اخبار

نگاهی به اتفاقات و اخبار 2021

1. تعمیرات اساسی IBM: کریشنا تحول بزرگ آبی را تسریع می کند

اندکی پس از تصدی سمت مدیرعاملی IBM در آوریل 2020، آرویند کریشنا چشم انداز خود را برای تبدیل شرکت به یک ارائه دهنده پیشرو در فناوری ها و خدمات هوش مصنوعی و ابر هیبریدی بیان کرد. در سال 2021، طرح‌ها برای تحقق بخشیدن به این چشم‌انداز همچنان شکل می‌گیرند و حتی تسریع می‌شوند.

مهم‌ترین آنها برخی از بزرگ‌ترین تغییرات در مدل عرضه‌شده به بازار آی‌بی‌ام در سه دهه اخیر بوده است، از جمله راه‌اندازی ساختار فروش جدید و ساده‌شده با تأکید مجدد بر شرکا.

کریشنا همچنین در اواخر سال 2020 و امسال مجموعه‌ای از خریدها را مهندسی کرد تا تحولات IBM را سرعت بخشد، از جمله خرید فروشنده AIOps Turbonomic، مشاور DevOps BoxBoat Technologies، و مشاوران ابری ترکیبی Taos و Bluetab Solutions Group.

برنامه‌های آی‌بی‌ام برای جداسازی واحد خدمات فناوری جهانی خود در نیمه اول سال 2021 شتاب گرفته است. کیندریل، که شرکت خدمات زیرساخت مدیریت شده نامیده می‌شود، قرار است تا پایان سال راه‌اندازی شود.

مارتین شروتر کهنه کار IBM به عنوان مدیر عامل Kyndryl منصوب شد، در حالی که آنتوان شاگوری، مدیر عامل سابق State Street Corp، به عنوان مدیر ارشد فناوری شرکت جدید انتخاب شد. و در ژوئیه IBM مدل عملیاتی Kyndryl و شش شیوه خدمات جهانی مدیریت شده آن را اعلام کرد: ابر، محل کار دیجیتال، امنیت و انعطاف‌پذیری، شبکه و لبه، شرکت اصلی و zCloud و برنامه‌های کاربردی.

سال IBM با مشکلاتی همراه بود، اما مهم‌ترین آن خروج غیرمنتظره جیم وایت هرست، رئیس IBM در 2 ژوئیه بود.

2. اینتل Gelsinger را به عنوان مدیرعامل استخدام می کند، برنامه های بازگشت توسعه یافته است

اینتل در سال های اخیر شتاب خود را از دست داده است. تلو تلو خوردن با فرآیندهای تولید 10 نانومتری و 7 نانومتری، شرکت را به عقب انداخته است، درست زمانی که یک AMD در حال رشد به گام های رقابتی خود رسیده است.

یکی از بزرگترین اخبار صنعت فناوری اطلاعات در سال جاری (تا کنون) استخدام مدیر عامل VMware و پت گلسینگر کهنه کار 30 ساله اینتل (تصویر) به عنوان مدیر عامل جدید سازنده تراشه است که جایگزین باب سواین می شود که تنها دو سال در این سمت بود. . اعلام تغییر رهبری در 13 ژانویه منتشر شد.

از زمان شروع به کار در 15 فوریه، گلسینگر از برنامه هایی برای بازگرداندن شتاب اینتل و موجی از تغییرات با هدف بازگرداندن اینتل به “پیشروی بی چون و چرا” در صنعت رونمایی کرده است.

در صدر این لیست، استراتژی تغییر بازی IDM 2.0 اینتل است که قصد دارد ظرفیت تولید این شرکت را افزایش دهد و نحوه ساخت پردازنده‌ها را به طرز چشمگیری تغییر دهد. این طرح شامل ساخت کارخانه‌های ساخت جدید (شامل سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری در دو کارخانه جدید در آریزونا و 3.5 میلیارد دلار برای ارتقاء سایت نیومکزیکو)، گسترش استفاده از ریخته‌گری‌های خارجی مانند TSMC و راه‌اندازی کسب‌وکار خدمات ریخته‌گری خود اینتل برای تولید تراشه‌های طراحی شده است. توسط شرکت های دیگر

اینتل یک بازسازی داخلی بزرگ را ایجاد کرده است، گروه تولید و عملیات خود و گروه زنجیره تامین جهانی را در یک سازمان جدید به نام تولید، زنجیره تامین و عملیات ادغام کرده است  حرکتی که به عنوان ابزاری برای استراتژی IDM 2.0 شناخته می شود.

این شرکت همچنین گروه پلتفرم داده را به یک مرکز داده و گروه هوش مصنوعی و یک گروه شبکه و لبه تقسیم کرد. همچنین واحدهای تجاری برنامه ریزی شرکتی جدید، نرم افزار و فناوری پیشرفته و سیستم های محاسباتی شتاب دهنده و واحدهای تجاری را ایجاد کرد.

تغییرات پرسنلی بزرگی نیز رخ داده است. نوین شنوی، مدیر ارشد مرکز داده اینتل، در 7 جولای شرکت را به عنوان بخشی از بازسازی این شرکت ترک کرد. در ژانویه، سونیل شنوی، مهندس کهنه کار اینتل، که در سال 2014 شرکت را ترک کرد، به عنوان معاون ارشد و مدیر کل سازمان مهندسی طراحی بازگشت. و در جولای، گلسینگر، شلومیت وایس، کهنه کار ۲۸ ساله اینتل، یکی از مهندسان کلیدی پشت پردازنده‌های دو هسته‌ای و SkyLake این شرکت را دوباره استخدام کرد.

3. کمبود جهانی تراشه باعث ویرانی چندین صنعت می شود

نیمه هادی ها یک جزء کلیدی در همه چیز هستند، از لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی گرفته تا خودروها و سیستم های IT. کمبود جهانی تراشه که از سال 2020 آغاز شد و تا سال جاری ادامه یافت، طیف گسترده ای از صنایع و شرکت ها را تحت تاثیر قرار داده است.

چرا کمبود؟ برخی از تأسیسات تولید تراشه با فراگیر شدن همه‌گیری COVID-19 تعطیل شدند. جنگ تجاری رئیس جمهور سابق ترامپ با چین، شرکت ها را از تولید تراشه در آنجا منع کرد. و با وجود ریزپردازنده‌هایی که در بسیاری از محصولات ساخته شده‌اند، تقاضا حتی با رقابت شرکت‌های نیمه‌رسانا برای ظرفیت تولیدکنندگان قراردادی مانند TSMC تایوان، افزایش یافته است.

کمبود به سازندگان سیستم و دستگاه های فناوری اطلاعات و شرکای کانالی که محصولات خود را می فروشند ضربه زده است. طبق گزارش CNBC، طی یک تماس اخیر درآمدی، مدیران اپل هشدار دادند که کمبود تراشه می‌تواند فروش آیفون و آی‌پد را در سه‌ماهه سپتامبر محدود کند: تیم کوک،

مدیر عامل شرکت، گفت بیشترین کمبودها در تراشه‌هایی برای عملکردهای معمولی مانند روشن کردن نمایشگرهای موبایل و رمزگشایی صدا بوده است. .

در ماه جولای، اینتل هشدار داد که کمبود عرضه تراشه برای چندین فصل ادامه خواهد داشت و کمبود CPU برای رایانه های شخصی در سه ماهه سوم بدتر می شود. این غول نیمه هادی گفت ممکن است یک تا دو سال طول بکشد تا صنعت بتواند به طور کامل تقاضا را جبران کند. اما اینتل همچنین گفت که برخی از هزینه های افزایش یافته ای که این شرکت در زنجیره تامین خود مشاهده می کند به شرکا و مشتریان منتقل نمی کند.

در ماه فوریه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، دستور اجرایی برای بررسی زنجیره های تامین صنعت نیمه هادی و فناوری های IT صادر کرد. در ژوئن، سنای ایالات متحده هزینه 52 میلیارد دلاری را برای ساخت و تحقیقات نیمه هادی داخلی تصویب کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا