متفرقه

راه های غیر متعارف برای باهوش تر شدن

به جای اینکه فقط در یک موضوع تخصص داشته باشید، باهوش بودن به شما تسلط گسترده ای می دهد تا بتوانید خود را با موقعیت های مختلف وفق دهید. پس در واقع چگونه باهوش تر شویم؟

خواندن را متوقف و اجرا را شروع کنید

همه می دانند که باید بخوانند – این یک راه ارزشمند برای یادگیری درس ها، موضوعات و مهارت های جدید است. اما اگر واقعاً می خواهید درخشان شوید، از آنچه می خوانید استفاده کنید و آن را از آن خود کنید.

فقط درباره کارآفرینی مطالعه نکنید؛ راه اندازی یک کسب و کار فقط درباره مکالمات مطالعه نکنید؛ با مردم صحبت کن به یاد داشته باشید: کتاب های خودیاری وسیله ای برای رسیدن به هدف هستند نه خود هدف. روش تهیه شکلات داغ را از دست ندهید.

به عنوان مثال، برای یادگیری یک زبان، به راحتی می‌توان به کتاب‌هایی در زمینه واژگان، دستور زبان و غیره پایبند بود. اما زبان در مورد ارتباط است: بنابراین تا زمانی که واقعاً با کسی در زمان واقعی صحبت نکنید، واقعاً چقدر یاد می‌گیرید؟

زمانی که کتاب‌های خود را ببندید و آنچه را که مطالعه کرده‌اید به کار ببرید، از قضا، بسیار بیشتر از آنچه که احتمالاً از خود کتاب‌ها یاد گرفته‌اید، یاد خواهید گرفت.

به آنچه نمی خواهید بشنوید گوش دهید

سال‌ها پیش، زمانی که در یک سالن ورزشی کار می‌کردم، غرفه‌ای را در یک نمایشگاه محلی برای جذب مشتریان جدید دایر کردیم. با این حال، افراد زیادی به ما مراجعه کردند تا علیه فلسفه تمرینی ما بحث کنند، بدون اینکه چیزی در مورد تناسب اندام بدانند.

ما سعی کردیم به سؤالات آنها پاسخ دهیم، اما آنها از شنیدن خودداری کردند و مدام صدایشان را بلند کردند. با خودم فکر کردم: «عزیز، شاید اگر سکوت کنی، شاید چیزی یاد بگیری.»

شما چیزی را که نمی دانید نمی دانید. گاهی اوقات سخت ترین و در عین حال سودمندترین کار این است که به یک نظر مخالف گوش دهید و از آن درس بگیرید، به خصوص اگر چیزی باشد که اطلاعات زیادی درباره آن ندارید.

مطمئناً، افراد باهوش نیز نظراتی دارند، اما همچنین می‌دانند که همه چیز را نمی‌دانند. آنها از سطح دانش فعلی خود دفاع نمی کنند و در معرض بازخورد کسانی هستند که به وضوح بیشتر می دانند. تهیه لازانیای کلاسیک برای آشپزی نیز مهارت است.

این ممکن است متواضعانه باشد که متوجه شوید قبلاً اشتباه کرده اید، اما ارزشش را دارد. شما نسبت به استراتژی ها و پارادایم های جدید بازتر خواهید بود که هوش شما را تقویت می کند.

به طور منظم همه چیز را متحول کنید

یکی از اعضای خانواده من بیش از 20 سال گذشته در همان تعداد انگشت شماری از رستوران ها غذا خورده و همان غذاها را سفارش داده است. و این یک عالم کوچک از زندگی کلی او است: او در روال عادی خود ریشه دوانده است، تجربیات جدید را رد می کند، و مرتباً به عنوان افراد نادرست و نزدیک فکر شناخته می شود.

برای ایجاد ارتباطات جدید در مغز خود، از کارهای روزمره خود فرار کنید و موقعیت های بدیع را تجربه کنید. از رستوران ها و فروشگاه های جدید دیدن کنید. لباس های مختلف بپوشید. با افرادی صحبت کنید که معمولاً با آنها صحبت نمی کنید. خرید برندهای مختلف

اگر همیشه موضوعات یکسانی را می خوانید (مثلاً خودیاری)، چیزی کاملاً نامرتبط را مطالعه کنید. اگر عمدتاً غیرداستانی می خوانید، داستان بخوانید. اگر اخبار ورزشی می خوانید، اخبار کسب و کار را بخوانید. هر چه بیشتر خود را در معرض “ناآشنا” قرار دهید، مغز شما بیشتر کار می کند و ارتباطات بیشتری برای سالم ماندن و فعال ماندن ایجاد می کند.

همچنین، ذهنیت یک کاوشگر را پرورش دهید. مطمئناً، رفتن به خارج از کشور می‌تواند افق‌های شما را گسترش دهد، اما سفر یک طرز فکر است—این راهی است برای دیدن دنیا، چه در شهر خود باشید و چه در آن سوی کره زمین.

با ذهن خودتان فکر کنید

داشتن تفکر گروهی آسان است، به خصوص امروزه زیرا رسانه های اجتماعی و الگوریتم های اینترنتی تمایل دارند “اتاق های پژواک” ایجاد کنند که اطلاعاتی را برای مطابقت با نظرات ما به ما می دهد.

در عوض، تفکر مستقل را پرورش دهید. صادق باشید: چه نظراتی دارید که با آنچه عملاً دیگران فکر می کنند در تناقض هستند؟ برخی از حقایق پذیرفته شده که به شدت با آنها مخالف هستید چیست؟

این بهانه ای برای عجول بودن یا تندخویی نیست، اما اگر نظر کاملاً متفکرانه و مورد حمایتی دارید، جرأت داشته باشید که برخلاف جریان حرکت کنید. به این ترتیب، ذهن شما تحت تأثیر افکار عمومی قرار نمی گیرد و می توانید برای خودتان فکر کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا