آموزشی

مهارت های اساسی کامپیوتر که باید بلد باشیم

در این مقاله، اطلاعات بیشتری در مورد نوع مهارت های رایانه ای که کارفرمایان معمولاً در متقاضیان کار به دنبال آن هستند، آورده شده است. اگر مطمئن نیستید که چگونه مهارت های کامپیوتری خود را در رزومه نشان دهید، در ادامه روش آن را توضیح خواهیم داد. یادگیری سی شارپ را پیشنهاد می کنیم.

1. صفحات گسترده (Excel، Google Spreadsheets و غیره)

صفحات گسترده برنامه هایی هستند که برای سازماندهی داده ها و سایر اطلاعات در جداول و محاسبه سریع اعداد استفاده می شوند. از صفحات گسترده نیز می توان برای تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته استفاده کرد. برخی از کارفرمایان ممکن است از شما انتظار داشته باشند که دانش اولیه در مورد نرم افزار صفحه گسترده داشته باشید. اگر برای مشاغل فنی بیشتری درخواست می دهید، ممکن است لازم باشد بدانید که چگونه از ویژگی های صفحه گسترده پیشرفته استفاده کنید. آموزش رایگان روبی ضروری ست.

برای درک اینکه آیا کارفرما به دنبال این مهارت ها است یا خیر، به آگهی استخدام مراجعه کنید، و اگر چنین است، تا چه حد از شما می خواهد که داده ها را در صفحات گسترده دستکاری کنید. اگر به نظر می رسد که مهارت های شما به اندازه کافی پیشرفته نیست، مدتی را صرف تمرین کنید. کلاس های آنلاین و حضوری زیادی وجود دارد که می توانید در آن شرکت کنید.

2. ابزارهای ارتباطی و همکاری (Slack، Skype و غیره)

بسیاری از کسب و کارها از ابزارهای ارتباطی و همکاری برای کمک به بهره وری استفاده می کنند. اگر مربوط به موقعیت هایی است که برای آنها درخواست می دهید، ممکن است ابزارهای مرتبطی را که با آنها تجربه دارید در رزومه خود فهرست کنید. شرح شغل را به دقت مرور کنید تا متوجه شوید که آیا باید این اطلاعات را درج کنید. ابزارهایی مانند Slack و Skype در بین مشاغلی که کارگران اغلب از راه دور کار می کنند، محبوب هستند.

3. نرم افزار حسابداری (QuickBooks، FreshBooks، Xero، و غیره)

مهارت‌های نرم‌افزار حسابداری اگر برای موقعیت‌هایی در بخش‌های مالی یا تجاری درخواست می‌دهید، مهم هستند. اگر برای کار برای یک کسب و کار کوچک درخواست می دهید، مهارت های نرم افزار حسابداری ممکن است مفید باشد اگر از شما خواسته شود چندین نقش را در کسب و کار به عهده بگیرید. این ممکن است شامل کمک به مدیریت حساب ها، پرداخت ها یا سایر داده های مالی باشد.

4. رسانه های اجتماعی (توئیتر، فیس بوک، اینستاگرام و غیره)

مهارت های رسانه های اجتماعی در حال حاضر بسیار مورد نیاز است زیرا شرکت ها به دنبال افزایش و مدیریت حضور آنلاین خود هستند. این مهارت ها بیشتر برای موقعیت هایی در روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات مورد نظر است. دانش نرم افزار رسانه های اجتماعی خاص مانند Hootsuite اغلب برای بسیاری از این موقعیت ها مورد نیاز است. اگر به دنبال شغلی در رسانه های اجتماعی هستید، ممکن است بتوانید پروژه های کوچکی را در شرکت فعلی خود انجام دهید تا این مهارت ها را به رزومه خود اضافه کنید.

5. تجسم داده ها

در کنار دانش اولیه صفحات گسترده، داشتن مهارت های تجسم داده ها نیز ممکن است در نقشی پر از داده مفید باشد. بسیاری از ابزارهای تجسم داده ها در برنامه های صفحه گسترده مانند Excel تعبیه شده اند، در حالی که برخی دیگر مانند Tableau یا Datawrapper به شما امکان می دهند برای تجسم و تجزیه و تحلیل پیشرفته تر، داده ها را از صفحات گسترده بگیرید. بصری سازی داده ها در حال افزایش محبوبیت است زیرا تجزیه و تحلیل داده ها برای کسب و کارها اهمیت بیشتری پیدا می کند و این باعث می شود که این مهارت کامپیوتری خوبی برای یادگیری باشد.

نحوه فهرست کردن مهارت های کامپیوتری در رزومه

چندین مکان در رزومه شما وجود دارد که می توانید مهارت های کامپیوتری خود را لیست کنید. می‌توانید مهارت‌های رایانه‌ای خود را در خلاصه رزومه، بخش مهارت‌ها و سوابق شغلی خود بگنجانید.

در خلاصه رزومه خود، می توانید یکی از مهارت های کلیدی خود را برجسته کنید:

“ویرایشگر متمرکز بر تیم با 5 سال تجربه در استفاده از نرم افزارهای مدیریت محتوا و همکاری از جمله Slack و Trello.”

در بخش مهارت‌های خود، می‌توانید مهارت‌های رایانه‌ای را که کارفرمایان معمولاً در آگهی‌های شغلی فهرست می‌کنند، فهرست کنید:

مهارت های فنی عبارتند از: تابلو | ترلو | سست | دستور زبان | G Suite

برای سابقه شغلی خود، می توانید مهارت های کلیدی را برای هر کارفرمای قبلی در توضیحات اضافه کنید:

خدمات ویرایش صنایع دستی | میامی، فلوریدا (اوت 2017 – اوت 2018)

یک راه اندازی کوچک ویرایش با استفاده از ابزارهای جدید برای افزودن کارایی به قراردادهای ویرایش برای مشتریان.

دستیار ویرایشگر

• کار با مشتریان برای ارائه ویرایش دقیق بر اساس تقاضا

• تقویم محتوای سازماندهی شده با استفاده از Trello برای اطمینان از تحویل به موقع

• با همکارانی که از Slack استفاده می کنند برای کمک به هماهنگی سریع با کارگران دورکار هماهنگ شده است

همانطور که رزومه خود را ایجاد یا به روز می کنید، به آگهی های شغلی توجه زیادی داشته باشید تا بفهمید کارفرمایان به دنبال چه مهارت های کامپیوتری هستند. مهارت های مرتبطی را که دارید به رزومه و کاور لتر خود اضافه کنید. اگر متوجه شدید که کارفرمایان به مهارت‌ هایی نیاز دارند که به آن ‌ها اطمینان ندارید، برای افزایش تخصص خود در کلاس ‌ها شرکت کنید یا یک مطالعه خود محور داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا