آموزشی

11 ابزار مهندسی نرم افزار که باید به عنوان یک برنامه نویس بدانید

در این مقاله با بهترین ابزارهای مهندسی نرم افزاری که می توانید به عنوان برنامه نویس استفاده کنید آشنا خواهید شد. من مطمئن هستم که ابزارهای جدیدی را برای افزودن به کامپیوتر خود کشف خواهید کرد. آموزش پاورپوینت

در حالی که بیشتر وقت یک پروژه صرف خواندن کد شما و دیگران می شود، زمانی که برای نوشتن کد سرمایه گذاری می کنید باید تا حد امکان سازنده باشد. همه ما می دانیم که ابزارها برنامه نویس را نمی سازند، اما می توانند به شما کمک کنند تا کارایی خود را در حین ساختن نرم افزار افزایش دهید.

ما در مورد ویرایشگرهای کد، IDEها، داشبوردهای سازمان وظیفه و سایر ابزارهای استفاده عمومی که ممکن است نیاز داشته باشید اکنون یا در یکی از پروژه های آینده خود استفاده کنید، صحبت خواهیم کرد. البته برخی از نرم افزارهای زیر هزینه اشتراک دارند، بنابراین در انتخاب مجموعه ابزار خود به این موضوع توجه کنید. آموزش اتوکد

JetBrains

اگر زمان مناسبی را در این صنعت گذرانده‌اید، احتمالاً در مورد JetBrains، شرکت سازنده Kotlin و برخی از پرکاربردترین IDE‌ها در سراسر جهان شنیده‌اید.

چه در پایتون کدنویسی کنید و چه در طراحی وب سایت با HTML، CSS و جاوا اسکریپت مهارت داشته باشید، یک IDE کاملا بارگذاری شده برای خود پیدا خواهید کرد.

IDE های JetBrains دارای تمام ویژگی هایی هستند که برای ساخت هر نوع نرم افزاری نیاز دارید. به عنوان مثال، PyCharm (یک مورد مورد علاقه من) که برای توسعه پایتون استفاده می شود، تقریباً هر چیزی را که می توانید بخواهید را شامل می شود. دیباگر، کمک هوشمند پایتون، پشتیبانی از وب و چارچوب های علمی، توانایی کدنویسی در فناوری های دیگر، شما نام ببرید.

در اینجا یک آموزش سریع در مورد اصول اولیه PyCharm آمده است:

همچنین، می‌توانید افزونه‌هایی را نصب کنید تا عملکرد هر یک از IDE‌های آن‌ها را افزایش دهید. به عنوان مثال، می توانید با نصب تم Dracula سبک IDE خود را سفارشی کنید یا اگر عاشق میانبرهای Vim هستید، اما تمام ویژگی های JetBrains IDE را می خواهید، می توانید پلاگین IdeaVim را دریافت کنید.

به عنوان آخرین نکته، اگر آماده نیستید برای یک IDE با امکانات کامل JetBrains هزینه کنید، می توانید با یک IDE آموزشی مانند PyCharm Edu یا IntelliJ IDEA Edu (برای توسعه جاوا و Kotlin) شروع کنید.

GitHub

GitHub پر استفاده ترین پلتفرم برای مدیریت و مخازن Git است. این یک سرویس freemium است که همکاری، توسعه، اتوماسیون و استقرار در پروژه های نرم افزاری از هر نوعی را بسیار آسان تر می کند.

ممکن است این سایت را به عنوان یک شبکه اجتماعی برای توسعه دهندگان نیز بشناسید. این چندان دور از واقعیت نیست.

اکثر توسعه دهندگان حرفه ای یک حساب GitHub دارند که در آن بهترین پروژه ها و اختراعات خود را به نمایش می گذارند. بهترین بخش این است که می توانید با همکاری با سایر افراد از طریق درخواست های کششی یا باز کردن مسائل، با افراد دیگر تعامل داشته باشید.

بدون دانش خوب از Git و GitHub تقریبا غیرممکن است که خود را در این صنعت تثبیت کنید. هنگامی که متوجه شدید که ایجاد نرم افزار مستلزم کار با افراد زیادی است، این امر بسیار آشکارتر می شود.

خدمات دیگری مانند GitHub، به عنوان مثال، GitLab و Bitbucket وجود دارد. البته GitHub محبوب ترین است، اما دو مورد ذکر شده گزینه های عالی هستند. مخصوصا GitLab که یک پروژه کاملا متن باز است.

CMake

CMake یک نرم افزار منبع باز سیستم-آگنوستیک است که برای ساخت خودکار برنامه های نوشته شده به زبان های C و Cxx (مانند C++) استفاده می شود. این برای پروژه های بسیار شناخته شده مانند KDE و MySQL و توسط شرکت هایی مانند Netflix یا گروه HDF استفاده شده است.

از اسکریپت هایی به نام CMakeLists برای تولید فایل های ساخت برای یک سیستم عامل خاص استفاده می کند. استفاده از آن بسیار آسان است و فایل های ساخت را خارج از کد منبع تولید می کند.

CMake اسناد گسترده ای برای هر نسخه موجود در آنجا و همچنین یک جامعه بزرگ دارد.

اغلب همراه با IDE های محبوب مانند JetBrains IDE استفاده می شود: CLion، Visual Studio، Xcode و Eclipse.

Vaadin

اگر یک توسعه دهنده جاوا هستید که می خواهید برنامه های وب مدرن بسازید، Vaadin را دوست خواهید داشت.

این یک پلت فرم منبع باز است که فرآیند ایجاد برنامه های وب با جاوا را با ارائه تمام اجزاء، چارچوب ها، همکاری و ابزارهای آزمایشی که نیاز دارید، ساده می کند. حتی دارای یک موتور همکاری است که به شما کمک می کند بهره وری بیشتری داشته باشید و داده های حساس را کنترل کنید.

شاید قبلاً بدانید که جاوا در backend استفاده می شود و باید از فناوری های دیگری مانند React یا Angular استفاده کنید. این می تواند خسته کننده و مطمئنا یک فرآیند بزرگ باشد.

با Vaadin، نیازی به ساخت بک‌اند و فرانت‌اند به‌طور جداگانه ندارید، که گردش کار شما را بسیار مؤثر می‌کند.

می توانید به صورت رایگان شروع کنید زیرا این یک پروژه منبع باز است و در صورت نیاز به ویژگی های تجاری آن را ارتقا دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا