سبک زندگی

10 نکته برتر برای خانواده ها

تربیت و بزرگ کردن یک خانواده در عین متعادل نکه داشتن زندگی، یک شکل هر محسوب میشود. در این مقاله 10 نکته برتر زندگی که مسیر خانوده را بهتر می کند، بیان شده است.

۱- نقاط قوت فرزندتان را شناسایی کنید. می توانید از آن ها برای ایجاد اعتماد به نفس در فرزندتان استفاده کنید و به او کمک کنید تا اعتماد به نفس لازم را برای مقابله با هر مشکلی که به نظر می رسد، به دست آورد. کودکان تمایل بیشتری به گوش دادن و درک چگونگی اصلاح رفتارهای نامطلوب در صورت حفظ کرامت خود خواهند داشت.

2. تنبیه کودک به اندازه استفاده از تحسین و پاداش موثر نیست. به جای تمرکز بر نقاط ضعف، راه هایی را بیابید که به فرزندتان کمک کنید تا با پتانسیل کامل خود رشد کند. هنگامی که کودکان تشویق شوند، استعدادهایی برای جبران هر گونه کمبود پیدا می کنند.

3. از واکنش های احساسی منفی مانند خشم، کنایه و تمسخر اجتناب کنید. اگر فرزند شما در کنترل مشکل داشته باشد، منفی گرایی تنها باعث بدتر شدن احساس او می شود. از پیشنهادات کوتاه و ملایم استفاده کنید تا به کودک خود یادآوری کنید که تمرکز کند، مانند «P.A». برای “توجه کن”.

۴. خواهر و برادر را با هم مقایسه نکنید. اگر کودک فکر می کند که برادر یا خواهر او مورد علاقه اوست، می تواند رقابتی را ایجاد کند که ممکن است تا آخر عمر ادامه داشته باشد و مشکلاتی را در خانواده شما ایجاد کند. مطمئن شوید که فرزندانتان به همان اندازه دوستشان دارند.

5. در صورت نیاز پشتیبانی دریافت کنید. زندگی با بچه ها یک ترن هوایی است. درک این نکته که تربیت کودک جنبه‌های منفی دارد و دریافت برخی توصیه‌های حرفه‌ای در صورت لزوم به شما کمک می‌کند تا سلامت عقل خود را حفظ کرده و از این تجربه لذت ببرید.

۶. کودکان به توجه مثبت نیاز دارند. اگر از خانواده توجه مثبت دریافت نمی کنند، ممکن است به دنبال توجه منفی باشند. این به این دلیل است که توجه منفی هنوز مورد توجه است و هر توجهی بهتر از نادیده گرفتن است. به یاد داشته باشید که با کودک خود ارتباط برقرار کنید. عشق و توجه بزرگ ترین درمان هستند.

7. استفاده فرزندتان از اینترنت را کنترل کنید. چیزهایی که بچه ها در فضای مجازی می توانند به آنها دسترسی داشته باشند می تواند خطرناک باشد. برنامه ای دریافت کنید که به شما امکان می دهد وب سایت هایی را که بازدید می کنند ببینید و چت های آنها را نظارت کنید.

۸. بپذیرید که وقتی کودک هستید، زندگی تغییر می کند. صبح های شنبه تنبل در رختخواب جای خود را به بازی های فوتبال و تفریحات می دهند. به یاد داشته باشید که هنوز باید برای یکدیگر وقت بگذارید. شب ها و تعطیلات آخر هفته برای رابطه شما مهم هستند.

۹. والدین به عنوان مثال فرزندان خود را به عنوان ماشین های کپی دوپای کوچکی در نظر بگیرید که هر کاری که انجام می دهید را تقلید می کنند. اگر رفتار بدی داشته باشید، به آن ها اجازه می دهید که به همان روش ها عمل کنند. با خودتان مشورت کنید و آن را در مقابل کودکان از دست ندهید.

10. هرگز از فرزند خود دست نکشید! شما میتوانید همه مشکلات فرزند خود را با حسن نیت، شوخ طبعی و داشتن پشتکار حل کنید. با حمایت درست و اصولی خانواده، حتی فرزندان دردسر ساز نیز می توانند به افرادی فوق العاده و شگفت انگیزی تبدیل شوند.زندگی خانواده گی یعنی شما بدانید رمز و راز فرزندانتان چه چیزهایی هستند و چگونه میتوانید بر روی آنها تاثیرات مثبتی بگذارید. شما باید با توان تما توان به زندگی خود بپردازید، همیشه خونسردی خود را حفظ کنید و در بازی باقی بمانید. در زمانی که نتیجه مثبت میگیرید به خودتان پاداش دهید.

چند زنگ خطر که خانواده را تهدید میکند

  1. فرزندان با یک دیگر رقابت داشته باشند
  2. خانواده محیط بیرون را به محیط خانه ترجیح می دهند
  3. خانواده هر دو طرف در جریان تمام اتفاقات قرار بگیرند
  4. والدین، فرزندان خود را در جریان اختلافات خود قرار می دهند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا