سبک زندگی

سازماندهی زندگی با وجود بچه

ما می دانیم که زندگی شما پرمشغله است، اما قول می دهیم که اختصاص زمان خود به عملی کردن این ایده ها می تواند پاداش های بزرگی به همراه داشته باشد: کمتر تحت فشار قرار می گیرید، استرس کمتری دارید و بیشتر بر زندگی روزمره خود کنترل می کنید – در نهایت تمرکز بیشتری به شما می دهد.

اکنون به اندازه کافی ساده لوح نیستیم که بگوییم این مراحل خانه شما را به یک مکان کاملاً سازمان یافته و شایسته پینترست تبدیل می کند – هنوز هم اسباب بازی ها روی زمین و آشغال هایی روی پیشخوان وجود خواهد داشت – اما آنها به شما کمک می کنند تا سیستم هایی را در جای خود قرار دهید تا حفظ کنید. خانه شما تمیز و منظم است دم هوای تازه

#1. پاکسازی، اهدا و مرتب سازی

اول از همه، شما باید با یک صفحه تمیز شروع کنید. این بدان معناست که زمان آن رسیده است که به طور سیستماتیک از خانه خود عبور کنید و مواردی را که استفاده نمی کنید پاکسازی یا اهدا کنید. آسان تر از انجام گفت، درست است؟

سخت ترین قسمت: شروع کردن.

فکر رفتن به تمام وسایل شما می تواند کاملاً طاقت فرسا باشد – اما آرامشی که پس از اتمام کار احساس می کنید ارزش تلاش را دارد و به شما فضایی برای سازماندهی مناسب می دهد.

کلید شروع این است که کار را به تکه های قابل مدیریت تر تقسیم کنید. فهرستی از تمام مناطق مختلف خانه خود که باید به آنها رسیدگی شود، تهیه کنید تا بتوانید آنها را یکی یکی حل کنید. و مشخص شوید. این بدان معناست که به جای قرار دادن “اتاق خواب” در لیست خود، مکان های خاصی مانند کمد، میز کنار تخت و کمد را نیز قرار دهید.

با یکی از این مناطق کوچکتر شروع کنید و متوجه خواهید شد که گیر دادن به آن آسان است… تازه شروع کردن خیلی خوب است! تصمیم بگیرید که هر روز چقدر زمان می توانید اختصاص دهید، خواه 15 دقیقه باشد یا چند ساعت، و به فهرست خود راه پیدا کنید.

همانطور که کار می کنید، به هر مورد نگاه کنید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید:

اهدا/بازیافت – این اقلام را با هم گروه بندی کنید و به مرکز کمک مالی محلی خود ببرید

صرفه جویی کنید – برای چیزهایی مانند لباس های بچه گانه که برای یک خواهر یا برادر نگهداری می کنید، آنها را در سطل های بزرگ مرتب کنید و برچسب بزنید و سپس آنها را دور نگه دارید.

دور انداختن

Keep – نکاتی را در مورد نحوه سازماندهی این موارد نگهدارنده بخوانید

این مرحله بیشترین زمان را می برد، اما بسیار مهم است، زیرا خلاص شدن از شر درهم ریختگی شما فضای ارزشمندی را برای سازماندهی شما آزاد می کند.

#2 اقلام ضروری را ذخیره کنید

اکنون که شلوغ شده اید، وقت آن است که انبار کنید! هیچ چیز به اندازه نداشتن وسایل ضروری در هنگام نیاز به شما احساس بی نظمی نمی دهد – و موارد مناسبی که از استفاده از آنها در کنار خانواده احساس خوبی دارید.

یک برنامه هدفمند داشته باشید و تمام وسایل ضروری خود را برای خانواده خود ذخیره کنید، که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اقلام خانگی: حوله کاغذی، دستمال توالت، دستمال کاغذی، باتری، لوازم نظافت

لوازم اداری: کاغذ چاپگر، جوهر چاپگر، پاکت نامه، خودکار/مداد، تمبر، کارت تبریک

لوازم حمام/لوازم بهداشتی: شامپو، نرم کننده، محصولات مو، خمیر دندان، سر مسواک برقی، نخ دندان، صابون دست، شستشوی بدن، مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب، تیغ، کرم اصلاح

مواد غذایی فاسد نشدنی مانند غلات، تنقلات، + غذاهای فریزر مورد علاقه شما.

اقلام کودک/بچه: پوشک/دستمال مرطوب،دارو،بندبند،لوازم هنری،بند/گیره مو

Target اکنون پوشک و دستمال مرطوب Pampers Pure مورد علاقه ما را می فروشد که از پنبه درجه یک ساخته شده اند و فاقد عطر، سفید کننده کلر، لوسیون، پارابن و لاتکس لاستیک طبیعی هستند. ما بسیاری از پوشک‌های طبیعی/ارگانیک را امتحان کرده‌ایم که در گذشته ما را ناامید کرده‌اند، اما با توجه به مواد انتخاب شده Pampers Pure، به‌علاوه محافظت قابل اعتماد در برابر نشت و خشکی آن‌ها، لازم نیست مصالحه کنید.

همین امر در مورد دستمال مرطوب Pampers Aqua Pure نیز صدق می کند که 99% آب خالص با لمس پنبه است. ما اندازه آنها را دوست داریم (برای انجام کار نیازی به استفاده از چندگانه نیست!)، نرمی، و این که چگونه آنها کمی کشش دارند تا در همه آن گوشه ها و گوشه ها قرار بگیرند. آنها ضد حساسیت هستند و برای استفاده در دست ها و صورت نوزادان نیز بی خطر هستند. هر چیزی که می تواند برای اهداف متعدد مورد استفاده قرار گیرد در کتاب ما یک برد است!

شماره 3 خانه ای برای همه چیز ایجاد کنید

همانطور که خانه خود را شلوغ می کنید، اقلام “نگهداری” خود را بر اساس آنچه هستند و تعداد دفعات استفاده از آنها در مکان های منطقی قرار دهید. در برابر اصرار مقاومت کنید که فقط آنها را در همان کشوی آشغال قدیمی بچسبانید!

اقلام مشابه را با هم گروه بندی کنید و یک فضای مشخص برای آنها ایجاد کنید. برای کمک به سازماندهی سطل های ذخیره سازی سفارش دهید – داشتن سطل های جداگانه برای چیزهایی مانند باتری، لاک ناخن، کیت های خیاطی/تعمیری، لوازم تمیز کردن کفش و غیره فوراً به آنها یک “خانه” می دهد تا در صورت نیاز به راحتی در دسترس باشند.

به این فکر کنید که هر چند وقت یکبار از این آیتم استفاده می‌کنید – آیا چیزی است که هر روز استفاده می‌کنید و نیاز به خانه‌ای با دسترسی آسان دارد یا چیزی است که اغلب استفاده نمی‌کنید و می‌توان آن را دور از چشم نگهداری کرد؟

برای والدین، اتاق بازی اغلب منطقه ای از هرج و مرج بی نظم است. مهم نیست چقدر سازماندهی می کنید، اسباب بازی ها در همه جا قرار می گیرند … و زمان زیادی طول نمی کشد! اما بگذارید بچه هایتان بازی کنند. اگر سطل‌های نگهداری جداگانه و برچسب‌گذاری شده برای اسباب‌بازی‌های مشابه، مانند لگوس، بلوک‌ها، آلات موسیقی و عروسک‌ها برای مثال دارید، می‌تواند دنیای متفاوتی را در زمان تمیز کردن… هم برای شما و هم برای فرزندانتان ایجاد کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا