آموزشی

با 7 نکته و برنامه، تجربه بازی اندروید خود را بهبود بخشید

زمان بسیار خوبی برای گیمر موبایل شدن است. صفحه‌نمایش‌ها بزرگ‌تر از همیشه هستند، دستگاه شما احتمالاً قدرت پردازشی بیشتری از نیاز شما دارد، و استودیوهای بزرگ بازی بازی‌های خود را به گوشی‌های هوشمند منتقل می‌کنند.

متأسفانه، اندروید هنوز هیچ ویژگی خاصی برای پاسخگویی به اکوسیستم رو به رشد گیمرهای موبایل ندارد. تا زمانی که گوگل چیزی شبیه به این را به صورت بومی وارد سیستم عامل کند، در اینجا هفت نکته و برنامه شخص ثالث برای افزایش تجربه بازی خود در اندروید وجود دارد.

1.حالت بازی حواس پرتی را مسدود می کند

حتی یک وقفه کوچک می تواند شانس شما را در مبارزه با رئیس از بین ببرد. وارد حالت بازی شوید، برنامه‌ای که به شما امکان می‌دهد به راحتی اعلان‌ها و چند تنظیمات دیگر را در حین بازی مدیریت کنید. پس از فعال شدن، حالت بازی می‌تواند تمام هشدارها، رد خودکار تماس‌های تلفنی، پاک کردن برنامه‌های پس‌زمینه و موارد دیگر را مسدود کند.

علاوه بر این، این برنامه می تواند به محض اجرای بازی، صدا را به سطح خاصی تغییر دهد. البته، گزینه هایی را برای پیکربندی استثناها برای هشدارها یا تماس های مجموعه خاصی از برنامه ها یا افراد ارائه می دهد. می‌توانید همین کار را برای برنامه‌هایی انجام دهید که نمی‌خواهید وقتی در یک جلسه بازی هستید به‌طور خودکار کشته شوند.

این برنامه به شما امکان می دهد برای هر بازی نصب شده روی گوشی خود یا فقط بازی هایی که به صورت دستی انتخاب می کنید، حالت بازی را روشن کنید. به علاوه، حالت بازی برای برنامه های معمولی نیز کار می کند. بنابراین، برای مثال، اگر می‌خواهید هنگام تماشای یک برنامه نتفلیکس، اعلان‌ها را مسدود کنید، می‌توانید این کار را با حالت بازی انجام دهید.

2.بازی های گوگل پلی به عنوان یک هاب عمل می کند

برنامه بازی‌های Google Play یکی دیگر از موارد افزودنی مفید برای زرادخانه بازی‌های موبایلی شماست. این به عنوان یک داشبورد مرکزی عمل می‌کند که در آن می‌توانید دستاوردها را در همه بازی‌های خود ردیابی کنید و رتبه‌بندی امتیازات خود را حفظ کنید.

«بازی‌های Google Play» دارای برگه‌هایی است که می‌توانید بازی‌های جدید یا پرطرفدار را کاوش کنید و محتوایی مانند نکته‌ها و ویدیوهای مربوط به آن‌هایی را که از قبل در تلفنتان وجود دارد، مشاهده کنید. این برنامه حتی به شما اجازه می دهد تا بازی ها را بدون دانلود آن ها امتحان کنید، به لطف ویژگی بازی فوری اندروید. در اینجا، همچنین می توانید جزئیات مختلف نمایه خود، از جمله شناسه بازیکن و تصویر نمایش داده شده خود را ویرایش کنید.

برای بازی‌های سازگار، اگر می‌خواهید تلفن‌ها را عوض کنید یا بازنشانی کارخانه‌ای انجام دهید، می‌توانید پیشرفت خود را از طریق بازی‌های Google Play همگام‌سازی کنید. علاوه بر این، Google Play Games یک ابزار پخش جریانی دارد که از طریق آن می توانید گیم پلی خود را به صورت زنده پخش کنید. حتی اگر می خواهید خود را از طریق دوربین جلو نشان دهید، یک پنجره کوچک اضافه می کند.

3.از حالت Do Not Disturb داخلی گوشی خود استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید برنامه‌های شخص ثالث با تنظیمات اعلان گوشی شما تداخل داشته باشند، می‌توانید از حالت «مزاحم نشوید» داخلی گوشی خود استفاده کنید.

با ابزار Do Not Disturb از پیش بارگذاری شده، می‌توانید به تعداد انگشت شماری از همان جلوه‌هایی که حالت بازی روی میز می‌آورد دست پیدا کنید. اشکال این است که شما باید خودتان آن را فعال کنید، در حالی که حالت بازی به محض اینکه بازی را روشن کنید، کنترل می شود.

برای تنظیم آن، به تنظیمات > صدا > مزاحم نشوید بروید. در آنجا می‌توانید مشخص کنید که کدام نوتیفیکیشن‌ها شما را آزار نمی‌دهند، مدت زمان حالت، اجازه تماس‌های تکراری و بقیه موارد را مشخص کنید. علاوه بر این، صفحه ای برای استثناها پیدا خواهید کرد. این به شما امکان می‌دهد رویدادهایی را که می‌توانند حتی زمانی که «مزاحم نشوید» فعال است مدیریت کنید.

هنگامی که در حال انجام آن هستید، باید کاشی مزاحم نشوید را نیز به صفحه تنظیمات سریع اضافه کنید تا بتوانید به سرعت به آن دسترسی داشته باشید. برای انجام این کار، سایه اعلان خود را با دو انگشت پایین بکشید، روی نماد مداد کوچک ضربه بزنید و کاشی مزاحم نشوید را به قسمت بالایی بکشید.

4.تنظیمات بازی را تغییر دهید

اغلب کارهای زیادی می توانید با فرو رفتن در تنظیمات خود بازی انجام دهید. اگر با افت فریم مواجه هستید، می‌توانید گرافیک را کاهش دهید تا تجربه‌ای روان‌تر داشته باشید. برخی از عناوین مانند PUBG Mobile همچنین دارای تنظیماتی برای بهینه سازی نمایشگر برای نسبت تصویر بلند 18:9 یا صفحه نمایش های مجهز به ناچ هستند.

مجموعه ای از تنظیمات دیگر به شما کمک می کند تا گیم پلی بازی را شخصی سازی کنید، مانند نحوه نمایش رنگ ها، کمک های هدف، کنترل ها و موارد دیگر. علاوه بر این، می توانید سطوح صدا و حساسیت دوربین یا هر عنصر دیگری را تغییر دهید.

5.یک کنترلر شخص ثالث دریافت کنید

حتی چقدر گوشی‌های هوشمند قدرتمند هستند، باز هم مجبورید برای انجام بازی‌ها بر روی صفحه نمایش لمسی تکیه کنید. اما شما مجبور نیستید.

می‌توانید از میان بسیاری از کنترل‌کننده‌های فیزیکی شخص ثالث برای خرید و جفت کردن با تلفن خود انتخاب کنید. برنامه های محبوبی مانند Fortnite حتی برای چنین لوازم جانبی سازگاری داخلی دارند. علاوه بر این، اندروید به شما امکان می‌دهد کنترل‌کننده‌های کنسول مانند PS4، Xbox و Nintendo Switch را متصل کنید.

6.روی Chromecast سرمایه گذاری کنید تا روی صفحه نمایش بزرگتر پخش شود

یکی دیگر از نقاط ضعف بازی های موبایلی، نبود صفحه نمایش واقعی است. حتی با نمایشگرهای بزرگ 6 اینچی، اغلب احساس تنگی نفس می کنید و به طور تصادفی دکمه مجازی اشتباه را فشار می دهید.

برای غلبه بر آن، توصیه می‌کنیم روی Chromecast سرمایه‌گذاری کنید، که از طریق آن می‌توانید محتوای گوشی خود را به تلویزیون یا مانیتور بسیار بزرگ‌تری منعکس کنید. برای کنترل‌ها، می‌توانید به صفحه‌نمایش تلفن خود ادامه دهید، یک کنترل‌کننده شخص ثالث را جفت کنید، یا به ترکیب استاندارد صفحه‌کلید و ماوس بروید.

7.اختاپوس را امتحان کنید

اتصال لوازم جانبی خارجی مانند صفحه کلید همیشه تجربه خوشایندی نیست. گاهی اوقات با تاخیر در پاسخ مواجه می شوید و بازی هایی که از شناسایی اتصال خودداری می کنند.

Octopus یک برنامه رایگان با پشتیبانی از تبلیغات است که وعده حل این مشکل را می دهد. این به شما امکان می‌دهد تا کنترل‌کننده‌ها، گیم‌پدها، یا ترکیب‌های کیبورد و ماوس را بدون هیچ زحمتی وصل کنید.

برای اکثر بازی های پرطرفدار، اختاپوس به طور خودکار کنترل ها و کلیدها را نقشه برداری می کند. اگر اینطور نیست، می توانید به صورت دستی این کار را انجام دهید و سایر اجزا مانند جوی استیک را کالیبره کنید.

توجه داشته باشید که تعداد انگشت شماری از برنامه ها، مانند PUBG، به صراحت Octopus را مسدود می کنند. این کار را با اینها انجام ندهید، زیرا این فعالیت می تواند حساب شما را مسدود کند.

از بهترین بازی های آفلاین اندروید لذت ببرید

تا زمانی که گوگل آنها را با گزینه‌های داخلی جدید خطاب کند، این برنامه‌ها و نکات مطمئناً بر تعدادی از مزاحمت‌های بازی‌های موبایلی غلبه خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا