آموزشی

راهنمای خرید لپ تاپ جدید: آنچه باید برای انتخاب درست بدانید

چه دانش آموز باشید چه نباشید، فصل پاییز به مدرسه زمان خوبی برای خرید یک لپ تاپ جدید است. بسیاری از خرده‌فروشان و تولیدکنندگان تخفیف‌های بزرگ و قیمت‌های پایین‌تری ارائه می‌دهند که اغلب مختص دانشجویان نیست. علاوه بر بودجه و سیستم عامل ترجیحی شما، هنگام جستجوی یک لپ تاپ مقرون به صرفه، باید چندین فاکتور را در نظر داشته باشید. ما راهنمای مختصری را گردآوری کرده‌ایم که مهم‌ترین عملکردها و اجزایی را که باید هنگام خرید یک لپ‌تاپ جدید در نظر بگیرید، خلاصه کرده‌ایم.

لپ تاپی بخرید که ماندگار باشد

به خرید یک لپ تاپ جدید به عنوان سرمایه گذاری فکر کنید. اغلب هزینه های بیشتر از قبل به معنای پس انداز پول در دراز مدت است. لپ تاپ جدید شما باید حداقل برای چند سال در وضعیت خوبی باقی بماند و عملکرد خوبی داشته باشد، و یک معامله بسیار کم بودجه ممکن است این انتظار را برآورده نکند. و این فقط مربوط به سخت افزار نیست، در دوام نیز کوتاهی نکنید. به نحوه استفاده و حمل لپ تاپ خود فکر کنید. آیا هنگام دوچرخه سواری یا حمل و نقل عمومی، آن را در کوله پشتی خود قرار می دهید؟ شما چیزی می خواهید که به اندازه کافی قوی باشد تا از جابجایی های روزانه جلوگیری کنید. بررسی کنید نظر منتقدان در مورد ساخت لپ تاپ چه می گویند. به عنوان مثال، برخی از موارد خاص که باید به آنها توجه کرد این است که لولای صفحه نمایش چقدر استرس می تواند داشته باشد و شاسی لپ تاپ چگونه به فشار واکنش نشان می دهد.

نکته حرفه ای: برای محافظت بیشتر، یک آستین لپ تاپ بخرید. علاوه بر بالشتک اضافی، یک آستین لپ‌تاپ می‌تواند به محافظت از کامپیوتر شما در برابر مایعات، خرده‌ریزه‌ها و هر گونه زباله دیگری در کیف شما کمک کند.

انتخاب بهترین لپ تاپ برای حمل و نقل

برای بسیاری از مردم، هدف خرید لپ‌تاپ داشتن رایانه‌ای است که بتوانید در سفر با خود ببرید. اگر قصد دارید لپ تاپ خود را به کلاس ببرید یا کاری را در پارک یا کافه انجام دهید، ممکن است بخواهید یک گزینه سبک وزن را در نظر بگیرید. با این حال، راحتی ممکن است قیمتی داشته باشد، زیرا یک لپ‌تاپ سبک‌تر ممکن است به معنای لپ‌تاپ با قدرت کمتر باشد. به طور معمول، یک لپ‌تاپ قدرتمندتر با باتری بزرگ‌تری عرضه می‌شود که وزن بیشتری را اضافه می‌کند.

نکته حرفه ای: به دنبال لپ تاپ های دارای SSD باشید و یک درایو خارجی برای فضای ذخیره سازی بیشتر بخرید. به این ترتیب شما فقط زمانی وزن اضافی را حمل می کنید که واقعاً به داده های اضافی نیاز دارید.

در باتری لپ تاپ به دنبال چه چیزی باشیم

در حالت ایده آل، شما یک لپ تاپ با باتری می خواهید که حداقل 7-8 ساعت دوام بیاورد. اگر دستگاهی که دوست دارید این نوع استقامت را ارائه نمی دهد، ببینید که آیا حداقل یک عملکرد شارژ سریع دارد که فقط برای 15 دقیقه به برق وصل شود، چند ساعت بیشتر به آن می دهد.

نکته حرفه ای: مراقب لپ تاپ هایی باشید که از منبع تغذیه بزرگ و با وات بالا استفاده می کنند، زیرا این اغلب به معنای تخلیه سریع باتری است.

کدام CPU را باید انتخاب کنید؟

پردازنده یک کامپیوتر مغز آن است: این جزئی است که بیشتر تفکرات آن در آنجا انجام می شود. یک واحد پردازش مرکزی سریعتر (CPU) به شما امکان می دهد صفحات گسترده بسازید، وب سایت ها را مرور کنید، بازی کنید یا عکس ها را با سرعت بیشتری ویرایش کنید. بدون پرداختن به تمام جزئیات در مورد انواع مختلف CPU ها و قابلیت های آنها، در اینجا نکات اصلی وجود دارد که باید بدانید.

همانطور که شماره گذاری نشان می دهد، Core i3 کندترین پردازنده، i5 در وسط و i7 سریع ترین پردازنده است. به طور کلی، i5 برای یک کاربر معمولی که قرار نیست زیاد با گرافیک کار کند، کارهای مهندسی یا علمی فشرده انجام دهد یا بازی انجام دهد، بیش از حد کافی است. برخلاف Core i3، هر دو Core i5 و i7 دارای “turbo boost” هستند که به شما امکان می دهد بسته به کار فرکانس افزایش یابد.

همچنین، ممکن است ترکیبی از یک عدد 2 یا 3 رقمی و یک حرف (تقریباً مطمئناً U، Y، H یا G) را دیده باشید. ما پردازنده های سری G و U را توصیه می کنیم. سری G با گرافیک بهتری عرضه می شود، بنابراین برای بهره وری، ویرایش عکس و بازی خوب است. با این حال، آنها با باتری کار می کنند و برای بازی های فشرده مناسب نیستند. اگر به دنبال یک تجربه لپ‌تاپ کلاسیک، با عملکرد قدرتمند و عمر باتری خوب هستید، سری U اینتل بهترین گزینه برای شماست. این CPU از نظر بهره وری، مصرف محتوا و عمر باتری گزینه خوبی است.

نکته حرفه ای: به خاطر داشته باشید که پردازنده را نمی توان تغییر داد، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.

لپ تاپ جدید شما چقدر باید رم داشته باشد؟

RAM (حافظه دسترسی تصادفی) نیز بر عملکرد لپ تاپ تأثیر می گذارد. این حافظه اصلی یک کامپیوتر است، بنابراین هر چه بیشتر باشد، بهتر است. حتی ارزان ترین لپ تاپ ها با 4 گیگابایت رم عرضه می شوند که به طور بالقوه برای استفاده بسیار ابتدایی کافی است اما حداقل 8 گیگابایت توصیه می شود. با این حال، یک لپ‌تاپ با 16 گیگابایت معمولاً گران‌تر نیست، بنابراین در نهایت ممکن است کمی بیشتر هزینه کنید.

نکته حرفه ای: می توانید رم لپ تاپ خود را ارتقا دهید، بنابراین اگر در مورد میزان نیاز خود یا محدودیت بودجه خود مطمئن نیستید، گزینه هایی برای افزایش بعدا وجود دارد. فقط مطمئن شوید که یک لپ تاپ با این قابلیت می خرید!

در کیفیت صفحه نمایش به دنبال چه چیزی باشیم

HD، HD+، Full HD (FHD)، Ultra HD، 3K و 4K؛ احتمالاً همه این گزینه های نمایشگر را شنیده اید، اما کدام بهترین است؟ تعداد پیکسل های بالاتر روی صفحه به این معنی است که تصاویر، فیلم ها و متن ها واضح تر هستند و نمایش واقعی تری از محتوای بصری دارند. شما باید بتوانید روی لپ‌تاپ‌هایی با صفحه‌نمایش فول اچ‌دی با رزولوشن 1920×1080 پیکسل قیمت خوبی پیدا کنید. اگر شما فردی هستید که با محتوای بصری زیادی کار می‌کنید، ممکن است بخواهید لپ‌تاپ‌هایی با وضوح 4k بخرید.

نکته حرفه ای: قبل از خرج کردن پول اضافی، شخصاً نگاهی بیندازید تا ببینید آیا می توانید تفاوت بین کیفیت نمایشگر را تشخیص دهید – به خصوص بین FHD و 4k.

صفحه نمایش مات یا براق: کدام یک برای لپ تاپ بهتر است؟

بیایید کمی در مورد پوشش صفحه، به ویژه LCD، یک فناوری صفحه تخت مورد استفاده در تلویزیون و مانیتور کامپیوتر صحبت کنیم. دو نوع پوشش برای پنل های LCD وجود دارد: مات و براق.

نمایشگرهای مات دارای یک پوشش ضد تابش نور هستند که از نمایش انعکاس آن ها جلوگیری می کند و اگر اغلب از لپ تاپ خود در فضای باز استفاده می کنید، انتخاب بهتری هستند. نقطه مقابل این است که صفحه نمایش های مات دقت رنگ کمتری دارند.

صفحه نمایش های براق روشن تر، با کنتراست بالاتر و رنگ دقیق تر هستند. با این حال این نیز می تواند یک نقطه ضعف باشد. بسیار حساس به نور است و بازتاب های قابل توجهی ایجاد می کند که عملاً آن را در نور مستقیم خورشید غیر قابل استفاده می کند.

در نهایت هیچ تصمیم درست یا غلطی وجود ندارد. تصمیم گیری اینکه کدام یک برای شما مناسب است به انتخاب شخصی و در نظر گرفتن نوع کاری که می خواهید روی لپ تاپ انجام دهید و جایی که بیشتر از آن استفاده می کنید بستگی دارد.

لپ تاپ جدید خود را از همان ابتدا در برابر تهدیدات سایبری محافظت کنید

شما به تازگی یک لپ تاپ جدید خریده اید، پس چرا از همان ابتدا مراقبت از آن را شروع نکنید؟ یکی از راه‌هایی که می‌توانید لپ‌تاپ جدید خود را در اوج بهره‌وری و عملکرد نگه دارید، نصب نرم‌افزار آنتی‌ویروس قدرتمند برای محافظت از دستگاه شما در برابر تهدیدات سایبری است. می توانید آنتی ویروس رایگانی مانند Avira Free Security را انتخاب کنید که همه پایه ها را با مجموعه ای جامع از ویژگی های امنیتی، حریم خصوصی و عملکرد پوشش می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا