تکنولوژی

پیش بینی هایی در مورد فناوری در سال 2022

هیچ کس نمی تواند با اطمینان 100٪ بگوید که آینده فناوری چه مسیری را طی خواهد کرد، اما کارشناسان IEEE CS در این زمینه بینش ها و پیش بینی های مفیدی را در مورد برخی از تأثیرگذارترین احتمالات ارائه می دهند. نکات برجسته عبارتند از:

سه گرایش برتر فناوری که پیش‌بینی می‌شود در سال 2022 تسلط یابد عبارتند از هوش مصنوعی داده‌مرکز، پزشکی از راه دور، و فناوری‌های زیست پزشکی بهداشت، ایمنی و پوشیدنی.

فن آوری های همگرا به طور فزاینده ای نقش های مهمی در اختلال ایفا می کنند و برای بقای ما ضروری می شوند.

پیش‌بینی فناوری‌ها به رفع اثرات و نگرانی‌های همه‌گیر کمک می‌کند. فراتر از تمرین فرضی است.

پیش‌بینی‌های فناوری 2022 با تجزیه و تحلیل مشکلات خاص و خواسته‌های فعلی، یک بررسی عمیق در هر پیش‌بینی ارائه می‌کند. فرصت های فناوری؛ تأثیر فناوری بر مردم، محصولات، خدمات و فناوری‌های مرتبط. و راه‌حل‌های پایدار و فرصت‌های تجاری که به طور بالقوه می‌تواند مانع ویا فعال کند.

16 گرایش برتر فناوری که پیش بینی می شود در سال 2022 مورد پذیرش قرار گیرند عبارتند از:

هوش مصنوعی داده‌مرکزی: هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است. نمی توان ادعا کرد که هوش مصنوعی بازار کار را تغییر نخواهد داد. هوش مصنوعی به پیشرفت ادامه خواهد داد و در خدمت بازارکار و دنیای فناوری خواهد بود. همچنین تقاضا برای در دسترس قرار دادن داده‌ها در همه جا و تمرکز بیشتر بر یادگیری ماشینی داده‌مرکزی وجود خواهد داشت.

پزشکی از راه دور: پزشکی از راه دور بیماران را قادر می‌سازد تا کمک پزشکی از راه دور دریافت کنند و پزشکان اقدامات لازم را انجام دهند و با کارشناسان از راه دور مشورت کنند.

فناوری‌های زیست‌پزشکی بهداشت، ایمنی و پوشیدنی: این‌ها دستگاه‌های کوچک الکترونیکی، بی‌سیم و مستقلی هستند که بیوفیدبک یا سایر عملکردهای فیزیولوژیکی حسی مرتبط با سلامت، رفاه و تناسب اندام را ضبط، تجزیه و تحلیل و جمع‌آوری می‌کنند و می‌توانند روی انسان استفاده شوند. بدن (یا در بدن انسان با نسخه هایی مانند میکرو تراشه یا خالکوبی هوشمند.)

امنیت سایبری زیرساخت های حیاتی و زنجیره های تامین پزشکی/بیولوژیکی: این به معنای ایمن سازی آسیب پذیری های دیجیتال در زیرساخت های حیاتی، داده ها و منابع پزشکی ما است.

همگرایی HPC/AI/HPDA بر روی سخت‌افزار ناهمگن و بدون سرور: ناهمگونی برای غلبه بر پایان قانون مور به ظهور می‌رسد و بدون سرور تکامل انتزاع مجازی‌سازی با دانه‌ریزتر و سطح بالاتر از فلز لخت تا ماشین‌های مجازی تا کانتینرها را ادامه می‌دهد. ، و اکنون به عنوان یک سرویس (FaaS) عمل می کند.

هوش مصنوعی در لبه: این روند شامل یادگیری فدرال توزیع شده با پشتیبانی از ابر است. موارد استفاده واقعی در دسترس هستند.

کاربردهای ساخت افزودنی در مراقبت های بهداشتی: این شامل قطعات و اجزای پرینت سه بعدی برای راه حل های بهداشتی موجود یا جدید، مانند پروتز، تجهیزات حفاظت فردی، تجهیزات جراحی سفارشی، قطعات برای جمع آوری نمونه بیمار، و ایمپلنت های ایمن تر و دستگاه های قابل بلع است.

ایمنی، قابلیت اطمینان و انعطاف‌پذیری برای سیستم‌های خودمختار هوشمند: رشد قابل توجهی در سیستم‌های خودمختار (وسایل نقلیه و ربات‌ها) که تحت تأثیر همه‌گیری قرار گرفته است، قابلیت اطمینان و ایمنی چنین سیستم‌های خودمختار را بیشتر بهبود می‌بخشد.

دوقلوهای دیجیتال در تولید و متاورس صنعتی: ادغام IoT، 5G، AI و XR یک تجربه واقعیت ترکیبی را ایجاد می کند که در آن شبیه سازی و واقعیت همپوشانی دارند.

هوش مصنوعی قابل اعتماد: علاوه بر عملکرد، توسعه دهندگان AI/ML شروع به تمرکز بر ابزارها، کدها و سخت افزارهای قابل توضیح و قابل اعتماد خواهند کرد.

تشخیص و تصحیح اطلاعات نادرست: اهمیت حیاتی داشتن اطلاعات دقیق، تکنیک هایی را برای تعیین اطلاعات نادرست در سیاست، تجارت و رسانه های اجتماعی آغاز می کند.

کالایی شدن فناوری فضایی: شرکت های بیشتری فناوری را به فضا ارسال می کنند و موانع ورود به سرعت در حال کاهش است.

تکنیک‌های برنامه‌نویسی کم‌کد/بدون کد: پذیرش گسترده سیستم‌های رایانه‌ای در تقریباً هر جنبه‌ای از زندگی ما به درجاتی از برنامه‌نویسی نیاز دارد، اما همه افراد ماهر یا حتی از زبان‌ها و محیط‌های برنامه‌نویسی آگاه نیستند. کم کد/بدون کد، کاربران مبتدی را قادر می سازد تا به نیازهای برنامه نویسی خود بدون مهارت در برنامه نویسی دست یابند.

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT): فناوری بلاک چین می‌تواند برای احراز هویت و مالکیت دارایی‌های دیجیتال و به طور بالقوه برای نوع جدیدی از مجازی‌سازی مالکیت چیزهای فیزیکی استفاده شود.

نسل بعدی حضور از راه دور (“Metaverse”): پیشرفت فزاینده در فناوری‌های VR/AR موجود، و همچنین فناوری‌های جدید شامل حواس فراتر از سمعی و بصری، غوطه وری بهتر و بهتری را به همراه دارد.

دستگاه های هوشمندتر :افزایش قدرت کامپیوتر ما را قادر می سازد تا دستگاه های هوشمندتری بسازیم. ما اکنون تلویزیون های هوشمند، ماشین های خودکار و ربات های هوشمندتری داریم که می توانند در کنار انسان ها برای تکمیل وظایف بیشتر کار کنند.

محاسبات محرمانه: این به محاسبات با حفظ حریم خصوصی و ایمن ارائه شده از طریق یک مدل ابری ترکیبی اشاره دارد.

تیم IEEE CS متشکل از کارشناسان برجسته فناوری شامل Rosa M. Badia، مرکز ابررایانه بارسلونا است. مری بیکر، HP Inc. تام کوفلین، همکاران کوفلین؛ پائولو فارابوشی، معاون و همکار شرکت هیولت پاکارد؛ ایتان فراختنبرگ، دانشمند داده، کالج رید؛ وینسنت کابونگا، مشاور AKEM; هیرونوری کاساهارا، دانشگاه واسدا؛ کیم کیتون، در حال حاضر در گوگل؛ دنی لنگ، معاون هوش مصنوعی در Unity Technologies؛ فیل لاپلانت، استاد دانشگاه ایالتی پن؛ آندریا ماتویشین، استاد و دانشیار. رئیس نوآوری، حقوق ایالت پن – پارک دانشگاه، و استاد، مهندسی پن ایالت. Avi Mendelson، استاد، Technion، و NTU سنگاپور. سیسیلیا مترا، استاد دانشگاه بولونیا و رئیس سابق IEEE CS؛ Dejan Milojicic، فن‌آور برجسته شرکت Hewlett Packard و رئیس سابق IEEE CS. نیتا پاتل، L3 Technologies، رئیس منتخب IEEE CS. روبرتو ساراکو، رئیس ابتکار سیستم های خودمختار همزیستی IEEE-FDC. میشل توب، مدیر بازاریابی و فروش IEEE CS. و ایرنه پازوس ویانا، مشاور فناوری اطلاعات.

مشارکت کنندگان فنی این سند برای مصاحبه در دسترس هستند. توجه: اظهارات بیان شده در این گزارش بیانگر نظرات کارفرمایان نویسندگان نیست.

در پایان سال 2022، مشارکت‌کنندگان فنی IEEE CS برای این گزارش، دقت پیش‌بینی‌های سال 2022 را بررسی می‌کنند و تعیین می‌کنند که چقدر با واقعیت مطابقت دارن.

درباره انجمن کامپیوتر IEEE

IEEE Computer Society خانه جهان برای علوم کامپیوتر، مهندسی و فناوری است. انجمن کامپیوتر IEEE که یک رهبر جهانی در ارائه دسترسی به تحقیقات، تجزیه و تحلیل و اطلاعات علوم کامپیوتر است، مجموعه ای جامع از محصولات، خدمات و فرصت های بی بدیل را برای افراد در تمام مراحل حرفه حرفه ای خود ارائه می دهد. انجمن کامپیوتر IEEE که به عنوان سازمان برتری که به افرادی که فناوری را هدایت می کنند، توانمند می کند، کنفرانس های بین المللی بی نظیر، انتشارات معتبر، کتابخانه دیجیتال منحصر به فرد و برنامه های آموزشی ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر به www.computer.org مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا