سبک زندگی

8 نکته برای داشتن رابطه موفق

1. یکدیگر را زمین نزنید.

وقتی همسرتان را پایین می آورید، به جای تشویق کردن، او را دلسرد می کنید. در ازدواج، ضروری است که همسرتان را بلند کنید و همیشه به او بگویید که فکر می‌کنید او چه آدم فوق‌العاده‌ای است.

تحقیر مداوم می تواند برای ازدواج و رابطه شما کشنده باشد. اینکه همسرتان احساس کند کافی نیست باعث ایجاد ناامنی و کاهش اعتماد می شود که سمی است.

نگرانی خود را روی کارهای زیبایی که انجام می دهند متمرکز کنید و به خاطر داشته باشید که چرا با آنها ازدواج کرده اید. هیچ کس کامل نیست و یادآوری آن ضروری است.

2. درباره یکدیگر منفی صحبت نکنید.

همانطور که نباید همسرتان را تحقیر کنید و کاری کنید که او احساس کوچکی کند، به یاد داشته باشید که درباره او با دیگران از جمله دوستان و خانواده خود بد صحبت نکنید.

چه آنها بدانند که شما هستید یا نه، صحبت منفی در مورد همسرتان به این معنی است که شما هنوز به جای اینکه روی ویژگی های خوب تمرکز کنید، روی ویژگی های اشتباه تمرکز می کنید. همچنین به این معنی است که شما به ازدواج خود احترام نمی گذارید و برای آن احترام زیادی قائل هستید.

3. از زوج های خوشبخت مشاوره بگیرید.

وقتی ازدواج شما خوب پیش نمی رود، از دوستان مجرد یا طلاق گرفته خود برای مشاوره استفاده نکنید. این افراد در موقعیت شما نیستند و می توانند به شما مسیر اشتباهی بدهند.

ممکن است دلیلی وجود داشته باشد که آنها طلاق گرفته یا مجرد هستند، و شما نمی توانید اعتماد کنید که آنها شما را در مسیر درست هدایت می کنند. آنها ممکن است بر اساس احساس و موقعیت فعلی خود به شما توصیه کنند، که می تواند ضرر قابل توجهی برای شما داشته باشد.

شما همچنان می توانید با دوستان مطلقه/مجرد خود معاشرت کنید. فقط قبل از درخواست شورا دو بار فکر کنید.

4. به یکدیگر اعتماد کنید.

هر کاری که انجام می دهید، همیشه به یکدیگر اعتماد کنید. اعتماد بخش مهمی از ازدواج است و بدون آن، احتمالاً ازدواج شما آنطور که فکر می کردید نخواهد بود.

حسادت می تواند اعتماد به شریک زندگی تان را سخت کند. چه یک همکار جذاب جدید باشد یا آن دوست جذاب که فقط عکس پروفایل خود را پسندیده است، باید به خاطر داشته باشید که آنها با شما هستند. به راحتی می توانید به تخیل خود اجازه دهید و شروع به متهم کردن آنها به خیانت کنید، اما این بدان معناست که به آنها اعتماد ندارید و می تواند باعث از دست دادن احترام و رنجش شود.

این یکی از مهم ترین توصیه های ازدواج است که باید به خاطر بسپارید.

5. با یکدیگر سازش کنید.

همه می‌خواهند کارها را آنطور که می‌خواهند انجام دهند، اما وقتی ازدواج می‌کنید، دیگر فقط به خواسته‌ها و نیازهای شما مربوط نمی‌شود.

تمایل به سازش به همسرتان این امکان را می‌دهد که بداند حتی اگر می‌خواهید کارها مطابق میل شما انجام شود، می‌توانید ایده‌های او را اجرا کنید و به او احساس قدردانی کنید.

اگر شما و همسرتان نمی توانید فوراً در مورد مصالحه به توافق برسید، سعی کنید یک گام به عقب بردارید تا هر دو افکار خود را دوباره ارزیابی کنید و در زمان دیگری آن را ارزیابی کنید.

6. یک تیم باشید.

تیم بودن به این معنی است که اگر یکی از شما در حال سقوط است، دیگری به او کمک می کند تا بلند شود.

ازدواج مسئولیت های جدید زیادی را به همراه دارد و انجام وظیفه برای هر دوی شما همیشه چالش برانگیز است. هنگامی که این اتفاق می افتد، باید با همسرتان درک درستی داشته باشید و به او کمک کنید تا جایی که در حال مبارزه است. این نشان می دهد که شما نه تنها به همسرتان بلکه به رفاه خانواده خود نیز اهمیت می دهید.

تشخیص اینکه چه زمانی همسرتان به کمک نیاز دارد به جای کوبیدن او در هنگام تقلا، ازدواج شما را سالم نگه می دارد.

7. اسرار را حفظ نکنید.

اسرار را مخفی نکنید، حتی کوچکترها. اسرار نوعی خیانت است و شما همیشه می خواهید ثابت کنید که به همسرتان قابل اعتماد هستید.

شاید بی‌ضرر به نظر برسد که قبلاً به شما پیامی ارسال کرده است، اما اگر همسرتان بفهمد و بداند شما به او نگفته‌اید، می‌تواند به این فکر کند که چه چیز دیگری از او دریغ می‌کنید.

وقتی برای همسرتان هدیه می‌خرید، صحبت نمی‌کنم و نمی‌خواهید آنها بدانند این هدیه چیست. راز نگه داشتن هدایا مشکلی ندارد.

8. با هم اهداف تعیین کنید – برخی از بهترین توصیه های ازدواج برای تازه ازدواج کرده ها

در نهایت، در لیست توصیه های ازدواج برای تازه دامادها، هدف گذاری با هم و رویاهای بزرگ است! آسمان حد است.

با شریک زندگی خود بنشینید و درباره چیزهایی که دوست دارید با هم به دست آورید و چرایی آن صحبت کنید. هر آنچه را که شما دو نفر به آن فکر می کنید بنویسید و آنها را “اهداف مشترک” خود قرار دهید.

وقتی دو هدف را با هم تعیین می کنید، مطمئن می شوید که دائماً با هم رشد می کنید. ازدواج‌هایی که با هم اهدافی را تعیین نمی‌کنند، گاهی اوقات فقط بر روی اهداف شخصی خود تمرکز می‌کنند و باعث می‌شود که از هم جدا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا