متفرقه

4 نکته مهم در مورد نحوه خرید بلیط هواپیما بهتر

اگر تا به حال بلیط هواپیما نخریده اید، این کار می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد.

از اینجا شروع می کنید. تصمیم می گیرید که آن سفری که در ذهن دارید کاملا ارزشش را داشته باشد. بعد این پست وبلاگی را می خوانید و شروع می کنید به کلیک کردن بر روی یک طوفان. قبل از اینکه بدانید، یک بلیط در دست خواهید داشت (حداقل بر روی تلفن هوشمندتان).

اما چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید؛ مثلا اگر باید به طور مستقیم از شرکت های هواپیمایی خرید کنید یا از قبل برای خرید بلیط خود اقدام کنید.

1-قبل از خرید بلیط هواپیما

برای خرید بلیط به گذرنامه و اطلاعاتش نیاز دارید بنابراین آن را در کنار خود داشته باشید. با توجه به کشوری که زندگی می کنید یا وب سایت خرید بلیط لازم است بلافاصله اطلاعات را وارد کنید در بعضی مواقع هم بعد از خرید بلیط اطلاعات را نیاز است وارد کنید.

قبل از خرید بلیط دو یا سه بار نام خود را چک کنید زیرا بعد از خرید یا نمی توان آن را تغییر داد یا هزینه ی اضافی نیاز دارد.

اگر شما یک شهروند اتحادیه اروپا هستید که در اتحادیه اروپا سفر می کنید، کارت شناسایی ملی به جای گذرنامه شما انجام خواهد شد.

اطلاعات مورد نیاز برای خرید بلیط هواپیما:

  • اسم کوچکت
  • نام خانوادگی شما
  • تاریخ تولد
  • شماره گذرنامه

مطمئن شوید که کارت اعتباری یا دبیت شما برای خریده ای آنلاین فعال شده است و محدودیت های شما به اندازه کافی برای خرید بلیط های مورد نظر شما تعیین شده است. ممکن است بتوانید از سیم کارت هم استفاده کنید، اما این فقط آزار دهنده است. شما واقعا باید سوار قطار خرید آنلاین شوید. این کار زحمت کمتری دارد و زمان کمتری را صرف گشت و گذار در معاملات می کند.

معمولا در هنگام خرید بلیط های تخفیف دار، کارت اعتباری تنها گزینه است.

۲- ویزا یا بلیط هواپیما؟

چندی پیش برای من و همسرم بلیت سفر به آفریقای جنوبی را خریدم. معلوم شد که کارین که شهروند اسلواکی است، برخلاف من، نیاز به ویزا دارد. این اولین باری است که تجربه می کنم شرایط اسلواکی با شرایط شهروندان چک متفاوت است. باید شلوغی های پس از آن را می دیدید. منحنی یادگیری تند بود، اما درس گیر بود.

از آنجایی که شما باهوش تر از من هستید (حداقل باهوش تر از نسخه کوچک تر من)، حالا می دانید که پیش از خرید بلیط هواپیما، شرایط ویزا را بررسی کنید.

۳- بلیطم را از کجا بخرم؟

روزه ای زیادی از مراجعه حضوری به دفتر آژانس های مسافرتی می گذرد؛ مثل مراجعه حضوری. برای خرید آنلاین آماده باشید.

کاری که من انجام می دهم این است که به یک وب سایت جمع آوری کننده مانند Skyscanner.com یا Kiwi.com می روم، اما در آنجا بلیط نمی خرم.

جمع سپاری وب سایتی است که در بهترین حالت، وب سایت را برای بهترین معاملات جستجو می کند و آن ها را به شما نشان می دهد، مانند یک موتور جستجو برای پروازها.

به مردم هشدار داده شود که تجمع کنندگان زیادی در خارج از شهر وجود دارند که بازرسی های وحشتناکی انجام می دهند، مردم در فرودگاه ها گیر افتاده اند و بلیط واقعی ندارند، مردم قادر به ایجاد تغییر در پروازهای خود نیستند و مردم فقط عصبانی هستند.

اگر بعد از خرید از آن ها با مشکلی مواجه شدید، بهتر است با خدمات مشتری تماس بگیرید، اگر حتی یک انسان زنده هم در آنجا حضور دارد.

پس باز هم بلیط های خود را از آنجا نخرید.

خلاصه: اگر قیمت آن غیرقابل باور است، احتمالا خیلی خوب است که درست باشد. همیشه قبل از استفاده از آن بررسی های نماینده یا جمع کننده را بخوانید.

به عبارت دیگر، شما می توانید از یک جمع کننده به عنوان یک موتور جستجو استفاده کنید تا در صورت تمایل، زمین را تصاحب کنید. پس از اینکه نتایج خود را به دست آوردید، یک صفحه پرینت بگیرید تا بتوانید به آن مراجعه کنید و به وب سایت شرکت هواپیمایی مورد نظر مراجعه کنید.

در ادامه می توانید قیمت بلیط ها را با هم مقایسه کنید تا بدانید به دنبال چه چیزی هستید. خرید از وب سایت هواپیمایی به شما کمک می کند تا ارتباط و خدمات بهتری با مشتریان خود داشته باشید.

اگر دائما به مسافرت می روید، احتمالا یک شرکت هواپیمایی یا گروه هواپیمایی مورد علاقه دارید که ترجیح می دهید از آن ها بلیط بخرید. این کار بسیار عالی است، زیرا این کار باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. اگر می خواهید با هواپیمایی ارزان قیمت پرواز کنید، بهتر است به طور مستقیم وب سایت آن ها را چک کنید. بلیط های ارزان قیمت را نمی توان رزرو کرد و اغلب حتی در جستجوهای پروازی هم دیده نمی شوند. با این حال، با تمام هزینه های اضافه ای که با کلیک روی پرداخت به دست خواهید آورد، در بیشتر مواقع راه به جایی نمی برند.

یک بار قصد سفر به جزایر قناری را داشتم که در نهایت با اضافه کردن تمام هزینه ها، بلیط کلاس تجاری ایرفرانس ارزان تر از بلیط اقتصادی رایان ایر شد.

۴- بلیط هواپیما لحظه آخری

انتظار برای خرید بلیط لحظه آخری یا خرید بلیط لحظه آخری کار پر ریسکی است و مطمئنا می توانید پول زیادی به دست آورید؛ اما هیچ تضمینی وجود ندارد.

چرا که با پر شدن ظرفیت یک پرواز مشخص، قیمت آن افزایش پیدا می کند و شما باید به پروازی برخورد کنید که شرکت هواپیمایی قصد فروش بلیط آن را دارد تا قیمت ارزانی داشته باشد. آن ها صندلی های ارزان قیمت را برای خریداران لحظه آخری ذخیره نمی کنند.

استرس خود را از بین ببرید و بلیط های خود را از قبل تهیه کنید در حالت ایده آل سه ماه قبل. اشتباه نکنید که خیلی دیر یا خیلی زود بلیط بخرید. این موضوع بیشتر برای بلیط های اقتصادی صدق می کند. اگر پرواز تجاری انجام می دهید، قیمت بلیط معمولا تا قبل از تاریخ حرکت که قیمت پایین می آید، نسبتا ثابت می ماند.

مجاز ها و غیر مجاز ها در کابین هواپیما

1-در سفرهای هوایی نمی توانیم بیش از 100 میلی لیتر مایع در کابین هواپیما با خود داشته باشید.

2- حمل خوراکی های خشک و بسته بندی شده در کابین اشکالی ندارد.

3- شما می توانید وسایل الکترونیکی خود از جمله گوشی، لپ تاپ و … را همراه خود داشته باشید.

4- داشتن چند دست لباس در کیف دستیتان در کابین هوایپیما اشکالی ندارد اما نمی توانید لوازم تیز و برنده مثل سوهان داشته باشید.

5- ادوات موسیقی و ساز ها در کابین هواپیما مجاز هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا