجا خریداری کرد.

اتوبوس ها حدود پنج بار در روز از ویلا د لیوا به سمت راکیرا حرکت می کنند. این یک سفر 30 دقیقه ای است. چهار ساعت برای ناهار و برداشتن سوغاتی کافی است. سعی کنید کمی از افرادی که در میدان کوچک تماشا می کنند نیز پنهان شوید. یک روز خوب برای بازدید یکشنبه است، زمانی که بازار محلی در اوج است.

2. گوادالوپ، شهری که باید برای دوستداران طبیعت در کلمبیا از آن دیدن کنید

دسترسی به این شهر کوچک در بخش سانتاندر کلمبیا آسان نیست، اما تلاش کنید و پشیمان نخواهید شد. شما در لحظه ورود عاشق گوادالوپ خواهید شد.

با یک اتوبوس پنج یا شش ساعته از شمال بوگوتا به سوی اویبا، سپس یک ساعت دیگر با جیپ به گوادالوپ می‌روید، ممکن است فکر کنید این سفر ارزشی ندارد. با این حال، وقتی به گوادالوپ رسیدید، متوجه خواهید شد که همه چیز ارزشش را داشته است.

خود شهر فقط چند خیابان است که در اطراف میدان اصلی قرار دارند و مردم محلی معمولاً سوار بر اسب یا موتور در اطراف آن سوار می شوند.

چیزی که واقعاً در مورد گوادالوپه خاص است طبیعت اطراف و فعالیت های خارج از خانه است. Las Gachas de Guadalupe به طور طبیعی استخرهای غوطه‌وری جکوزی هستند که در رودخانه‌ای کم‌عمق تشکیل شده‌اند و می‌توانید در آن از غوطه‌ور شدن در آب گرم لذت ببرید. اگر احساس شجاعت می کنید، می توانید در امتداد صخره های صاف بلغزانید و در آب بیفتید.

آنها لقب “Caño Cristales of Santander” را به خود اختصاص دادند، و اگرچه آب به رنگ واقعی آب نیست، صخره قرمز رنگ در لاس گاچاس به همان زیبایی است. مناظر اطراف گوادالوپ زیبا است و علاوه بر لاس گاچاس، استخرهای شنا، آبشارها و غارهای طبیعی دیگری نیز برای کاوش وجود دارد.

اگرچه گردشگران زیادی در اینجا وجود ندارد، گروه‌های تور آخر هفته از بوگوتا یا بوکارامانگا می‌رسند، بنابراین اگر می‌خواهید گوادالوپ را برای خود داشته باشید، در طول هفته از آن بازدید کنید.

توصیه می شود حداقل چند شب را در اینجا بگذرانید، اما اگر عاشق طبیعت و ماجراجویی هستید، چیزهای زیادی وجود دارد که شما را برای چند روز مشغول نگه دارد.

3. آراکاتاکا، زادگاه گابریل گارسیا مرکز

شهر کوچک آراکاتاکا در دپارتمان ماگدالنای کارائیب که باید برای علاقه مندان به ادبیات بازدید شود، بیشتر به دلیل زادگاه نویسنده ملی کلمبیایی گابریل گارسیا مارکز شناخته می شود.

شهر رودخانه ای که در سال 1885 تأسیس شد، کوچک و خواب آلود است. جاذبه اصلی البته موزه Casa (خانه موزه) است که در داخل خانه ای قرار دارد که گارسیا مارکز برنده جایزه نوبل در آن بزرگ شده است. این شامل نمایشگاه هایی از عکس ها، نامه های نوشته شده توسط نویسنده و یادگاری های شخصی مختلف است.

همانطور که در یک سفر یک روزه از سانتا مارتا در خیابان‌های آراکاتاکا پرسه می‌زنید، ادای احترام مختلفی از گارسیا مارکز از جمله نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌ها را خواهید دید.

ببینید آیا نمی‌توانید برخی از مکان‌های دیدنی را که الهام‌بخش دهکده خیالی ماکوندو هستند، مکان رمان بسیار دوست‌داشتنی او، صد سال تنهایی، پیدا کنید.

4. سان جرونیمو، یک شهر کوچک دست کم گرفته شده در نزدیکی مدلین

پس از چند بازدید از کشور آمریکای جنوبی، سن جرونیمو یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین مکان‌هایی است که من در کلمبیا بازدید کرده‌ام.

شهر Antioquian در مجاورت کوه‌ها قرار دارد و استراحتی آرام از Medellin پر هیاهو، که حدود یک ساعت و نیم دورتر است، ارائه می‌دهد.

هنگامی که به شهر خواب آلود و در عین حال اساساً کلمبیایی برسید، با لبخند، بوی میوه و هوای تازه کوهستانی از شما استقبال می شود. بسیاری از کافه‌ها، مغازه‌های کوچک و رستوران‌های تراس‌دار در انتظار بازدید از تعداد معدودی از گردشگرانی هستند که در خیابان‌های شهر حضور دارند.

با این حال، بهترین چیز در مورد سان جرونیمو در مرکز شهر نیست – یک ساعت با ماشین توک توک در کوه ها فاصله دارد و Hostal La Finca نام دارد. این مهمانسرا که متعلق به کلمبیایی‌ها و آلمانی‌ها است، یکی از آرامش‌بخش‌ترین مکان‌های این کشور است. آنها دارای یک استخر بزرگ، باغ هایی برای یوگا، و غذاهای خانگی کلمبیایی هستند که با میوه های درختان متعدد اطراف ملک درست شده اند.

در نزدیکی آبشارهایی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها پیاده‌گردی کنید، و این اقامتگاه به دوستدار محیط‌زیست بودن خود افتخار می‌کند. من هرگز به جایی سفر نکرده ام و اینقدر سرحال برمی گردم. یک فرار سریع آخر هفته به سان جرونیمو برای هر کسی که از مدلین بازدید می کند بسیار توصیه می شود.

5. سان گیل، پایتخت ماجراجویی کلمبیا

اجازه ندهید بزرگی این شهر کوچک شما را گول بزند: هیچ کمبودی برای فعالیت در سن گیل وجود ندارد.

سن گیل که در بخش سانتاندر واقع شده است به عنوان پایتخت ماجراجویی کلمبیا شناخته می شود. علاقه‌مندان به آدرنالین می‌توانند از بین فعالیت‌های هیجان‌انگیز در فضای باز، از جمله رفتینگ در آب، صخره‌نوردی، پاراگلایدر، دوچرخه‌سواری در کوهستان، راپلی آبشار و غیره یکی را انتخاب کنند.

برای کسانی که به ماجراجویی‌های نرم‌تر می‌روند، سن گیل همچنان شما را پوشش می‌دهد. پارک ال گالینرال درست در شهر دارای 10 هکتار مسیر پیاده روی در میان درختان خزه مانند ریش است که به همین نام خوانده می شوند. با ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی یا تاکسی‌سواری سریع به پوزو آزول می‌رسیم، چاله شنای دوست‌داشتنی با آبشارهای کوچک، که برای خنک شدن در روزهای گرم عالی است.

پارک ملی چیکاموچا تعادل کاملی بین ماجراجویی نرم و سخت ارائه می دهد. تنها یک ساعت دورتر از سن گیل، این پارک در دره عمیقی قرار دارد که هیچ گزینه‌ای برای انجام دادن کم ندارد. چیکاموچا از طلسم کردن گرفته تا پیاده‌روی تا سوار شدن بر تله‌کابین 3.7 مایلی (یکی از طولانی‌ترین تله‌کابین‌های جهان) ناامید نخواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا