متفرقه

6 نکته ای که باید قبل از خرید لپ تاپ در نظر بگیرید/بررسی کنید/ بدانید

مواردی که باید قبل از خرید لپ‌تاپ در نظر بگیرید/بررسی کنید/ بدانید: با وجود تعداد زیادی لپ‌تاپ که این روزها در فروشگاه‌های آنلاین موجود است، تصمیم‌گیری بهترین گزینه برای بودجه شما ممکن است یک میدان مین باشد. به اندازه کافی چالش برانگیز است که با مجموعه ای از مشخصات محصول در حال تغییر دائمی باشید. لپ‌تاپ‌ها از نظر سرعت پردازنده، قابلیت‌های گرافیکی، اندازه، ظرفیت ذخیره‌سازی و رم، در میان چندین ویژگی، تفاوت قابل توجهی دارند. علاوه بر این، نیازهای لپ تاپ شما ممکن است به طور قابل توجهی با سایر موارد متفاوت باشد و بر پیچیدگی آن افزوده شود.

برای اینکه این فرآیند را برای شما آسان‌تر کنیم، فهرستی از ده معیار را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان چک لیستی برای آنچه که باید جستجو کنید، استفاده کنید. در نهایت، صرف زمان برای بررسی ابزار جدید خود اطمینان حاصل می‌کند که اشتباه گران قیمتی مرتکب نمی‌شوید و لپ‌تاپ مناسبی برای خود تهیه نمی‌کنید.

6 نکته مهم که قبل از خرید یک لپ تاپ جدید باید در نظر بگیرید و بدانید

1. بودجه: این مهم ترین موردی است که باید هنگام خرید به خاطر بسپارید. از این گذشته، گزینه های شما توسط منابع مالی شما محدود می شود. اما نترسید! اکنون لپ‌تاپ‌ها در محدوده‌های قیمتی مختلفی در دسترس هستند. می توانید ابزارهای کوچک و ساده را با قیمت مناسب تهیه کنید. با این حال، ماشین های عظیمی وجود دارند که هر کاری را که بخواهید انجام می دهند. بین این دو، مجموعه‌ای از رایانه‌ها در هر شکل و اندازه وجود دارد.

وقتی بدانید چقدر پول دارید، محدود کردن گزینه های خود بسیار آسان تر خواهد بود. سپس، بر اساس ویژگی های موجود و نیازهای خود، می توانید بهترین ابزار را برای خود انتخاب کنید.

2. برند لپ تاپ: شکی نیست که هر برند لپ تاپ به یک چیز خاص معروف است. به عنوان مثال، لپ‌تاپ‌های اپل در برنامه‌نویسی بهترین هستند زیرا با رابط کاربری زیباتر سریع‌تر هستند.

به همین ترتیب، Dell، HP، Lenovo و غیره نیز از جهات مختلف خوب هستند. پس شما هم باید مراقب آن باشید. همچنین باید بدانید که برخی از لپ‌تاپ‌ها به برخی از نقاط ضعف نیز معروف هستند. من در اینجا قصد ندارم در مورد آن با جزئیات صحبت کنم. با این حال، من شما را تشویق می‌کنم قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه برندی را انتخاب کنید، درباره فراز و نشیب‌های هر برند لپ‌تاپ تحقیق کنید.

3. عمر باتری: از آنجایی که در طول روز مدرسه زیاد جابه‌جا خواهید شد، لپ‌تاپ با ظرفیت باتری طولانی باید جزو اولویت‌های شما باشد. اگر از رایانه شخصی خود در کلاس استفاده می کنید، اگر باتری شما تمام شود و مجبور شوید در طول یک سخنرانی به دنبال یک پریز باشید، می تواند چالش برانگیز (و شاید آزاردهنده) باشد. در حالی که ممکن است یک پاوربانک با ظرفیت بالا برای شارژ گجت های خود بسته بندی کنید، وزن و اندازه اضافی آن ناخوشایند خواهد بود.

با این حال به خاطر داشته باشید که وقتی به مشخصات باتری یک سازنده نگاه می کنید، همیشه باید آنها را با کمی نمک مصرف کنید. این به این دلیل است که تولید کنندگان محصولات خود را از طریق آزمایش های دقیق در آزمایشگاه یا در شرایط عملیاتی ایده آل قرار می دهند. قبل از تصمیم گیری، چند بررسی را بخوانید یا تماشا کنید که عملکرد واقعی لپ تاپ را نشان می دهد.

4. وزن و اندازه: اگر به یک لپ تاپ به راحتی قابل حمل نیاز دارید، وزن و ابعاد آن را بررسی کنید. پس از همه، شما باید کتاب، یادداشت، گوشی هوشمند، مداد، و سایر اقلام خود را به مدرسه حمل کنید.

در نتیجه، جرم و چگالی آن ممکن است در تصمیم شما نقش داشته باشد. برای مثال، اگر اغلب بین ساختمان‌های مدرسه سفر می‌کنید، یک لپ‌تاپ سبک وزن 13 اینچی با قدرت کافی بهتر از یک لپ‌تاپ گیمینگ بزرگ 17 اینچی است که در پایان روز شما را خسته می‌کند.

5. قدرت پردازش: اگر به دنبال لپ‌تاپ برای استفاده‌های اولیه مانند پردازش کلمه و مرور وب هستید، لازم نیست نگران ویژگی‌های فناوری باشید. برای دانشگاه، یک کامپیوتر قابل احترام با CPU Intel Core i3 یا AMD Ryzen 3، 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD کافی است.

با این حال، اگر دوره شما به نرم افزار و سخت افزار خاصی مانند ویرایش ویدئو، رندر سه بعدی یا شبیه سازی ذرات نیاز دارد، باید تجهیزات خود را ارتقا دهید. به طور طبیعی، بودجه شما نقش مهمی ایفا می کند، اما یک CPU و GPU قوی به شما امکان می دهد با برنامه های فشرده تر کار کنید.

6. فضای ذخیره سازی: اکثر لپ تاپ های مدرن حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارند. در حالی که این کار برای اکثر دانش‌آموزان انجام می‌شود، اما اگر به ویرایش ویدیو، عکاسی یا برنامه‌نویسی علاقه دارید، باید بیشتر به دست آورید.

این برنامه ها نیاز به فضای بیشتری دارند. 1 ترابایت همیشه برای ذخیره همه داده ها و برنامه های شما کافی نیست. اگر نمی خواهید یک درایو خارجی قابل حمل حمل کنید، سرمایه گذاری در فضای ذخیره سازی اضافی یا استفاده از سرویس ذخیره سازی ابری را در نظر بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا