متفرقه

آنچه در مورد مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی باید بدانید

شاید شما انتظار داشته باشید که در فصل سرماخوردگی و بیماری آنفولانزا، که چندین محصول درمانی و تقویتی” تقویت کننده سیستم ایمنی” را در فروشگاه ها و همچنین تبلیغات رسانه های اجتماعی خود مشاهده کنید. ولی هنگامی که بیماری کووید 19 وارد فصل بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا شد، افراد مشهور و شرکت ها مواردی را ستایش کردند که ادها داشتند ایمنی افراد را تقویت می کنند.ممکن است نوشیدنی ها، پودرها و چای های «تقویت کننده سیستم ایمنی» را دیده باشید.

در اینجا آنچه باید در مورد مکمل هایی که از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کنند و کارهایی که می توانید برای سالم ماندن انجام دهید بدانید، آورده شده است.

یک بررسی سریع

اگر نیاز به راه اندازی مجدد برای رسیدن به یک مسیر سالم دارید، ممکن است سم زدایی را در نظر بگیرید. سم زدایی و پاک سازی ضروری نیستند زیرا بدن شما خود را سم زدایی می کند.

شما می توانید با تنظیم سبک زندگی خود به بدن خود کمک کنید تا فرآیندهای طبیعی خود را تقویت کند و سموم را از بین ببرد. خوردن غذاهای مغذی و کاهش یا حذف قندها و الکل اضافه راه درازی در پیش دارد. با مصرف آب کافی، استراحت و ورزش، سم زدایی طبیعی بدن خود را افزایش دهید.

https://civilica.com/doc/1155975/

شوق تقویت سیستم ایمنی در می 2020 زمانی که تام برادی مکمل ویتامینی به نام TB12 را راه اندازی کرد، فشار زیادی پیدا کرد. این مکمل حاوی موادی است که گفته می شود “سیستم ایمنی شما را فعال می کند.” آن مواد شامل:

ویتامین سی

فلز روی

عصاره درخت کاج اروپایی غنی از فیبر

پودر سنجد سرشار از آنتی اکسیدان

با این حال، از سال 2023، سازمان غذا و دارو TB12 را تایید نکرده است.

در همان زمان، بسیاری از افراد یا شرکت های دیگر مراقب بودند که محصولات خود را مستقیما به کووی د -۱۹ متصل نکنند.

سازمان غذا و دارو و کمیسیون تجارت فدرال باید نامه های هشدارآمیزی را به حداقل هفت شرکت ارسال می کردند که در آن ها درمان های نادرست کووی د -۱۹ تبلیغ شده بود.

مرکز ملی سلامت تکمیلی و یکپارچه (NCCIH) نیز بیانیه‌ای در رابطه با افزایش علاقه به درمان‌های فرضی برای COVID-19 منتشر کرد. این درمان ها شامل:

درمان های گیاهی

چای ها

روغن ضروری

تنتور

محصولات نقره مانند نقره کلوئیدی

NCCIH همچنین توضیح داد که هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد هیچ یک از این داروها می توانند از کووی د -۱۹ پیش گیری یا درمان کنند.

https://honarfardi.com/public-skills/intelligence/alzheimer-early-and-advanced-symptoms-and-prevent/

مشکل مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی چیست؟

بدن شما سطوح ایمنی متفاوتی دارد، از جمله:

مصونیت ذاتی، که شما با آن متولد شده اید

ایمنی اکتسابی که پس از برخورد با میکروب ها ایجاد می شود

ایمنی غیرفعال ناشی از آنتی بادی های تولید شده در خارج از بدن شما، مانند مادر به نوزاد

اما در واقع شما نمی توانید سیستم ایمنی خود را “بوت” یا “غیر فعال” کنید. به بیان ساده، سیستم ایمنی شما به این شکل کار نمی کند.

ربین قدیری، متخصص داخلی در کلینیک آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به همشهری گفت: ” تنها راه تقویت ایمنی بدن، تولید واکسن و اجازه دادن به بدن برای تولید آنتی بادی علیه آن است.”

مساله مهم دیگر این است که برخلاف دارو، قوانین و سازمان ها مکمل ها را تنظیم نمی کنند.

این بدان معناست که شرکت ها می توانند بر اساس تحقیقات غیرمستقیم ادعاهای سلامت مبهم داشته باشند. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است.

با این حال، این بدان معنا نیست که تحقیقات ثابت کرده است که زردچوبه به التهاب مرتبط با COVID-19 کمک می کند.

چگونه به سیستم ایمنی بدن خود کمک کنیم؟

به جای این که سعی کنید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید، این کار را برای حمایت از سیستم ایمنی خود انجام دهید.

از مکمل های ویتامین استفاده کنید – اگر برای شما مناسب هستند

بدن شما برای عملکرد مطلوب به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی نیاز دارد. هزاران مکمل برای مواد مغذی وجود دارد که ممکن است به حمایت از سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. چند نمونه از مواد مغذی مفید عبارتند از:

ویتامین های A، C، D، E و K

ویتامین های B

بیوتین

اسید فولیک

به طور خاص، نوع دیگری از مکمل ها، آداپتوژن ها، نیز می توانند اثرات مثبتی بر سیستم ایمنی، عصبی و غدد درون ریز داشته باشند.

به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که آسواگاندا، یک گیاه دارویی، می تواند از ایمنی حمایت کند و استرس را کاهش دهد که بر سیستم ایمنی نیز تاثیر منفی می گذارد.

توجه داشته باشید: اگر بیش از آنچه بدن شما می تواند در مورد مکمل ها مصرف کند، مصرف کنید، از شر اضافه وزن خلاص خواهید شد. همچنین مصرف بیش از مقدار توصیه شده روزانه می تواند در موارد شدید به عوارض جانبی خطرناکی منجر شود. به عنوان مثال مصرف بیش از حد ویتامین A سمی است و می تواند منجر به آسیب کبدی شود.

همه نیازی به مصرف مکمل ندارند و قادر به انجام این کار نیز نخواهند بود. برخی از مکمل‌ها ممکن است با عملکرد سایر داروها مشکل ایجاد کنند یا شرایط سلامتی فرد را بدتر کنند

دکتر کادر گفت، اگر فردی به اندازه کافی مواد مغذی خاصی نداشته باشد، مکمل ها می توانند به پر کردن شکاف ها کمک کنند، “اما هیچ چیزی نمی توانید یک شبه برای داشتن این سیستم ایمنی فوق بشری که به شما در مبارزه با عفونت کمک کند.”

اگر علاقه مند هستید یا فکر می کنید ممکن است به مکمل هایی برای حمایت از سیستم ایمنی نیاز داشته باشید، ابتدا با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا ببینید آیا مکمل ها برای شما مناسب هستند یا خیر.

منبع

تغییر سبک زندگی ایجاد کنید

شما نیز میتوانید با مصرف غذاهایی از جمله میوه ها، سبزیجات و همچنین غلات کامل به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید.این نوع از مواد غذایی به صورت کاملا طبیعی شامل ویتامین ها و مواد معدنی و فیبرها هستند که برای سیتم ایمنی بدن کاملا مفید هستند.

اما حتی یک رژیم غذایی سالم نیز نمی تواند عوامل دیگری را که ممکن است سطح ایمنی شما را مختل کنند، جبران کند. به عنوان مثال، استرس و کمبود خواب باکیفیت می‌تواند سیستم ایمنی ضعیفی را در فرد ایجاد کند. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌خواهید راه‌هایی برای کاهش استرس و داشتن خواب باکیفیت بیابید.

راه های دیگری که می توانید به ایمنی بدن خود کمک کنید عبارتند از:

ورزش منظم داشته باشید

مدیریت وزن سالم بدن

ترک سیگار

محدود کردن الکل

یک بررسی سریع

حتی اگر مکمل‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی این را بیان کنند، هیچ راه‌حل سریع و بسته‌بندی شده‌ای برای محافظت از خود در برابر بیماری‌ها وجود ندارد. با این حال، راه هایی برای کمک به حمایت از سیستم ایمنی بدن در طول زمان وجود دارد.

می توانید عادات غذایی خود را تغییر دهید تا مواد مغذی بیشتری مانند روی یا ویتامین D دریافت کنید، یا مطمئن شوید که هر شب به اندازه کافی خوب بخوابید. اما اگر در مورد سیستم ایمنی خود و نحوه عملکرد آن نگرانی دارید، همیشه با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

نکات مهم در مورد مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن

از غذاهای گیاهی استفاده کنید

چربی های سالم مصرف کنید

در مصرف شکر تجدید نظر کنید

ورزش را فراموش نکنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا