متفرقه

11 جنبه مهم خرید ساعت جدید

جنبه های زیادی از یک ساعت جدید وجود دارد که پیدا کردن و خرید آن را بسیار لذت بخش می کند.

با این حال، مهم است که وقت خود را صرف کنید و ساعت مناسبی را پیدا کنید که با شخصیت و سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است در نهایت خرید خود را برگردانید یا نیاز به خرید یک ساعت جدید داشته باشید.

در این مقاله، 11 عامل مهمی را که باید قبل از خرید ساعت در نظر بگیرید، بررسی می کنیم. برخی واضح هستند، اما برخی ممکن است قبلاً به آنها فکر نکرده باشید.

1-سبک

یک ساعت باید روی مچ شما عالی به نظر برسد

ساعت ها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند. به طور کلی می توانید ساعت ها را به یکی از سبک های زیر طبقه بندی کنید:

  • ورزش
  • لوکس
  • گاه به گاه
  • قدیمی

سبکی که باید به دنبال آن باشید بستگی به این دارد که چه زمانی بیشتر از همه ساعت خود را بپوشید.

اگر قصد دارید آن را در رویدادهای تجاری لوکس بپوشید، یک ساعت لوکس یک تماس خوب است. از طرف دیگر، اگر فقط یک ساعت سنتی می‌خواهید که در انواع تنظیمات شخصی و تجاری ظاهر خوبی داشته باشد، یک ساعت معمولی یا قدیمی کافی است. در نهایت، اگر یک ورزشکار در فضای باز یا ورزشکار هستید، یک ساعت ورزشی احتمالاً ویژگی ها و قدرت مورد نظر شما را دارد.

2-نوع (آنالوگ یا دیجیتال)

ساعت های دیجیتال دارای اعداد بزرگی در سراسر صورت هستند و مانند تلفن های همراه زمان را نشان می دهند. ساعت‌های آنالوگ کمی قدیمی‌تر به نظر می‌رسند، با عقربه‌های ساعت و اعداد رومی یا اعداد بیرونی.

بیشتر ساعت‌های ورزشی دارای رابط دیجیتال هستند، در حالی که ساعت‌های لوکس یا معمولی دارای صفحه آنالوگ هستند. در حالی که خواندن ساعت‌های دیجیتال آسان‌تر است و معمولاً دارای ویژگی‌های دیگری هستند، اما استفاده از آن‌ها بسیار پیچیده‌تر است.

3- ویژگی ها

تصمیم بگیرید که از ساعت برای چه چیزی استفاده خواهید کرد. این به سبک و نوع ساعت نیز مرتبط است.

حتی اگر تصمیم گرفته اید که به چیزی بیش از یک ساعت اولیه نیاز دارید، چقدر بیشتر نیاز دارید؟

اکثر ساعت‌های ورزشی دارای یک تایمر و کرونومتر هستند، اما شاید شما به دنبال GPS، ماشین‌حساب سرعت (تاکی‌متر)، یا چند زنگ هشدار هستید.

اگر ساعتی را برای مقاصد کمپینگ می‌خرید، احتمالاً اشتباه از ویژگی‌های زیاد ایده خوبی است.

4 -متریال

در اینجا رایج ترین مواد (برای باند و کیس) آمده است:

  • بوم
  • طلا
  • نقره
  • پلاستیک
  • تیتانیوم
  • چرم (فقط برای گروه)

ساعت‌های برزنتی و پلاستیکی ارزان‌تر به نظر می‌رسند، اما معمولاً در بیرون بادوام‌تر و مفیدتر هستند.

از سوی دیگر، مواد فلزی همگی شگفت انگیز به نظر می رسند، اما ساعت های طلایی و نقره ای به سرعت گران می شوند.

تا آنجا که بند پیش می رود، چرم دوام کمتری دارد، اما سبک وزن است و ظاهری سنتی به ساعت می بخشد.

5- مقاومت در برابر آب

بیشتر ساعت‌ها مقاومت کمی در برابر آب دارند، به طوری که هنگام شستن دست‌هایتان نگران پاشیدن مقداری آب روی آن نباشید. با این حال، بسیاری از ساعت ها (عمدتاً ورزشی) یا ضد آب هستند یا برای شنا و غواصی مناسب هستند. این نکته به خودی خود ارزش یک مقاله را دارد، اما برای یک مرجع سریع لطفاً جدول زیر را برای مقایسه سطوح مختلف مقاومت در برابر آب ببینید. همانطور که می بینید یک ساعت ضد آب 30 متری فقط در واقع ضد آب است و برای شنا توصیه نمی شود. دلیل این امر این است که 30 متر (یا 3 ATM) به عنوان فشار استاتیک آزمایش می شود تا فشار بسیار بالاتری که هنگام جابجایی ساعت تجربه می شود.

6 -برند

اگر ساعتی را به دلایل سبک می‌خرید، شاید برای اینکه کمی در محل کار خود را نشان دهید، برند مهم است. یک رولکس ارزان قیمت جذابیت بیشتری نسبت به ساعت‌های درجه یک تایمکس دارد. برندهایی مانند رولکس، امگا و سیکو از شهرت و شناخت برند بالایی برخوردار هستند.

7 -اندازه و سبک شماره گیری

صفحه معمولاً به قاب و قسمت بیرونی صورت اشاره دارد. به طور کلی، اندازه صفحه را انتخاب کنید که با مچ دست شما مطابقت داشته باشد. اگر مچ های نازک و کوچکی دارید، صفحه ای با ارتفاع و قطر کم انتخاب کنید. برعکس، اگر مچ دست ضخیم دارید، صورت بزرگتر و قاب بلندتر انتخاب کنید.

8 -ملاحظات کمد لباس

من متخصص مد نیستم، اما می توانم چند نکته در مورد ساعت و لباس شما به شما بگویم.

اول، ساعت های طلایی معمولاً با رنگ های تیره و خاکی مانند قهوه ای، خاکستری و سبز عالی به نظر می رسند. آنها در طول روز بهترین ظاهر را دارند.

از سوی دیگر، ساعت های نقره ای و تیتانیوم در شب عالی به نظر می رسند. آنها به خوبی با مشکی، آبی و حتی خاکستری هماهنگ می شوند.

9- منبع تغذیه

بدون وارد شدن به تمام پیچیدگی ها، 4 نوع منبع تغذیه برای ساعت های معمولی وجود دارد:

مکانیکی: شما باید هر روز یک بار اینها را باد کنید.

خودکار: هنگامی که مچ دست خود را به اطراف حرکت می دهید، خود به خود می پیچند.

کوارتز: اینها حاوی یک باتری هستند که هر چند سال یکبار باید تعویض شود.

خورشیدی: انرژی خود را از خورشید تامین می کند. تا زمانی که همه چیز کاربردی است، شما نه مجبور به باد کردن یا تعویض چیزی هستید.

10- درخشندگی

یکی دیگر از ویژگی های کمتر رایج، روشن شدن چهره است. اگر انتظار دارید که در شب زیاد از ساعت خود استفاده کنید، یک چهره نورانی کمک زیادی به شما می کند. علاوه بر این، هر چند وقت یکبار بازی کردن با آن لذت بخش است.

11-وزن

آخرین فاکتوری که باید در نظر گرفت وزن ساعت است. برخی از ساعت‌ها به سختی احساس می‌کنند که روی مچ شما هستند، در حالی که برخی دیگر مانند آجر هستند. چیزی را پیدا کنید که احساس راحتی کند. اگر ساعت را دوست دارید اما مدل سبک‌تری می‌خواهید، ببینید آیا می‌توانید مدل مشابهی با بند چرمی به جای بند فلزی پیدا کنید.

با توجه به این ۱۱ عامل، کمی وقت بگذارید و به آنچه در ساعت به دنبال آن هستید فکر کنید. سپس به مرکز خرید یا فروشگاه آنلاین ما بروید و ساعت خود را پیدا کنید.

نکات خرید ساعت:

1- مقدار هزینه ای که میخواهید برای خرید ساعت چه برای خودتان چه به عنوان کادو صرف کنید را در نظر بگیرید.

2- ساعتی انتخاب کنید که به استایل شما بیاید و بتوانید از آن در همه جا استفاده کنید.

3- توجه داشته باشید برخی فلزات که در این ساخت ساعت ها استفاده می شوند می توانند حساسیت زا باشند بنابراین این مورد را هنگام خرید ساعت در نظر داشته باشید.

4- یکی دیگر از نکات توجه به سایز مچ دستتان است. اگر ساعتی گران و زیبا بخرید اما آن مناسب سایز مچ دست شما نباشد پول شما هدر می رود.

5- نوع ساعت مچی که می خواهید را در نظر بگیرد. تصمیم بگیرید ساعت دیجیتال، عقربه ای یا هوشمند می خواهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا