متفرقه

فعالیت بدنی در کودکان: 3 نکته مراقبت از آنها

متخصصان پیشنهاد می کند که کودکان پیش دبستانی (سنین 3 تا 5 سال) باید در طول روز از نظر بدنی فعال باشند تا به رشد و تکامل آنها کمک کند. به عنوان والدین یا مراقب، نقش مهمی در کمک به بچه‌ها برای بلند شدن و حرکت دارید. چگونه با بچه ها بازی کنیم؟

اگر از کودکان پیش دبستانی مراقبت می کنید، سعی کنید مطمئن شوید که آنها روزانه حدود 3 ساعت فعالیت بدنی دارند. این فعالیت ها می توانند با شدت سبک، متوسط ​​یا شدید باشند. اگر از کودکان در سنین مدرسه (6 تا 17 سال) مراقبت می کنید، سعی کنید آنها را مجبور کنید حداقل 1 ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشند. کارشناسان فعالیت هایی را پیشنهاد می کنند که شدت متوسط ​​یا شدید دارند. دوچرخه سواری، طناب زدن و بازی بسکتبال یا فوتبال راه هایی برای فعال بودن کودکان هستند. روش از پوشک گرفتن کودکان را در اینجا بخوانید.

چگونه می توانم به فرزندم کمک کنم تا فعال تر شود؟

راه های زیادی وجود دارد که شما می توانید کمک کنید.

همانطور که برای ایجاد یک روال فعالیت بدنی تلاش می کنید، می توانید الگویی برای فرزندان خود باشید. اگر آنها ببینند که شما از نظر بدنی فعال هستید و در حال تفریح ​​هستید، ممکن است آن را دوست داشته باشند و به آن ادامه دهند.

  • کل خانواده را در فعالیت هایی مانند رقصیدن یا انجام یک ورزش مورد علاقه درگیر کنید.
  • روی سرگرمی تمرکز کنید. در طول سفر به باغ وحش یا پارک می توانید پیاده روی زیادی انجام دهید.
  • کودکان را در فعالیت های خانوادگی مانند راه رفتن با سگ، شستن ماشین یا تمیز کردن خانه بگنجانید.
  • فرزندانتان را در برنامه‌های بعد از مدرسه یا درس‌هایی در فعالیت یا ورزشی که از آن لذت می‌برند، ثبت نام کنید، اگر آنها در دسترس هستند و شما می‌توانید آن را بپردازید.
  • برای انجام ورزش یا رقص بازی‌های ویدیویی که همه را به حرکت در می‌آورد، با فرزندانتان متحد شوید.
  • نکاتی را با فرزندان خود در مورد چگونگی فعالیت بدنی در طول روز به اشتراک بگذارید.
  • استفاده از یک ابزار آنلاین تعاملی پیوند خارجی را در نظر بگیرید تا راه‌هایی برای کمک به فرزندانتان برای افزایش فعالیت بدنی پیدا کنید.

زمان نمایش غیرفعال را کاهش دهید. ساعت‌ها نشستن در زمان استفاده از رایانه، دستگاه‌های دستی، پخش‌کننده موسیقی یا تلویزیون، ممکن است زمان بازی فعال کودک شما را کاهش دهد.

متخصصان اطفال پیشنهاد می کنند زمان استفاده کودکان از رسانه های دیجیتال را خارج از زمان تکالیف محدود کنید. بین سنین 2 تا 5 سال، به فرزندان خود اجازه ندهید بیش از 1 ساعت از صفحه نمایش استفاده کنند. برای کودکان ۶ سال و بالاتر، محدودیت‌های ثابتی برای زمان رسانه تعیین کنید. این به شما کمک می کند مطمئن شوید که آنها زمان کافی برای فعالیت بدنی، بازی، خواب و سایر رفتارهای سالم دارند.3،4

این نکات را برای کاهش مدت زمان استفاده از صفحه نمایش فرزندتان امتحان کنید

  • از زمان صفحه نمایش برای پاداش دادن به فرزندتان استفاده نکنید.
  • یک شب بازی خانوادگی راه اندازی کنید و همه صفحه های خانه را خاموش کنید.
  • وعده های غذایی را با هم بدون استفاده از رسانه بخورید. جلوی صفحه نمایش غذا نخورید.
  • زمان حضور در مقابل تلویزیون یا وسایل دیگر را محدود کنید و آنها را از اتاق خواب فرزندتان بردارید.
  • مکان هایی را در خانه خود بدون رسانه تعیین کنید، مانند اتاق خواب. 3،4

اگر فرزندم اضافه وزن یا چاقی دارد چه کار کنم؟

کودکانی که اضافه وزن دارند بیشتر به بزرگسالان دارای اضافه وزن تبدیل می شوند. این کودکان ممکن است به فشار خون بالا، دیابت نوع 2 و سایر مشکلات جدی سلامتی مبتلا شوند. مشکلات وزن همچنین ممکن است منجر به استرس، غم و اندوه و اعتماد به نفس پایین در کودکان شود. از آنجایی که کودکان در زمان‌های مختلف با سرعت‌های متفاوتی رشد می‌کنند، تشخیص اضافه وزن کودک همیشه آسان نیست. برای مثال، طبیعی است که پسرها از نظر وزن جهش رشد کنند و بعداً به قد برسند.

از متخصص مراقبت های بهداشتی خود بخواهید فرزندان شما را اندازه گیری کند و به شما بگوید که آیا آنها در محدوده سالمی نسبت به سن و جنسیت خود هستند یا خیر. همچنین می توانید پیوند خارجی NIH شاخص توده بدنی (BMI) فرزندتان را محاسبه کنید، سپس هر گونه نگرانی را با متخصص مراقبت های بهداشتی فرزندتان در میان بگذارید. BMI اندازه گیری چربی بدن است که از وزن و قد محاسبه می شود. اگر پزشکتان به شما بگوید که وزن فرزندتان بیشتر از آنچه باید باشد، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید به فرزندتان که با وزن خود دست و پنجه نرم می‌کند کمک کنید.

چگونه می توانم به وزن فرزندم کمک کنم؟

در اینجا بایدها و نبایدها وجود دارد.

  • فرزندتان را در هر وزنی بپذیرید و دوست داشته باشید. انجام این کار باعث افزایش عزت نفس می شود.
  • کل خانواده را در پیروی از عادات سالم مشارکت دهید، حتی اگر سایر اعضای خانواده اضافه وزن نداشته باشند.
  • به جای یک عدد روی ترازو، روی تغذیه سالم، فعالیت بدنی منظم و خواب کافی تمرکز کنید.
  • به فرزندتان کمک کنید راه‌هایی به جز غذا یا نوشیدنی‌ها برای مقابله با مشکلات یا نشانه‌گذاری موفقیت‌ها پیدا کند.
  • با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا توصیه های قابل اعتمادی در مورد رسیدگی به عادات بهداشتی و وزن کودک خود دریافت کنید. اینترنت مملو از اطلاعات نادرست است که تشخیص آن از توصیه های خوب ممکن است سخت باشد.

به یاد داشته باشید که شما بزرگترین نقش را در زندگی فرزندان خود بازی می کنید. شما می توانید به فرزندان خود کمک کنید تا تغذیه سالم، فعالیت بدنی و سایر عادات را یاد بگیرند که تا آخر عمر از آنها پیروی کنند. (منبع)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا