متفرقه

نکاتی برای خوب لباس پوشیدن مردان

1. پول خرج کفش کنید

تیم لیتل، مالک برند کفش هریتیج گرنسون، استدلال می‌کند: «بی‌زمان بودن در مورد طراحی ساده است و از همه بیشتر با کفش‌ها». “رنگ، الگو، زیره شما نمی خواهید آن را شلوغ کنید. هر چیز مزاحم ممکن است در حال حاضر خوب به نظر برسد اما خیلی سریع عجیب به نظر می رسد. کفش‌های باکیفیت – استاندارد طلایی که نمونه‌های با کفی مجدد گودیر هستند – نوعی سرمایه‌گذاری است که باید 15 سال یا بیشتر دوام بیاورد. سبک‌های کلاسیک مانند بروگ، لوفر، یا دربی ساده، تیره و پنج چشمی را انتخاب کنید، اما در مورد جوراب‌های باکیفیت نیز غافل نشوید. لیتل می‌گوید: «شکل انگشت پا است که واقعاً مهم است و گرد هرگز از مد نمی‌افتد». «این انگشتان نوک پا یا مربعی پا هستند که به وضوح غیرعملی به نظر می رسند. هیچ کس به این شکل پا ندارد.»

2. به حداقل خود ادامه دهید

لوازم جانبی مانند کراوات ها و مربع های جیبی به لباس های کلاسیک فردیت می بخشند، اما مراقب نحوه استفاده از آنها باشید. بهترین کار این است که با انتخاب یک یا دو رنگ آنها را با لباسی که می پوشید هماهنگ کنید. مایکل هیل، مدیر خلاق برند لوازم جانبی مردانه Drake’s می‌گوید یا حتی آنها را کاملاً کنار هم قرار دهیم. “آنچه شما نمی خواهید این است که آنها را مطابقت دهید.” وقتی صحبت از ترکیب پیراهن و کراوات می شود، کراوات یا مربع جیب خود را در سایه تیره تر از ژاکت بپوشید. و در مورد لوازم جانبی نیز زیاده روی نکنید – اگر شک دارید، فکر کنید کمتر، بیشتر است و یک عنصر را حذف کنید. هیل می افزاید: «شما قصد دارید هوای بی اعتنایی داشته باشید. “شما فقط به یک نقطه علاقه نیاز دارید.”

3. خودت را بشناس

چیزهای کمی وجود دارد که کمتر شیکتر از لباس پوشیدن مردی است که فکر می‌کند باید لباس بپوشد تا لباسی که واقعاً احساس می‌کند مطابق با اوست. البته در این مورد اخطارهایی وجود دارد: هیچ جایزه ای برای لباس پوشیدن مانند یک دلقک رودئو وجود ندارد، مگر اینکه واقعاً یکی از آنها باشید. اما هر چیزی که می پوشید، باید آن را داشته باشید. آیکون های سبک واقعی کسانی هستند که راه خود را با اعتماد به نفس می روند که ناشی از این است که لباس هایشان پوست دوم است، نه یک لباس.

4. لباس برای تنظیم

سبک صرفاً بیان خود نیست. این نیز مربوط به پوشیدن لباس مناسب برای محیط شماست. لباس‌ها را به‌عنوان کدهایی در نظر بگیرید: برای کار با محیطی که در آن هستید به ترکیب مناسبی نیاز دارید چه یک شام رسمی باشد یا یک یکشنبه تنبل در میخانه. بدترین سبک، سبکی است که نامناسب باشد. آیا این نوعی انطباق است؟ نه، همانطور که یکی از نقل قول‌های مد اغلب پرطرفدار تام فورد توضیح می‌دهد، این نشانه احترام به دیگران است. و در مورد احساس راحتی در خود. وقتی شک دارید، بیش از حد لباس بپوشید.

5. روی عینک کوتاهی نکنید

برای یافتن عینک مناسب برای خود وقت بگذارید. تام دیویس، طراح عینک خاطرنشان می کند: «مردم به طور متوسط هفت دقیقه را صرف انتخاب جفتی می کنند که برای سه سال یا بیشتر آینده آنها را مشخص کند. “انتخاب ضعیف و تناسب اندک دلیلی است که بسیاری از مردم یاد می گیرند از عینک خود متنفر باشند.” آنچه را که در آن احساس خوبی دارید، با در نظر گرفتن فرم صورت خود، اما با در نظر گرفتن خط بالایی فریم ها با فرم ابروهای شما – صاف با صاف، منحنی با منحنی – و مدل موهای خود را بخرید. دیویس می‌گوید عاقلانه هم خرید کنید: خرید فریم‌های ارزان قیمت و فروش لنزهای گران‌قیمت فایده‌ای ندارد، زیرا به هر حال فریم‌ها به‌زودی نازک به نظر می‌رسند.

6. لباس بیرونی همه کاره را انتخاب کنید

ممکن است وسوسه پوشیدن یک سبک کلاسیک باشد، اما پارچه‌های تکنیکی مدرن در سایه‌های تیره‌تر و برش‌های آسان، کت‌ها را همان چیزی که باید باشند می‌سازند – سبک و قابل تنفس، اما همچنین به‌خوبی محافظ هستند. آدام کامرون، صاحب متخصص پوشاک بیرونی The Workers’ Club پیشنهاد می کند: «تغییر در فصلی، آب و هوا و عادات خرید باعث می شود که کت های پشمی سنگین در حال حاضر نامناسب به نظر برسند. “به جای آن یک کت را به عنوان لایه نهایی خود در نظر بگیرید کتی که می توانید به اندازه لازم یا کمتر از آن بپوشید.” ژاکت فیلد یا ژاکت بمب افکن یک ژاکت همه کاره خوب است، اما اگر نیاز به لباس پوشیدن دارید، به سراغ یک مک کوتاه بروید.

7. کت و شلوار شام بخرید، هرگز کرایه نکنید

مناسبت هایی برای قد لباس پوشیدن رسمی ممکن است نادر باشد، اما برای آن سخت تر هستند. بنابراین، در حالی که این یک ولخرجی به نظر می رسد، داشتن یک کت و شلوار شام مناسب شما به جای استخدام کردن، بعد از سال ها استفاده منطقی تر است. توبی لمب، مدیر طراحی لیبل خیاطی معاصر ریچارد جیمز هشدار می دهد: «با استخدام، همیشه این خطر وجود دارد که پوشنده در حالی که لباس مجلسی بزرگ و جعبه ای به تن دارد، تقریباً کودکانه به نظر برسد. تا حد امکان کت و شلوار شامی کلاسیک داشته باشید: آبی نیمه شب، تک سینه، با برگردان ساتن و درزهای شلوار. و ناگفته نماند که باید نحوه بستن پاپیون را خودتان یاد بگیرید.

8. با پیراهن، به کلاسیک ها بچسبید

جیمز کوک، رئیس پیراهن‌سازی سفارشی Turnbull & Asser می‌گوید: «احمقانه به نظر می‌رسد، اما هر پیراهن مردانه‌ای را می‌توان گران‌قیمت کرد، اگر به خوبی فشرده شود.» با این حال، کوک در مورد جزئیات خاص است. او توصیه می‌کند که از استایل‌های جسورانه خودداری کنید، مگر اینکه فکر می‌کنید می‌توانید آن را حمل کنید، و برای یقه‌ای که با کراوات یا بدون کراوات کار می‌کند و همیشه به درستی زیر ژاکت می‌نشیند، یک یقه نیمه بریده را انتخاب کنید.

9. بدانید چه زمانی قوانین را زیر پا بگذارید

بدانید چه زمانی باید از قوانین لباس مانند کراوات مشکی پیروی کنید و بدانید چه زمانی آنها را بشکنید. برخی به دلیل خوبی آنجا هستند، معمولاً به این دلیل که موقعیت آن را ایجاب می کند یا برخی مقامات بالاتر – شاید رئیس شما انتظار آن را دارد. اما، به همین ترتیب، همانطور که دریکز هیل خاطرنشان می کند، “ما می توانیم در مورد قوانین نیز بیش از حد معطل شویم، و همیشه موردی برای پاره کردن آنها وجود دارد”. به هر حال، سبک کم کم اینطور پیشرفت می کند. “از آزادی که اکنون برای اشتباه کردن وجود دارد لذت ببرید.”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا